Han "hatar" min katt...
Usch. Min man gillar inte heller mina djur. Det är svårt. Dock har jag skämtsamt gjort klart för honom att skulle jag behöva välja mellan dem och honom skulle jag välja dem. Och eftersom han älskar mig för mycket för att dra pågrund av en katt och en hund acceptrade jag läget. Hade en valp förut och den gjorde jag mig av med pga hans negativitet. Sen skaffade jag en katt. Och sen en foderhund. Foderhunden fick i alla fall honom att börja gilla katten för den var ju "våran". Den hunden fungerade inte så nu har vi en annan. Min man säger sällan något negativt numera förutom att han väldigt överdramatiserat visar att det luktar kattbajs. Han har fattat vad djuren betyder för mig.
Kanske kan du få katten att bli mindre "äcklig"? Genom att vara där och torka upp när katten ätit innan han er det? Byt helt till torrfoder? Håll håren borta från katten med furminator? Finns många faktorer till varför man inte gillar katt. Försök att eliminera de uppenbara så kanske han börjar ge katten en chans när han ser allt jobb du lägger ner bara för att han ska vara nöjd?