Han "hatar" min katt...
Jag har en huskatt sedan ca fem år tillbaka, vilket var innan jag träffade min man och vi fick barn ihop. Hon flyttade givetvis med in hos oss, och min sambo har inte sagt så mycket om det mer än att han har knorrat ibland, gillar exvis inte att hon tigger mat när han sitter i soffan och äter ibland, han blir äcklad bara hon står två meter bort och tittar lite försynt.
Min katt var den minsta i en kull och höll på att inte bli såld, skulle avlivas när en kompis tog hand om henne. Efter det fick jag henne. Hon har för vana att ta blötfodret i munnen och dra det en bit bort för att äta, vilket gör att det blir lite kladd på golvet efter maten, detta retar galla på min man som säger att "ingen annan katt gör så". Jag vet inte varför hon gör så, men kanske för att hon var den minsta i kullen och inte fick ha sin mat ifred?
Jag tycker verkligen om min katt och vill inte tvingas välja mellan henne och min man men han uttrycker att han ibland tänker att "antingen flyttar katten eller så flyttar jag.."
Hur ska jag göra?