Han "hatar" min katt...
Min sambo hatar också min lilla Missy på nio månader :( han klagar på att hon luktar bajs, att hon drar ut kattsand över hela lägenheten och att hon brukar stå och titta vad jag gör vid köket. Vi har öppen planlösning med köket i vardagsrummet. Hon har fattat väldigt mycket tycke för mig och vill vara där jag är så ofta det går. Hon var inte såhär när hon var liten. Då ville hon inte att man skulle ta i henne och hon gick gärna och gömde sig. Men med mycket kramar och försiktighet visat att jag inte är farlig så är hon nu världens goaste! Iaf mot mig. Min sambo har tyvärr skrämt henne och haft alldeles för lite tålamod med henne så hon beter sig såklart annorlunda mot honom. Missy var en förlovningspresent av mamma och sambon gick endast med på detta för han vet vad djur/katter betyder för mig. Men nu börjat jag märka att hans tålamod börjar ta slut fast jag tycker att hon är världens goaste katt och inte gör mycket fel så känns det ändå som att jag står mellan katten och sambon. Jag vill absolut inte göra mig av med någon , men jag är så trött på hans negativitet mot katten :( Det här är jobbigt och jag vet inte vad jag ska göra. Försöker hålla henne ren när hon inte kan göra det själv riktigt, försöker dammsuga upp sanden hela tiden och försöker få honom att inse att hon är inte mer än ett husdjur och inte världs intelligent. Usch