Var ska man bo i MALMÖ?
Var i Malmö (eller utanför) tycker ni är bäst? Vi är en småbarnsfamilj, pappan kommer att jobba i Helsingborg, så det ska gå lätt att pendla dit. Området ska vara barnvänligt, lägenhet el. radhus.
Var i Malmö (eller utanför) tycker ni är bäst? Vi är en småbarnsfamilj, pappan kommer att jobba i Helsingborg, så det ska gå lätt att pendla dit. Området ska vara barnvänligt, lägenhet el. radhus.
Limhamn..lindeborg(vet inte hur det är nu) om du kan tänka dig lite utanför så hade jag sagt tygelsjö..där är jag uppväxt...de har byggt och bygger fortfarande nytt..finns nya lägenheter.
Det tar ju mindre ca 10-12 min med bil till stan. Till mobilia tar bussen knappt 10 min har jag för mig. Där är bra frisör, Ica, kondis och videobutik. Sen är det nära att köra tull Vellinge och storshoppa och nära till svågertorp.
tack! låter fint, det ska jag kolla
Man ska inte bo i Malmö alls! *haha*
I Bunkeflostrand bor många barnfamiljer, det är ett till stora delar nybyggt område som är väldigt populärt. Mycket danskar
Lugnt för barnen, fina promenadstråk. Hade jag barn skulle jag gärna bo där.
toftängen/kvarnby tillhör Bäckagårdsskolan som är mycket bra o sen finns det Riseberga som även den e kanon hade sjäv valt nått av de områdena om jag var tvungen att välja malmö, har själv valt att bo 5 min utanför o trivs kanon. Vet ej om pappan ska pendla m bil eller tåg? Har hört gott om slottsstaden av barnfamiljer som bor där
Jag älskar Malmö och har bott där i över 25 år men vi ville ha det lite lugnare när vi fick barn. Vi bor sedan 3 år tillbaka i Kävlinge, ca 3 mil utanför Malmö och här är det LUGNT och bra för barnen
Mot Helsingborgs-hållet.