• kajo8

Var ska man bo i MALMÖ?

Var i Malmö (eller utanför) tycker ni är bäst? Vi är en småbarnsfamilj, pappan kommer att jobba i Helsingborg, så det ska gå lätt att pendla dit. Området ska vara barnvänligt, lägenhet el. radhus.

• Svar på tråden Var ska man bo i MALMÖ?
  • tidigareplatt

Jag tycker att Rörsjöstaden är trevligt. Om man vill bo centralt men ändå lugnt. Har dessvärre ingen koll på bra förskolor och skolor i området.

• Johanna32
    kajo8 skrev 2010-07-27 18:57:54 följande:

Var i Malmö (eller utanför) tycker ni är bäst? Vi är en småbarnsfamilj, pappan kommer att jobba i Helsingborg, så det ska gå lätt att pendla dit. Området ska vara barnvänligt, lägenhet el. radhus.

Limhamn är fint, annars Blentarp, utanför Sjöbo!Lycka till!
  • Marzenie o dziecko

Nej inte Blentarp...där bor typ 10 personer och 10 får

• längtar och väntar
    mammastitch skrev 2010-07-28 08:52:28 följande:
    LOL
    Limnhamn Ok men lindeborg....?!
    Problemet med Malmö är att både skola och förskola är hårt anstängda men snål buget och svåra elever (jag har erbetat som skolpsykolog i Malmö - detta är alltså inte ett uttalande baserat på kvällstidningsjournalistik!).

Jag hade nog valt Lund (Pga barnen). Annars har ju Malmö hög puls men det är kanske inte det man söker när man har småbarn. ..

Västra hamnen eller slottstaden kan kanske vara något ....Jag skulle verkligen göra en grundlig research innan jag flyttade. Passa er för Arlöv/Burlöv och även Åkarp.  (ligger på tåglinjen mot H-borg)

Lycka till....
    Varför ska man passa sig för Åkarp? Vi bor här och trivs fantastiskt bra! Bodde inne i Malmö tidigare!
  • MammaTillOliver

jag hade valt att bo utanför malmö, lund kanske eller någon fin liten by? jag är uppvuxen på lindängen i malmö och min familj bor fortfarande kvar där och trivs väldigt bra!

• Bettina

Hej,  har själv flyttat till Bunkeflostrand för några år sedan, väntar nu barn i oktober, Vi är väldigt nöjda med vår val.Mysiga områden, nära till skolan och nära till Malmö.
    Lycka till med ert val.

• längtar och väntar
    Flickmamma skrev 2010-07-28 23:40:39 följande:
    oxie är jättebra!! mellanheden också!
    Fast skolorna i Oxie är inte så bra, och Oxie centrum ska man undvika.
  • stortå

i malmö bor man inte alls. flytta norrut ängelholm eller helsingborg

• Flickmamma
    längtar och väntar skrev 2010-07-30 20:19:56 följande:
    Fast skolorna i Oxie är inte så bra, och Oxie centrum ska man undvika.
    bra skolor och varför undvika centrum?
  • längtar och väntar
    Flickmamma skrev 2010-07-31 00:13:32 följande:
    bra skolor och varför undvika centrum?
    För det är en massa gäng där. Jag skulle inte säga att Oxievångsskolan är en bra skola däremot..
  • Flickmamma
    längtar och väntar skrev 2010-07-31 12:30:04 följande:
    För det är en massa gäng där. Jag skulle inte säga att Oxievångsskolan är en bra skola däremot..
    de gängen består mest av trevliga ungdomar åtminstone de jag känner och min dotter gick ut från Oxievångskolan förra året och det funkade rätt okej!
  • längtar och väntar
    Flickmamma skrev 2010-07-31 21:44:47 följande:
    de gängen består mest av trevliga ungdomar åtminstone de jag känner och min dotter gick ut från Oxievångskolan förra året och det funkade rätt okej!
    ok, låter ju bra, själv var vi och tittade på hus i Oxie och kände att där ville vi absolut inte bo.. Mycket p.g.a. gängen och klimatet där. Då kunde vi lika bra bo kvar mitt inne i Malmö
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    MammaTillOliver skrev 2010-07-29 18:18:13 följande:
    jag hade valt att bo utanför malmö, lund kanske eller någon fin liten by? jag är uppvuxen på lindängen i malmö och min familj bor fortfarande kvar där och trivs väldigt bra!
    Jag är oxå uppvuxen på Lindängen men på 80 & 90 talet var det lugnare än nu....Nä några mil utanför tror jag på. Vi har det SÅÅ lugnt här ute Saknar jag Malmö, vilket jag gör ibland, sätter jag mig i bilen och är där på 20 min
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    Marzenie o dziecko skrev 2010-07-29 12:20:11 följande:
    Nej inte Blentarp...där bor typ 10 personer och 10 får
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Myshörnan

Satsa på Vellinge i stället. Här är lugnt och skönt och riktigt bra dagmammor!

• loijsen

Västra Innerstaden, Vellinge och Bunkeflostrand!

Svar på tråden Var ska man bo i MALMÖ?