• EricaN81

Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida

hej! Jag är själv överviktig, väger nära tre siffrigt och är 172cm lång...försöker bli gravid och kämpar även med att gå ned i vikt. Jag vet att övervikt minskar fertiliteten, men jag har varit gravid men det slutade i mf i januari. Nu vill jag gärna höra från andra i samma sits som kämpar för att bli gravida eller som blivit gravida "trots" övervikt...behöver få lite peppning att man faktiskt kan lycklas fast man är överviktig...

• Svar på tråden Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida
  • Daisy81

Hej! Tänkte oxå hoppa in här, om man får? Här har ni en som väger tresiffrigt... Suck... Vi har försökt skaffa barn sen okt-08, och inget händer... Testar med ägglossningsstickor och tycker vi håller på som kaniner Men vill ändå inte ta sig! Vi ska på första besöket för utredning 7 september och det är med blandade känslor.. Samtidigt som man vill veta vad det är för fel, så känns det inte lätt. Min syster har pco, så kan ju vara likadant för mej. Men enligt bm jag pratde med i telefon på fertilitetskliniken får man ingen hormonhjälp här om man väger för mycket.. Så känns hopplöst... Ibland undrarjag varför man ens ska gå dit? Har ni gjort utredningar??

• saraA88
    Daisy81 skrev 2010-07-29 09:46:22 följande:
    Hej! Tänkte oxå hoppa in här, om man får? Här har ni en som väger tresiffrigt... Suck... Vi har försökt skaffa barn sen okt-08, och inget händer... Testar med ägglossningsstickor och tycker vi håller på som kaniner Men vill ändå inte ta sig! Vi ska på första besöket för utredning 7 september och det är med blandade känslor.. Samtidigt som man vill veta vad det är för fel, så känns det inte lätt. Min syster har pco, så kan ju vara likadant för mej. Men enligt bm jag pratde med i telefon på fertilitetskliniken får man ingen hormonhjälp här om man väger för mycket.. Så känns hopplöst... Ibland undrarjag varför man ens ska gå dit? Har ni gjort utredningar??
    hej o välkommen.

samma här känns som kaniner., men det är också jobbigt när det aldrig blir något. det är bra att utredningar finns så man kan få den hjälp som man behöver. vi har inte gjort någon utredning, vi är så unga 21år och 23 år så vi har några år på oss. o sen vet jag att jag kan bli gravid fick missfall i sep-09 o min sambo kan också då hans ex blev med barn. för min del så är det nog vikten som har med saken o göra. men får se om det tog sej denna månad då jag inte har fått mens än :D o desssutom fått svaga plus :D
  • Lizen1982

Jag har blivit gravid två gånger och båda gångerna varit kraftigt överviktig.

Med min första så vägde jag 110kg och blev gravid på första försöket hade en jätte bra gravitet och mådde jätte bra. Hade en jätte lätt förlössning och ut kom en liten tjej på 3420gr och 48cm hon kom 14 dagar innan BF.

Andra gången blev jag också gravid lätt hade inte äns börja försöka bara pratat om det. Vägde då 130kg och allt gick bra med en bra gravitet utan problem och en bra förlössning , ut kom det en lite större tjej på 4050kg och 51cm lång , hon kom 7dagar innan BF.

Hoppas att du snart blir gravid! Lycka till.

• Daisy81

saraA88: Tack för det! Då får vi hålla tummarna för att du är gravid nu!! Som tur är så har ni ju åldern med er.. Vi är 29 och 36 år.. Då börjar det kännas lite..

• EricaN81
    saraA88 skrev 2010-07-29 10:03:41 följande:
    hej o välkommen.

samma här känns som kaniner., men det är också jobbigt när det aldrig blir något. det är bra att utredningar finns så man kan få den hjälp som man behöver. vi har inte gjort någon utredning, vi är så unga 21år och 23 år så vi har några år på oss. o sen vet jag att jag kan bli gravid fick missfall i sep-09 o min sambo kan också då hans ex blev med barn. för min del så är det nog vikten som har med saken o göra. men får se om det tog sej denna månad då jag inte har fått mens än :D o desssutom fått svaga plus :D
    Då är du nog gravid..brukar ju säga att svaga plus alltid är plus...så Grattis! Jag har vart gravid 2 gånger...första gången när jag var 18 år-..gjorde då en abort..o nu senast i november 09 men fick mf januari...så kan ju bli gravid...ven om det verkar ta lång tid för oss mellan varje gång...kanske inte ens har äl varje månad....jag har inte vart på någon utredning...tror man ska prova länge först här innan de gör något...
    förstår att det känns kluvet att börja på utredning men kan ju vara skönt o veta om något är fel eller om man spänner sg för mkt..och då kunna få hjälp på traven...
  • saraA88
    EricaN81 skrev 2010-07-29 13:24:51 följande:
    Då är du nog gravid..brukar ju säga att svaga plus alltid är plus...så Grattis! Jag har vart gravid 2 gånger...första gången när jag var 18 år-..gjorde då en abort..o nu senast i november 09 men fick mf januari...så kan ju bli gravid...ven om det verkar ta lång tid för oss mellan varje gång...kanske inte ens har äl varje månad....jag har inte vart på någon utredning...tror man ska prova länge först här innan de gör något...
    förstår att det känns kluvet att börja på utredning men kan ju vara skönt o veta om något är fel eller om man spänner sg för mkt..och då kunna få hjälp på traven...
    tack, men jag tror inte att jag är det . borde ju få plus på vilket test jag än tar. jag ficl plus på prego igår men har hört att dom e skit. så jag vet inte vad jag ska tro.
  • Malin o Henke

Jag hoppar oxå in här om det är okej?? Tungan ute
    Jag är 176 o väger strax över tresiffrigt.. Vi har försökt att bli gravida sen i oktober -09, blivit gravida o fått MF i april -10.. Men nu vill det sig INTE... Mensen kommer som en klocka varje månad.. ÄL har jag, tycker mig känna när det är dax o stickorna ger utslag...
    Vi är båda födda 1979 så vi är ju över 30 båda två, så det känns som om det börjar bli lite "bråttom"...

Håller mina tummar för er ALLA!!

saraA88 skrev 2010-07-29 13:37:59 följande:
    tack, men jag tror inte att jag är det . borde ju få plus på vilket test jag än tar. jag ficl plus på prego igår men har hört att dom e skit. så jag vet inte vad jag ska tro.
    Enligt min BM så är ALLA plus ett plus!!! Även om dom är VÄÄÄÄLDIGT svaga!! Testen reagerar på HcG hormonet o HcG får man "bara" när man är gravid... (Finns förvisso i väldigt LÅGA halter annars oxå, men då ger dom ej utslag på grav.test.)
    Så jag tror med STÖRSTA SANNOLIKHET att du/ni är GRAVID/A!!!! STOOOORT GRATTIS!!!

KRAMAR!!
    //Malin
    *Längtar till nästa PLUS!!!! O då SKA det gå!!!!*
  • Galatheaa

Jag hoppar gärna in här också. Är 170 lång och väger ganska precis 100. Jag och min sambo har försökt bli gravida sen i december 2009, men det vill inte riktigt ta sig. Har aldrig varit gravid, så jag börjar oroa mig för att det inte ska gå alls. Vet att vi egentligen inte försökt särskilt länge, men oron finns där ändå. Ska flytta hem till min stad på söndag, då ska jag lägga mig i hårdträning på det närliggande gymet.

• saraA88
    Malin o Henke skrev 2010-07-29 20:17:27 följande:
    Jag hoppar oxå in här om det är okej?? Tungan ute
    Jag är 176 o väger strax över tresiffrigt.. Vi har försökt att bli gravida sen i oktober -09, blivit gravida o fått MF i april -10.. Men nu vill det sig INTE... Mensen kommer som en klocka varje månad.. ÄL har jag, tycker mig känna när det är dax o stickorna ger utslag...
    Vi är båda födda 1979 så vi är ju över 30 båda två, så det känns som om det börjar bli lite "bråttom"...

Håller mina tummar för er ALLA!!Enligt min BM så är ALLA plus ett plus!!! Även om dom är VÄÄÄÄLDIGT svaga!! Testen reagerar på HcG hormonet o HcG får man "bara" när man är gravid... (Finns förvisso i väldigt LÅGA halter annars oxå, men då ger dom ej utslag på grav.test.)
    Så jag tror med STÖRSTA SANNOLIKHET att du/ni är GRAVID/A!!!! STOOOORT GRATTIS!!!

KRAMAR!!
    //Malin
    man tackar !. men borde man inte få plus på alla test om man nu är gravid ?
  • Daisy81

går här och väntar... har ömmande bröst och lite mensvärk... Ska ha mensen på söndag, om allt stämmer. VET att jag haft ägglossning denna månaden, eftersom jag testat med stickor... Man blir ju galen på det här... Vet inte hur man ska orka ett misslyckande till.. Förlåt att jag deppar ner i den här tråden, men hur gör man för att orka?? 21 månaders försök känns långt... Suck...

Svar på tråden Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida