• EricaN81

Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida

hej! Jag är själv överviktig, väger nära tre siffrigt och är 172cm lång...försöker bli gravid och kämpar även med att gå ned i vikt. Jag vet att övervikt minskar fertiliteten, men jag har varit gravid men det slutade i mf i januari. Nu vill jag gärna höra från andra i samma sits som kämpar för att bli gravida eller som blivit gravida "trots" övervikt...behöver få lite peppning att man faktiskt kan lycklas fast man är överviktig...

• Svar på tråden Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida
  • saraA88
    Daisy81 skrev 2010-07-30 07:08:40 följande:
    går här och väntar... har ömmande bröst och lite mensvärk... Ska ha mensen på söndag, om allt stämmer. VET att jag haft ägglossning denna månaden, eftersom jag testat med stickor... Man blir ju galen på det här... Vet inte hur man ska orka ett misslyckande till.. Förlåt att jag deppar ner i den här tråden, men hur gör man för att orka?? 21 månaders försök känns långt... Suck...
    förstår dig hur du känner dig. det är jobbigt när månaderna bara går o går utan att något händer.  men du ska en vacker dag så får du ett plus du me =)
  • saraA88

är på bim+15 o inget starkt plus än :S

• Malin o Henke
    saraA88 skrev 2010-07-29 22:23:13 följande:
    man tackar !. men borde man inte få plus på alla test om man nu är gravid ?
    Det beror väl lite på... Är det "billiga" tester du fått negativt på??O vilken dag testade du när det blev negativt??
    Enligt min BM kan "billiga" test ge negativt länge innan dom visar nåt överhuvudtaget o det beror på att dom är "inställda" på att ge utslag vi högre HcG än tex CB:s test.. Har du dessutom testat LÅNGT innan BIM så är det kanske därför, eftersom HcG inte är så högt än då!!

KRAMAR!!
    *Längtar till nästa PLUS! O då SKA DET GÅ!!*
  • saraA88
    Malin o Henke skrev 2010-07-30 11:33:36 följande:
    Det beror väl lite på... Är det "billiga" tester du fått negativt på??O vilken dag testade du när det blev negativt??
    Enligt min BM kan "billiga" test ge negativt länge innan dom visar nåt överhuvudtaget o det beror på att dom är "inställda" på att ge utslag vi högre HcG än tex CB:s test.. Har du dessutom testat LÅNGT innan BIM så är det kanske därför, eftersom HcG inte är så högt än då!!

KRAMAR!!
    jag är på bim+15 o har testat den senaste veckan. fick negativt idag på cb . fick plus här om dagen på prego.
  • Malin o Henke
    saraA88 skrev 2010-07-30 08:02:51 följande:
    är på bim+15 o inget starkt plus än :S
    Ring din BM o be att få ett VUL så snart som möjligt!! Det gör att du kan bli lugn!! Vet inte om du läst min blogg?? Iden kan du i alla fall läsa om mitt problem efter MF med att HcG höjdes länge efter att MF:et varit.. Vill INTE göra dig ledsen eller upprörd, men försök att få det kollat så att du får någon ro!!

LYCKA TILL!!!
    KRAMAR!!
  • saraA88

har ingen bm här eftersom jag har nyss flyttat hit, jag brukar gå till sjukhuset, dit jag redan har ringt då sa dom att mensen kan va försenad för jag är kraftig o sen skulle jag inte lita på prego testerna eftersom många har fått falska plus. men ska nog ringa igen

• saraA88

kan ju ha senare datum än va jag tror eftersom jag hade längre mens förra månaden .

• Malin o Henke
    saraA88 skrev 2010-07-30 12:01:15 följande:
    har ingen bm här eftersom jag har nyss flyttat hit, jag brukar gå till sjukhuset, dit jag redan har ringt då sa dom att mensen kan va försenad för jag är kraftig o sen skulle jag inte lita på prego testerna eftersom många har fått falska plus. men ska nog ringa igen
    Ja det tycker jag!! Stå på dig!! O vi överviktiga är inte på nåt sätt mindre värda att bli tagna på allvar hos BM än "smalisar"!!! Åååh!!! Jag blir ARG!! Jag har ALDRIG haft oregelbunden mens!! O jag har ALLTID varit överviktig!! Jag fick min första mens när jag var 10 år o sen dess kan man ställa klockan efter den!! Var bor du?? Jag bor i Norrköping o där finns en privat klinik som heter Lovisa Läkarmottagning. Det är inte speciellt dyrt (300 kr för ett besök o man får högkostnads kort efter 3:e besöket) o dom är SÅÅÅÅÅÅ bra!! Jag har ju "sprungit där en del nu eftersom det varit strul efter mitt MF o jag har ALLTID fått en tid innom 2 dagar, o det har ALDRIG ens PRATATS om att jag är för "Tjock"!!!

Stå på dig vännen o LYCKA TILL!!!

KRAM!!
  • Knasiga morsan

Hoppar in här och tänkte att min lilla historia kanske skulle kunna ge er hopp?

I alla fall så är jag 171 cm lång och har under de sista 6 åren varit kraftigt överviktig. Sommaren 2009 började jag att gå ner i vikt och hade startvikten 135 kg. Till oktober lyckades jag tappa en del kilon och landade då på 103kg i vikt. Jag har pco-s också och hade innan min viktminskning inte haft mens eller något sådant! Men i september 2009 kom den första mensen och likaså i oktober. Jippie tänkte jag!

Sedan träffade jag min underbara sambo och vi kände direkt att vi ville skapa en familj tillsammans och att vi ville dela livet och så vidare. Men vi planerade inte när vi hade sex så att säga, utan vi nuppade när vi kände för det! hihi...

Nyårsafton 09/10 så fick jag mitt plus och det var så himla oväntat att det skulle gå så snabbt och enkelt, jag menar, vi hade ju inte ens aktivt försökt.. Men det tog sig på första försöket.

Nu sitter jag här och har 40 dagar kvar till bf och börjar känna mig nervös och pirrig..

Här är nämligen tjejen som inte trodde att hon skulle lyckas bli gravid!

• Malin o Henke
    saraA88 skrev 2010-07-30 12:11:24 följande:
    kan ju ha senare datum än va jag tror eftersom jag hade längre mens förra månaden .
    Det är ju från mensens FÖRSTA dag som det räknas.. Sen spelar det INGEN roll om du har mens i 2 dagar eller 10 dagar...
Svar på tråden Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida