• Jessan

Jag mår FÖR bra!

Hej hej!
    Detta är nog ett väldigt angenämt problem, men jag måste bara få höra att jag inte är ensam om det ändå. Jag är gravid i 8:e veckan med mitt första barn och jag mår hur bra som helst.
    Alltså, inget illamående, inga kräkningar - nada!
    Jag läser och hör till höger och vänster hur folk kräks, blir sängliggande, får huvudvärk osv, men jag har inte alls några sådana problem. Ibland kan det hända att jag känner mig lite illamående precis efter första tuggorna av frukosten, men då nyser jag bara 1-2 gånger och så går det över! Haha, det låter kanske konstigt, men så är det för mig.

Snälla, kan någon bara skriva att detta OCKSÅ är normalt! Jag läste i ett forum att "om du själv mår illa så mår bebisen bra" och på Liberos graviditetskalender står det att "mår man illa så minskar risken för missfall"...

Jag är GLAD att jag mår bra, men det är samtidigt ett litet "moment av oro".
  • Svar på tråden Jag mår FÖR bra!
  • crazy mom

Grattis till att du mår bra =). Jag har hört talas om sånna som dig så du är nog "normal" =)

SJälv tillhör jag gruppen som hatar att vara gravid då jag kräks och mår PYTON typ hela tiden.

Vet absolut inte hur vetenskapligt sammanbandet mellan "ej illamående och missfall" är, men vet att det är något som man ofta pratar om i grav. sammanhang.

Prata med din barnmorska om du är orolig. Har du inte varit på inskrivningssamtal än så boka in det inom kort =)

• Mabaja

Libero kan ju ta sig nånstans. Vadå minskar risken för missfall? Jag spydde och mådde dåligt i min förra graviditet, då dog det redan innan mensen skulle ha dykt upp och vi fick veta i vecka 12.

Alla graviditeter är unika, olika och man ska inte jämföra sig med andra. Att du itne mår illa är inget tecken på missfall... Att må illa är ingen säkerhet mot missfall!

Njut istället av att du mår bra!

• Majalove

Njut! Har du tur håller det i sig hela graviditeten. Jag har mått kanon hela vägen, inga krämpor alls, en riktig drömgraviditet. Alla värden har varit kanon hela vägen och barnet har legat exakt på kurvan hela vägen. Nu har jag endast 3 dagar kvar till BF. Inte ens värmen är något problem!

Njut! Hoppas verkligen det håller i sig!

• Donum

Jag har inte haft några graviditetssymptom eller krämpor överhuvudtaget, så du kan nog vara lugn med att inte passa in i några mallar på diverse olika sajter eller böcker. Jag har inte passat in någon gång någonstans, just för att jag inte har haft några besvär, men jag är i allra högsta grad gravid. Jag är i vecka 35 nu men hade jag inte märkt att magen växt så hade jag inte märkt av graviditeten alls. 

Jag känner helt klart igen oroskänslorna. Jag kikade också runt på nätet och blev orolig när jag inte passade in någonstans eftersom jag mått så bra. Visst, att man ska vara glad att slippa krämpor, men det är inte bara positivt. 

LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • Stårschan

Det är helt normalt. Jag har aldrig varit så pigg och stark och fräsch som under första graviditeten. Jag tänkte till och med att jag inte skulle gnälla om jag fick en helvetesförlossning, för den smällen  tyckte jag nästan att jag kunde ta, med tanke på att jag mått så oförskämt bra hela tiden till dess. Var bara glad. Tids nog hinner du få krämpor!

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Lakko

Det är normalt.
    Jag hade en toppen graviditet. Mådde aldrig illa, hade bra värden hela vägen och fick i fredags en underbar dotter. Dock kom hon en vecka för tidigt, men det tror jag inte har något att göra med att jag mådde bra.

Så jag säger bara, njut av din graviditet och jag hoppas att du får fortsätta må bra =)

• cherrypie

mådde jättebra under första graviditeten. Inga graviditetstecken alls nån gång under graviditeten. Samma med tvåan:D

• Tessan242

Haha! Jag nyste också när jag käkade frukost i början!

Alla graviditeter är olika så haka inte upp dig på att du ska må på ett visst sätt. Själv kräktes jag bara nån gång under första trimestern (när man "ska" må dåligt), men så fort den var över kom en vecka då jag knappt kunde behålla något. Det gjorde mig riktigt irriterad...
    Njut av att kunna leva som vanligt tids nog kommer magen och tvingar in dig i ett helt nytt rörelsemönster :)

• alvias78

Guuuud vad skönt för dig att du mår bra!

Min kusin har fått två barn och har mått HUR BRA som helst under hela sina två grav...
    Jag också läst en massa om hur man ska må etc.. men bry dig inte om det! Läs inte allt och ta inte till dig allt du läser. Alla graviditer är olika.

Njuuuuut av din gravditet - jag önskar verkligen att jag har kunnat få gjort det!

• Tessan242

nös... jag NÖS också i början. 2 veckor till kläckning och jag börjar redan prata som ett barn...

Svar på tråden Jag mår FÖR bra!