• Jessan

Jag mår FÖR bra!

Hej hej!
    Detta är nog ett väldigt angenämt problem, men jag måste bara få höra att jag inte är ensam om det ändå. Jag är gravid i 8:e veckan med mitt första barn och jag mår hur bra som helst.
    Alltså, inget illamående, inga kräkningar - nada!
    Jag läser och hör till höger och vänster hur folk kräks, blir sängliggande, får huvudvärk osv, men jag har inte alls några sådana problem. Ibland kan det hända att jag känner mig lite illamående precis efter första tuggorna av frukosten, men då nyser jag bara 1-2 gånger och så går det över! Haha, det låter kanske konstigt, men så är det för mig.

Snälla, kan någon bara skriva att detta OCKSÅ är normalt! Jag läste i ett forum att "om du själv mår illa så mår bebisen bra" och på Liberos graviditetskalender står det att "mår man illa så minskar risken för missfall"...

Jag är GLAD att jag mår bra, men det är samtidigt ett litet "moment av oro".
  • Svar på tråden Jag mår FÖR bra!
  • Blå damcykel

V6-9 mådde jag ganska dåligt. Sen vände det och jag mådde skitbra. Nu i v 34 mår jag fortfarande skitbra!

Grattis till oss Skrattande

• Tinko

Jag är i v37 och har mått kanon hela graviditeten Det enda är väl att det nu börjar bli jobbigt att gå i trappor... Men jag kan iaf fortfarande böja mig framåt utan problem 

• DorisD

Klart det är normalt. Jag mådde inte illa första garviditeten och inte heller nu.

• Skruttan0903

Bara att njuta och hoppas att det fortsätter.
    Jag tog ca 5 test för att va säker =)
    Mådde för bra...
    Mått bra hittills. Går in i V 35 nu..
    Och jag mår bra, ingen foglossning heller
    än...
    Medans vänner och bekanta tyvärr fått många
    krämpor under graviditeten. Och det har inte låtit kul.
    Men jag är konstant trött och vaknat 3-5 gånger
    per natt för att kissa eller varit hungrig.
    Men det är det värt..=) 

• sessan19

jag är i vacka 7 och mår inte heller illa, trode oxå det va något fel, eller så har jag bara en väldans tur!
    kan må lite illa om jga äter för fort.. men de går över igen lika snabbt :)
    de ända symtom jag har är väl att jag har VÄLDIGT ont i tuttarna, hungrig hela tiden speciellt när jag vaknar.. kissar oftare och har som ständig mens värk.. men de kan jag leva med om  jag ska få må så här bra ! :)

Lycka till

• marilin

Så mådde jag också med mitt första barn. Mådde hur bra som helst. Var glad för det

Illamående betyder inte alltid automatiskt att det ska gå vägen och avsaknad av det betyder inte att det ska gå åt skogen. Det jag har lärt mig är att alla graviditeter är olika, det har sannerligen mina tre varit så här långt i alla fall

Jag mådde superbra med ettan, halvdåligt med tvåan och superilla med trean...

• luckyme83

med sonen mådde jag inte illa något alls..
    är gravid igen och är i vecka 34 har inte mått illa den här gången heller..

• Ottilia1

Jag har heller inte mått illa eller haft några besvär och jag är nu i vecka 34. Så du behöver inte få något illamående eller något sånt! Mitt liv är precis som vanligt fast med en extra stor mage!

• Gladskit

Det ÄR precis lika normalt!
    Jag mådde aldrig illa, fick ingen foglossning, svällde inte upp om fötter och händer eller något sådant alls. Mådde prima och tränade som vanligt. Jag älskade att vara gravid.
    Nu efteråt kan jag känna att jag inte uppskattade hur bra jag mådde, med tanke på hur hemskt det faktiskt kan vara. Men det är bara att vara glad helt enkelt!

• Oktoberbebis

Jag sa precis samma som du, nästa vecka kom illamåendet och foglossningarna som ett brev på posten..;P

Min mamma har berättat att hon inte hade en enda graviditetskrämpa under sina graviditeter, du kankse är en av dom som har tur??:)

Tror inte man ska noja så mycket över måendet, försök njuta så mycket du kan och ta hand om dig själv helt enkelt!:)
    Och grattis till graviditeten!!:)

Svar på tråden Jag mår FÖR bra!