• Jessan

Jag mår FÖR bra!

Hej hej!
    Detta är nog ett väldigt angenämt problem, men jag måste bara få höra att jag inte är ensam om det ändå. Jag är gravid i 8:e veckan med mitt första barn och jag mår hur bra som helst.
    Alltså, inget illamående, inga kräkningar - nada!
    Jag läser och hör till höger och vänster hur folk kräks, blir sängliggande, får huvudvärk osv, men jag har inte alls några sådana problem. Ibland kan det hända att jag känner mig lite illamående precis efter första tuggorna av frukosten, men då nyser jag bara 1-2 gånger och så går det över! Haha, det låter kanske konstigt, men så är det för mig.

Snälla, kan någon bara skriva att detta OCKSÅ är normalt! Jag läste i ett forum att "om du själv mår illa så mår bebisen bra" och på Liberos graviditetskalender står det att "mår man illa så minskar risken för missfall"...

Jag är GLAD att jag mår bra, men det är samtidigt ett litet "moment av oro".
  • Svar på tråden Jag mår FÖR bra!
  • Swedish down under

huru! jag trodde att jag var som du, men i vecka 11 fram till BF spydde jag och madde illa...

• Friiida01

Och om det regnar på ens bröllop betyder det tur! Skrattande 

Jag mådde också superbra i början, men vänta bara... Mitt illamående kom i vecka 11 och höll i sig till vecka 18.

Lycka till med graviditeten!

• Donum
    Friiida01 skrev 2010-07-28 15:51:41 följande:
    Och om det regnar på ens bröllop betyder det tur! Skrattande 

Jag mådde också superbra i början, men vänta bara... Mitt illamående kom i vecka 11 och höll i sig till vecka 18.

Lycka till med graviditeten!
    Och jag har inte mått illa en enda gång och är nu i vecka 35, så det är absolut inte givet att TS kommer att må illa. 
    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • Friiida01

Självklart inte, men det är inte säkert att hon kommer att slippa det heller!
    Hoppas du har sluppit andra krämpor också.  Jag har "bara" haft illamåendet och känner mig lyckligt lottad!

• Donum
    Friiida01 skrev 2010-07-28 16:36:22 följande:

Självklart inte, men det är inte säkert att hon kommer att slippa det heller!
    Hoppas du har sluppit andra krämpor också.  Jag har "bara" haft illamåendet och känner mig lyckligt lottad!

Ja, jag har inte haft några krämpor överhuvudtaget. Hade jag inte haft mage, hade jag inte märkt att jag var gravid. 

Det finns för- och nackdelar med att sakna graviditetskrämpor. Som sagt, jag känner helt klart igen TS oro eftersom det står överallt om diverse olika symptom och dessutom att man ska vara uppmärksam om graviditetssymptomen försvinner, för det kan vara tecken på missfall. Nå - hur i hela friden ska man vara uppmärksam på om något man inte har försvinner?
    Visst - lyckligt lottad, men det är inte bara smidigt. Utan symptom blir det väldigt abstrakt. Jag hann fråga mig många gånger om jag verkligen var gravid innan ultraljud och mage dök upp. 
    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • kicki8210

jag hadde bara lite lätt illamånde i vecka 8 och 9 inget jag kan klaga på eller hadde deräkt ont av så lätt va de aldrig kräkts heller å inga andra gravidkrämpor heller utan mår jätte bra å är i vecka 24 nu

• Friiida01
    Donum skrev 2010-07-28 16:41:57 följande:
    Ja, jag har inte haft några krämpor överhuvudtaget. Hade jag inte haft mage, hade jag inte märkt att jag var gravid. 

Det finns för- och nackdelar med att sakna graviditetskrämpor. Som sagt, jag känner helt klart igen TS oro eftersom det står överallt om diverse olika symptom och dessutom att man ska vara uppmärksam om graviditetssymptomen försvinner, för det kan vara tecken på missfall. Nå - hur i hela friden ska man vara uppmärksam på om något man inte har försvinner?
    Visst - lyckligt lottad, men det är inte bara smidigt. Utan symptom blir det väldigt abstrakt. Jag hann fråga mig många gånger om jag verkligen var gravid innan ultraljud och mage dök upp. 
    Jag förstår precis vad du menar! Mellan illamåendet och magen hann jag tveka ett antal gånger på om jag verkligen var gravid. Innan hade jag på nåt sätt inställningen att det skulle "kännas", oavsett hur så skulle man liksom veta att man var gravid. Men stundtals har det verkligen inte känts alls! Jag hade moderkakan fram och det tog ett tag innan jag kände några ordentliga rörelser från det lilla livet också.
  • BettanB

Har det som du; känner inte ett smack och jag skall nu vara i 11+4. Lite ömma bröst någon gång emellanåt, men inte överdrivet. Hade önskat jag kände mer; är supernojig efter att tidigare haft 5 mf/ma på raken. Den här graviditeten tittar jag till liten varannan vecka och såg Knytet senast i fredags. Har redan hunnit börja bli orolig igen.

Sorg i BettanMansion.
  • Aardy

Jag är i vecka 23 och mår hur bra som helst, har gjort hela tiden. Håll ut bara :)

Svar på tråden Jag mår FÖR bra!