Inlägg från: Horunge Svensson |Visa alla inlägg
  • Horunge Svensson

    Vad betyder egentligen "haikon taikon"

    Hej. Jag känner en kille som heter Svensson. Han är en riktig jävla horunge. Så alla människor jag träffar som är horungar kallar jag Horunge Svensson.

    Samma sak med Andersson. Jag känner man som heter Andersson, och han är pedofil. Så alla män jag träffar som jag tycker tittar åt för unga tjejer kallar jag Pedofil Andersson.

    Och det finns en tjej på mitt jobb som heter Muhammad i efternamn. Hon kom sent till jobbet en gång. Och dessutom bär hon slöja... Så varje gång någon är sen eller råka göra någonting annat fel så kallar jag dem för Muhammad Dukskalle.

    ...

    ...

    ...

    Visst inser majoriteten av er i denna tråd att det är en diskussion på ungefär denna nivå ni för?

    NI är uppenbarligen rasister allihop. Du som ställde frågan: Vad är det som är haha med att du fortfarande tycker det är racistiskt? Stå på dig själv och stå för dina åsikter. Var inte ett jäkla mähä.


    guagua skrev 2012-07-05 17:35:37 följande:
    En sak är jag säker på och det har ingenting med rasism att göra. Det man syftar på när man säger detta är en typiskt (kanske brittisk?) familj där modern och/eller fadern är grovt alkoholiserade och har ingen koll på sina barn. Gärna ska det ligga lite pizzaslicar spridda runt om i huset de bor i och kanske några gamla ruttna ägg i husets skrymslen. Kortfattat en ganska schafsig familj.


    Du är totalt obildad. Och då menar jag att du inte ens klarar av att hitta fakta på Wikipedia.

    Här är din ekvation:

    Du tar det enda efternamn i världen som gemene svensk känner igen som ett romskt efternamn. Fyller detta efternamn med innehåll som att i en Taikonfamilj är det kutym att föräldrarna är gravt alkoholiserade, inte tar hand om sina barn och dessutom bor i en sanitär katastrof (med andra ord absolut inga fördomar).

    Jag blir så jävla illa till mods av att läsa trådarna på den här sidan, för så jävla många av er tomma, sorgsna jävlar som hänger runt här är helt hjälplösa när det kommer till att tänka själv.
    Loa skrev 2012-06-25 21:07:30 följande:
    Ser att den här tråden startade för lääänge sedan. Men jag måste tillägga..:) Jag har en kompis som är gift med en man vars släkt tidigare hette Taikon, men de bytte efternamn just på grund av "Haikon taikon" (med variation) som syftar på typ en galen eller lite tokig familj. Det är ett romskt namn och en känd barnboksförfattare har exempelvis det här efternamnet. Jag har inte uppfattat att de känt sig kränkta eller någonsin nämnt rasism. Snarare var det att namnet blev som ett dött varumärke. Det förknippades så starkt med uttrycket att värdet som namn blev förbrukat.  
    Fan vad nice. Själv har jag en kompis som träffade jultomten när han var liten. SÅ JULTOMEN FINNS!!! OCH HANS VARUMÄRKE ÄR OCKSÅ DÖTT!!! KANSKE BORDE HAN SLÅ SIG IHOP MED ALLA F.D. TAIKONS OCH HITTA PÅ ETT NYTT VARUMÄRKE!!!

    Om det inte var olagligt skulle jag slå dig.
Svar på tråden Vad betyder egentligen "haikon taikon"