Inlägg från: Trillian80 |Visa alla inlägg
  • Trillian80

Magknip men inget hjälper

Isabellesmamma89 skrev 2010-08-02 13:04:46 följande:
    igårkväll när vi testade ge henne semper fruktdryck så fick hon ont i magen så det ska hon nog inte få.

Om barnet i fråga är yngre än 4 månader så ska du ju absolut inte ge något annat än bröstmjölk/ersättning!?

Vår son hade också problem med magen, men han hade ju kolik. Inbillar mig att Dr Browns flaska hjälpte liiiite, men tyckte väl egentligen inte att det gjorde jättestor skillnad. Koliken gav med sig vid tre månader ungefär. Fick massor av tips men inget hjälpte. Om det hade varit allergi så hade det inte slutat efter tre månader, så ge det lite tid!

Sonen blir fortfarande knallröd i ansiktet när han bajsar men han är inte hård i magen/ har ont i magen för det =)

• Trillian80

Om du ska börja med smakisar, så börja med en tesked gröt eller potatis, lättsmälta saker. Inte sammansatta måltider/drycker.

• Trillian80

Jag skriver tyvärr lite snabbare än jag läser inser jag...
    Om hon är 4 mån så är det ju förmodligen inte kolik.
    Kan det vara trötthet? Man kan ibland förväxla magont med trötthet, likaså kan det vara att hon fått för mycket mat som gör att hon har ont i magen (hur ofta matar du henne?). Om magen krånglar i samband med smakstart, så skjut upp det hela ytterligare en tid.

Svar på tråden Magknip men inget hjälper