• norgesessan

britax Multi-tech

Vad var det som inte var säkert med two way?

Min stora kille har testat hiway (inte i bilen) multitech och two way.
    Köpte multitechen till lilla killen för ett år sen, redan då var det urväxt för ettan, medan han fortfaeande har gott om plats i two wayen.

hiwayen testade han i april.
    har massor med bilder i mitt galleri.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Fast i vårt fall kommer hiway däremellan....Benplatsen kan jag dock inte svara på eftersom den inte testades i bilen, bara hemma, för att mäta ryggen.

• norgesessan

TS, om du tittar i mitt galleri, sen under bilstolar, så finns bilder på min store (alla tre) i Hiway på första sidan, och på andra sidan finns ett på storkillen framåt i multitechen. Testade innan den skulle monteras bakåtvänd efter en överdragtvätt, så internbälterna var inte på plats i stolen. Jag var tvungen att dra upp nackstödet över maxnivån bakåtvänd, så han kunde inte rymmas i den bakåtvänd.
    Det fotot är äldre än hiwayfotot...

oktober fick jag fram på kameran, så ett halvår äldre...

• norgesessan

Multitech bör inte användas framåtvänd då den är DUBBEL så tung som en bältesstol..

När internbälterna används går det bara att ta upp nackstödet till en viss nivå.
    När man tar bort internbälterna tar man upp nackstödet som på en vanlig bältesstol.

• norgesessan

På two wayen kan barnet sitta tills öronen når kanten, det går inte på multitechen pga nackstödet.

Svar på tråden britax Multi-tech