• Anwen

HJÄLP 11-åring tar "död" på sin far och vår relation

Jag tycker du ska sova i hans säng du också! oavsett om barnen är där eller ej. Annars kan du lika gärna sova hemma! Såklart tjejen lägger sig i pappas säng, det hindrar ju dig att sova där, och inte heller konstigt hon hellre sover i sin pappas säng om hon kan än delar rum med dig (inget illa ment). Tycker det verkar helt befängt att du ska sova i barnens rum! Du är väl mer än bara en vän som haft vägarna förbi?!
    Men jag tycker du ska lägga dig i mannens säng, utan att (till en början) köra iväg barnen! Men det vore ju en klar fördel om pappan pratade med dem först, och talade om att "så här är det", att ni är ett par, och ni vill/ska sova i samma säng. men barnen ska inte bli förvisade för den sakens skull. Detta med att de ska sova i sina egna sängar kan ni ta lite senare, om det inte löser sig av sig självt.
    Att hon verkar må dåligt och får ont i magen beror säkert på att hon känner en bristande trygghet, bl.a. p.g.a. otydliga ramar. Men där kan jag nog inte komma med så mycket.

Svar på tråden HJÄLP 11-åring tar "död" på sin far och vår relation