• Anonym

Hur är män från balkan????

Ja hur är dom?? Finns det något som generaliserar dom? I förhållanden o dyligt??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-30 12:17
    Någon som har ett förhållande eller är gift med en sådan man. Jag har träffat en man på balkan o jag är så förälskad. Men jag blir inte klok på honom!!!!
  • Svar på tråden Hur är män från balkan????
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-30 12:33:55 följande:
    Nej nej! Han har inte mig på sidan om....
    Så då skulle du lika gärna kunna ställa frågan om mammor från Balkan generellt vill hålla ihop sina söners familjer? Eller så skulle du kunna fråga dig om svenska kvinnor generellt har svårt att avgöra om deras nya partners är något att satsa på? Du skulle även kunna fråga dig om svenska kvinnor har något problem med att avgöra huruvida vita lögner, smålögner, förskönande av sanningen och förvanskande av sanningen är värt att ta i beaktning eller en sak att se bort från.

Alternativt skulle du kunna lägga dig och ditt resonemang på en mer individbaserad nivå. Livet blir kanske en smula mer begripligt då.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-30 12:49:12 följande:
    Så då skulle du lika gärna kunna ställa frågan om mammor från Balkan generellt vill hålla ihop sina söners familjer? Eller så skulle du kunna fråga dig om svenska kvinnor generellt har svårt att avgöra om deras nya partners är något att satsa på? Du skulle även kunna fråga dig om svenska kvinnor har något problem med att avgöra huruvida vita lögner, smålögner, förskönande av sanningen och förvanskande av sanningen är värt att ta i beaktning eller en sak att se bort från.

Alternativt skulle du kunna lägga dig och ditt resonemang på en mer individbaserad nivå. Livet blir kanske en smula mer begripligt då.

Saken men han är att han har propagerat för att man ska vara ärlig emot varandra. Öppen PRATA med varandra!! Men så går han å gör PRECIS tvärtom! O han har inget bra svar på det säger han...

Nä må så vara, men inte fan blir jag klokare på sådan människor...
  • Anonym (Eeeeeeh...!)

Precis som en ovanstående skrev så blir det nog lättare att svara på ditt inlägg om det är indivit/situationsbaserat och inte en fråga om hur de är "i allmänhet".

Att han säger en sak men gör en annan, ljuger och inte kan svara på varför är ju inte direkt kopplat till blodet. Men du kanske borde fundera på om han är ngt att satsa på med tanke på hur han beter sig, och att han verkar ha, i mitt tycke med ledning av det du skriver, ett väl nära förhållande med sin mor för att vara i vuxen ålder om hon går och råder honom att vara otrogen. Jag hade dragit öronen åt mig, men det är jag det.

Så just den här balkankillen kanske inte är ngt att ha, men en annan kan vara det. Förstår du hur jag menar?

• Anonym

Vilket land kommer han ifrån? Jag har rötter från balkan, Serbien. 

• Anonym
    Anonym (Eeeeeeh...!) skrev 2010-07-30 12:28:27 följande:
    Nej, det är med absolut största sannolikhet INTE ok att ha ett förhållande vid sidan om. I vilken nation är det fullt accepterat?!

Mina föräldrar kommer från Balkan så jag har en del vänner vars föräldrar är därifrån. Det enda jag har märkt är att trots att man oftast tror motsatsen så är det mödrarna som styr hemmet med järnhand.

Angående männen så finns det svin, och det finns änglar. Min pappa var den som lagade mat, diskade och städade t.ex. Höjde aldrig rösten varken mot oss barn eller mamma. Sen finns det som sagt rötägg, men det är nog svårt att säga att "såhär är folk från det här området", lika svårt som det är att beskriva nordiska män då de, surprise, skiljer sig åt.
    Jag har också rötter på Balkan och många många av mina vänner. Det är uteslutande fäderna som styr familjen skulle jag vilja påstå.

Otrohetsgraden för balkanmän i förhållande till svenska män är hög.
  • pussgurkan86

haahhahahaha dom är precis som alla andra män förutom när det gäller en sak men det kan jag inte skriva här.

• viktoria91

Hr en del kompisar därifrån som säger att det är ok för mannen att vara otrogen men är kvinnan det då jävlar. Mannen får göra som han vill men kvinnan ska be om lov först. Det är vad jag har fått berättat av människor från dessa områden.

• Anonym (X)

det är väldigt olika, mitt x är svenskfödd bosnier.
    världens mest underbara kille. men vi funkade inte ihopa i slutändan, vi hade olika syn på saker. jag går i kyrkan , i dag går han regelbundet i moskén. vi delade inte samma åsikter om världen, religion eller om våra ev framtida barn skulle döpas eller ej.
    han städade ofta, lagade mycket och god mat och var väldigt snäll och ärlig mot mig. skulle aldrig höja handen mot mig, tror aldrig jag såg honom ens ha ihjäl en fluga.

men vi separerade pga att vi var så olika som människor.

har du funderingar kring din kille, fråga honom. är han inte är lig är han inget att ha, oavsett var han kommer ifrån.

• Anonym

Kan berätta om min pappa som är en underbar pappa. Han gör allt för familjen och är världens mest lättsamma. Han är muslim om man ser till bakgrund och efternamn men han är inte troende för fem öre. Bryr sig inte om religion alls. Han älskar sin fru och sina barn över allt annat och är den mest generösa man som folk får äran att träffa. På arbetsplatsen är han uppskattad och får lovord efter lovord.

Otroligt intelligent, kärleksfull, omtänksam, generös, pålitlig.

Han finns alltid där, 24/7 för alla de han bryr sig om men främst fru och barn.

Men annars - som alla andra. Det finns rötägg och det finns världens bästa killar från varje land. 

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-30 12:32:36 följande:
    Ok. För han som jag träffar, när han skulle separera från sitt X så tyckte hans mamma att det var bättre att han skaffade sig en kvinna på sidan om. Allt för att hålla i hop familjen.
    Men han säger att han inte är sån som är otrogen,men sen har han även berättat att han haft en tjej på sidan om i sitt förra förhållande. Men att han inte skulle kunna ha det igen, för det tärde så på honom...

Han fixar o donar hemma lagar mat o allt sånt där. det ändå jag känner att att han lätt drar till med vita lögner och jag får inget grepp på varför han gör nånt!!!
    Hej.

Jag är från Balkan, det är så att man kan få råd av sina föräldrar att ha flera val vid sidan om men i Sverige är det förmodligen inte praktiskt om man inte bor i Balkan där
    kvinnor vanligtvis väntar med sex och då är det möjligt för både män och kvinnor att ha
    flera vid sidan om.

Jag känner en tjej som bor där och hon är tillsammans med en kille, hennes pappa gav henne råd att ha ögonen öppna och inte satsa alla kort på en enda person om det nu inte skulle fungera med honom, alltså dejta flera men i hennes fall är det så att hon inte
    har sex förutom att hångla.
  • Tatte

Jag är uppvuxen med utlänningar, speciellt människor från Balkan och är själv förlovad med en nerifrån, även har jag mycket erfarenhet om dom. Som du beskriver så blir man väldigt galen på dom både positivt&negativt. Jag själv fastnar för killar från Balkan ... man gillar ju det här bruna håret och den stilen de bär.

Men om jag ska beskriva hur de är så är det från person till person, men ... de flesta är väldigt omtänksamma och skrattar för det mesta så länge de själva och deras närmaste mår bra och är oskadda. Mycket skojiga människor att umgås med kan jag säga. I början i ett förhållande kan de vara lite mer försiktiga och säger inte så mycket, det är för att de vill få tjejens uppmärksamhet och bevis på att hon älskar honom, alltså han vill helt enkelt att hon ska få känslor så han är säker på att hon inte är en annan typ av människa ... alltså Balkan killar/män söker efter seriösa förhållanden. Sedan vill de bestämma mycket och ha kommando över sin tjej på grund av lite svartsjuka för att de själva har fått känslor och älskar sin tjej överallt annat, alltså tjejen för dom är det centrala ... men det får man ta om det inte går till RIKTIG överdrift. Men svartsjuka är dom för att de är rädda om en och vill en allt väl! Man kan ju inte alltid som kvinna bestämma allt, utan man får bestämma&komma överens tillsammans, det gillar dom. De vill bevisa att man är bara deras, men det är klart ... då ska dom bara vara din också! Jag kan säga att du/ni som tänkt skaffa en Balkan kille/man kan känna sig 100% trygga med dom. De skyddar&gör allt för dig vad som än händer, härliga typer! :)

LYCKA TILL!

• radwanska
    Tatte skrev 2015-01-02 16:40:47 följande:

Jag är uppvuxen med utlänningar, speciellt människor från Balkan och är själv förlovad med en nerifrån, även har jag mycket erfarenhet om dom. Som du beskriver så blir man väldigt galen på dom både positivt&negativt. Jag själv fastnar för killar från Balkan ... man gillar ju det här bruna håret och den stilen de bär.

Men om jag ska beskriva hur de är så är det från person till person, men ... de flesta är väldigt omtänksamma och skrattar för det mesta så länge de själva och deras närmaste mår bra och är oskadda. Mycket skojiga människor att umgås med kan jag säga. I början i ett förhållande kan de vara lite mer försiktiga och säger inte så mycket, det är för att de vill få tjejens uppmärksamhet och bevis på att hon älskar honom, alltså han vill helt enkelt att hon ska få känslor så han är säker på att hon inte är en annan typ av människa ... alltså Balkan killar/män söker efter seriösa förhållanden. Sedan vill de bestämma mycket och ha kommando över sin tjej på grund av lite svartsjuka för att de själva har fått känslor och älskar sin tjej överallt annat, alltså tjejen för dom är det centrala ... men det får man ta om det inte går till RIKTIG överdrift. Men svartsjuka är dom för att de är rädda om en och vill en allt väl! Man kan ju inte alltid som kvinna bestämma allt, utan man får bestämma&komma överens tillsammans, det gillar dom. De vill bevisa att man är bara deras, men det är klart ... då ska dom bara vara din också! Jag kan säga att du/ni som tänkt skaffa en Balkan kille/man kan känna sig 100% trygga med dom. De skyddar&gör allt för dig vad som än händer, härliga typer! :)

LYCKA TILL!

Tack för detta svar. Jag gick in i tråden för att jag blev nyfiken på hur män från Balkan är. De flesta vill ju driva lite med frågan och säga att man inte kan generalisera. Men det kan man väl visst, lite grann. Sedan stämmer det ju inte på alla, men på många.
  • Anonym (Två svar)

Jag vill inleda med att jag är allt annat än fördomsfull. Helt emot fördomar och generalisering.

Jag va taxichaufför innan. Va älskarinna till en man från Balkan. Många av mina kollegor va från Balkan, de flesta otrogna och såg inget fel i det. Pratade mkt öppet om det. Männen håller varandra så hårt om ryggen att hans frus pappa och även hennes kusin visste om att jag fanns men sa aldrig något till henne.
    Även hans pappa visste om att jag fanns och tyckte mycket bra om mig.

Men sen finns det såklart dom som är fina rakt igenom. Min systers kille till exempel. Från Balkan. Underbar kille, gör allt för min syster och dom håller ihop i vårt och torrt och han har bara ögon för henne och skulle aldrig någonsin göra något sådant mot henne.

Men vem vet, kanske inte ett dugg vanligare än bland svenska män, bara att här är det mer tabu även mellan männen så här döljer man det bättre och håller tyst.

• Anonym (Två svar)
    Tatte skrev 2015-01-02 16:40:47 följande:

LYCKA TILL!

Detta stämmer VÄLDIGT BRA. Exakt så va min kille. Fast nu va han iof inte min :p Men han va precis som du skriver mot mig :) Vi va "tillsammans" två år. Hemska mig. Men jag älskade verkligen honom. 
  • Anonym (Balka)

De är gifta men är otrogna.
    Kvinnan ska sköta hemmet o passa upp.
    De gillar dricka kaffe o snacka skit.
    De bär tjocka guldkedjor för att visa status.
    Kör BMW eller mersa.  Alltid ren bil.
    Gillar märkeskläder.
    De gör massa affärer. 
    Allt ordnar sej. Chill liv

Svar på tråden Hur är män från balkan????