HJÄLP!! Häll Ugn och Micro??
Börjar få lite småpanik...
Bygger om hela köket hemma och surfar runt efter vitvaror (kyl/frys och diskmaskin tar vi från IKEA).
Det är stor skillnad i pris på induktionshäll jämfört med glaskeramik; frågan är vad jag faktiskt behöver och vad som verkligen är värt att investera i? Antar att de allra flesta kommer tycka induktion är värt de extra tuesnlapparna, men jag tycker det är ganska mycket pengar. Är dessutom inte alls intresserad av matlagning, och vanlig häll har "alltid" funkat för mig (platta också för den delen). Jag bryr mig mer om design, och alla hällar ser ju likadana ut! Det enda som jag tittar efter är hällar som är helt svarta; utan ringar eller andra markeringar för kastrullerna, men de enda jag hittar av dem är riktigt dyra...
Varmluftsugn trodde jag var det enda på marknaden, men jag blev förvånad när den ugn jag tyckte var fin på IKEA inte hade varmluft. Där förstår jag dock skillnaden då varmluft verkligen är effektivt jämför med vanligt under och övervärme.
Inbyggnadsmicro tänkte jag strunta i då vi väldigt sällan använder micro. Men nu har jag hört att många tror jag kommer vilja använda den mer när vi får barn (vi har alltså en nu, men den står i ett skåp, så drar man bara ut sladden de få gånger man ska använda den).
Jag kikade på micro med varmluft och så kallade kombiugnar, men då verkar det bara finnas varmluft, ingen vanlig över och undervärme, vilket känns lite konstigt när man tex ska baka.
Vi har också begränsat med utrymme och skulle gärna vilja slippa ha både ugn och micro...
Vad tror Ni? Vad ska jag ha för häll egentligen? Vad ska jag tänka på när det kommer till ugn? Nån som har erfarenhet av kombiugn?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-13 15:20
Nu är det "bara" fläkt kvar... funderar på denna: www.vitvarumaklarna.se/produkt/5452176612
Åsikter? Förslag? Tips?