Nataliesliv skrev 2010-08-02 16:33:11 följande:
Lite så känner jag också. Vi använder micron endast de få gånger vi poppar popcorn eller värmer en Billys (typ 5ggr/år). Då kan den lika gärna stå gömmd i ett skåp...
MEN när bebisen kommer ut kanske man behöver den till välling/ersättning? Som jag skrev innan: "hört att det är mindre bra att värma tex välling i micro jämfört med på spisen... När mina småsyskon var så små värmde min mamma på spisen, jag brukade hjälpa henne med det ibland, och det gick ju lika fort som i micron; då hade vi inte ens induktionshäll, utan glas bara.
Barnmat vet jag ju inte, den brukar man väll oftast värma i micron i och för sig...
Det kanske blir jobbigt om man inte kan amma och måste ge ersättning; då kanske man inte orkar med spisen på natten utan vill ha en micro"
Hur är det med kastruller och stekpannor; var ni tvungna att köpa en massa nya eller funkade era gamla på induktionshällen?
sorry,har inte varit inne här på ett tag..
Vi behövde inte köpa nya grytor,men du får väl kolla på dom du har..går det att sätta en magnet i botten så funkar den på induktion...Och om det nu är så att ni behöver en micro så kan ni väl köpa en lite senare isf?Det är ju ingen större kostnad även om det då betyder att ni behöver ha den på bänken...barn är ju bara bebisar en kort period menar jag,om det är enbart för den sakens skull...