Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • elinville

Nu kan jag inte hålla mig längre.. lite frågor om amningsbh

Jag är normala fall en stor a-kupa/liten B-kupa...när mjölken rann till var jag en stor C, snudd på d-kupa!
    Jag levde med amningsBH dygnet runt, med inlägg i för ja...jag läckte från det andra bröstet vid amning. Om man läcker väldigt mkt kan man lägga i en uppsamlingskopp och spara den mjölken så den inte går till spillo. Jag kunde absolut inte ha en vanlig BH, jätte bökigt att få fram bröstet plus att det trycker så det finns risk för mjölkstockning. Men det finns säkert de som klarat sig med vanlig BH, fast det får nog vara utan bågar isf.
    Däremot passade jag på att gå utan BH hemma för att lufta, för i början blir bröstvårtorna såriga och det är skönt att slippa ha nåt som ligger an då o då

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville
    Aviana skrev 2010-07-30 22:27:41 följande:
    Oj, blir det så stor skillnad när mjölken rinner till? :O
    Jag har 75b i dagsläget, och de bh:arna har blivit lite små nu. Men finns det inga ställen man kan hitta billiga amningsbh? Överallt ser jag hur de kostar flera hundra.. som att man automatiskt blir rikare eller borde särbehandlas för att man får barn...
    gick du tillbaka till din vanliga storlek efter amningen? Och blev brösten hängigare efteråt? Det som är bra med små bröst är att de oftast är fasta, och så vill jag gärna att de ska vara efteråt också, med liiiiiiite skillnad såklart.
    Jag fick stora fast snygga bröst när jag var gravid och ännu bättre när jag ammade. När jag sen slutade så tyckte jag själv att de kändes hängiga och "innehållslösa", men om man jämför bilder så ser de ut som innan. Med en skillnad..efter mitt första barn växte brösten så mkt att jag fick  bristniingar runt bröstvårorna och jag fick även mjölkstockning på det ena bröstet så pass mkt att jag fått ärr efter det. Men det bryr jag mig inte så mkt om, bara de ser "vanliga" ut i BH
    Maja 0707, Malte 1002
Svar på tråden Nu kan jag inte hålla mig längre.. lite frågor om amningsbh