• Älskadefamilj

    Dödsorsaken klar...

    Idag fick vi veta vad vår lille William dog av. Moderkakan hade slutat fungera... Flera infarkter tydligen Vi åkte in till förlossningen i v.41+2 på grund av minskade rörelser och fick då veta att han var död. Han hade då varit väldigt lugn i fyra dygn. Nu fick vi som sagt svaret. Däremot var han inte tillväxthämmad, tvärtom, han vägde hela 5000g och var 58cm lång... Dom misstänker att infarkterna moderkakan slutade fungera några dagar innan han föddes. Nu känns allt så kluvet... På ett sätt så är det skönt att veta att han var en helt frisk pojke, speciellt inför kommande graviditeter. Men samtidigt så känns det hela ännu mer orättvist och onödigt. Ett HELT friskt barn som bara går och dör 9 dagar efter utsatt datum! Jag är så ledsen.... Vill bara få honom tillbaka igen Vill höra om det är fler änglabarn som dött av samma orsak? Hur gick det till och hur vanligt är det egentligen? Vi ska till läkaren på tisdag för att få veta mer... Är det något jag borde fråga om? Usch, orkar snart inte mer...


    **Mamma till min underbara dotter född -04 och min älskade änglason född -10**
  • Svar på tråden Dödsorsaken klar...
  • artax

    Usch så orättvist att det kan bli så... :(
    jag blir ledsen och förbannad för er skull, varför kundedom inte bara se det på något sätt och plockat ut honom innan varför kunde det bara inte gått bra. Endel är inte gjorda för denna världen tror jag, och även om man blir så ledsen att andra drabbas så känns det ändå lite roligt för mig på något sätt att veta att min dotter har massa andra änglar att leka med vart dom än är!

    Kramar! 

  • Hansson83

    Jag är mamma till en liten Ängel som föddes i vecka 38+5, dödsorsaken var att ett blodkärl ifrån moderkakan brustit.

    Världens finaste flicka, 4290g och 54cm lång.

    Visst känns livet jävligt orättvist, varför just jag, varför just nu, varför när hon var helt frisk? Jag vet att många inte tycker om dessa ord, men jag gillar dom lite och tror att någonstanns är det så: Det finns en mening med allt, vi är inte alltid kapabla att de se den bara.

    Det är bara så fruktansvärt svårt att acceptera det ibland...

    Många kramar till dig!!


  • MammaUtanDotter

    Hej

    Jag beklagar så att du har förlorat din lille William. Han borde ha fått vara med er nu, varm och levande. För snart ett och ett halvt år sedan förlorade jag min dotter i magen i v.41+5 av samma orsak, infarkter i moderkakan. Hon dog inte förrän värkarna började, vilket gav henne syrebrist. När vi kom in till förlossningen i tro om att föda, var hon död.

    Jag tror mig ha läst att 40% av de barn som dör i magen efter v.22 dör på grund av en dåligt fungerande moderkaka. Har det tagits några blodprover på dig? Efter min dotters död gjordes en koagulationsutredning på mig då infarkter kan bero på att ditt blod har en ökad förmåga att koagulera. Proverna slarvades dock bort av sjukhuset och när detta upptäcktes var jag gravid igen och kunde inte ta nya förrän efter min son föddes. Vi fick genomlida nio månader av stor ovisshet då vi inte visste varför infarkterna hade uppstått under graviditeten med vår dotter. I förebyggande syfte fick jag injicera Fragmin dagligen under graviditeten för att förhindra proppar. Min son föddes levande för fyra månader sedan. Nya prover togs som sagt och denna gång fick jag svar. Jag har något man kallar antifosfolipid-syndrom, vilket innebär ökad risk för missfall, för tidig födsel och blodproppar.

    Kramar!

Svar på tråden Dödsorsaken klar...