t0va skrev 2010-07-31 13:02:57 följande:
Jag har tittat på den där kiddyguard, för den verkade smidig men min ena tuggar på tapeter och såna saker som är ivägen, så jag tror hon skulle på något sätt börja tugga om vi har något ivägen så hon inte kan komma in i rummet.
5-6 cm verkar lagom, vi har en soffa där ena kaninen precis kommer under och den är 7.5cm, den andra tar sig inte igenom. Är en stor dvärgvädur och en lite mindre så inga små hermeliner för en sån smiter nog igenom väldigt lätt. Så det får nog bli en sån till en början och testa.
För den stoppar garanterat den stora som är våran lilla kissmaskin, så får sambon lära sig att stänga dörren till kontoret om det inte hjälper för den lilla tuggmaskinen så länge.
Vill gärna att livet ska fortsätta som vanligt för pälsbollarna även när bebis kommer, men jag litar inte riktigt på att min stora kanin låter bebisen ligga ifred på golvet. Hon är så bortskämd och kommer säkert bli lite avundsjuk när vi har en ny medlem i familjen. Så då kan hon i alla fall få vara i köket och skutta fritt :)
Våra dvärgvädurar slinker igenom så stora/små hål, nu vet jag inte hur stora era ninisar är, våra är utställningskaniner så de är så stora som de "ska" vara.