Fick inte jobb pga graviditet...
Tycker diskrimineringspratet har gått alltför långt nu. Om en småföretagare behöver anställa någon i augusti´är det väl sjävklart att man inte kan anställa någon som stax ska föda och vara hemma en längre period? Så otrolog företagafientligt, vem vågar annonsera efter personal i ett sådant läge? Kommer en kvinna på intrevju och visar sig ha jättemage och sedan inte får jobbet så kan man alltså bli stämd på 100.000 om nu kvinnan visar sig ha bäst meritförteckning?
Då är man väl lika "diskriminerad" om man inte får jobb som kioskbiträde (med omedelbar anställning) om man kommer med brutet ben?
Blir jag "diskriminerad" om jag med suveräna meriter, söker och nekas sommarjobb om jag meddelar att jag ska vara ledig hela juli?
Eller ska jag, som ser dåligt, söka jobb som pilot och sedan kräva ersättning för att att jag blivit "diskriminerad" eftersom piloter måste ha perfekt syn?
Eller - varför i hela vida världen ska jus GRAVIDA få känna sig diskriminerade när de söker jobb som INGEN i likvärdig situation (tillfälligt skadad och därmed röreslehindrad, med planerade långsemester) ens skulle komma på tanken att söka..? I butiken i artikeln behövdes någon NU, inte om sex månader.
Hur många småföretagare vill vi se kursade? Och när småföretagen går dåligt, då blir MÅNGA gravida och småbarnsföräldrar (redan anställda och eventuellt framtida anställda) drabbade.