Inlägg från: By Starlight |Visa alla inlägg
  • By Starlight

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

ahaaa det är här vi ska va nu :)
    Ojojoj Lotta! Hejja hejja! :) Va spännande att en till ska vänta på plus nu. Då har vi dej och Stintan nu då! Kul att ha några som jobbar på det där. Dock tycker jag att Stintan jobbat tillräckligt nu..Hoppas hon får till det snaaaart!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

Åh Stintan vad jag håller mina tummar för dig! För i helsike flytta in nu bebis och stanna och ploppa ut om 9 månader innan jag blir aaaaaaarg!!!!!

spännande spännande spännande.

Epan, ja det är konstigt hur man kan längta efter att ha ont överallt..vara klumpig..må illa...osv osv..Men det är nåt speciellt med att vara gravid kvinna föda barn och ha en liten liten nyfödd. Jag vill absolut vara med om det igen. Men det kommer dröjja många år..det vet jag..Tidigare går inte sambon med på det. Kanske om 3 år tidigast.
    Men gud vad jag njuter av min dotter, trots vakna nätter. Hon är så underbart rolig och utvecklas varje dag. Så jävla häftigt! 8,5 månad drygt. Stora tjejen!

• By Starlight

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hela magen bara pirrade så hela kroppen började studsa och jag har gåshud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jääääääääävlaaaaaaaaaaaars Stintis!!!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! NU jäklar är det din tur. Så är det bara!!! Hejja hejja hejja hejja!!
    Åh vad glad jag är för er skull!! åååh åååh ååååh!!! :)))))))))))
    Stanna lilla pyre stanna stanna. Vi är många som inte går med på nåt annat.
    Grattis grattis grattis grattis

Pussar och massor av kramar!!!

• By Starlight
    Stintans skrev 2010-08-04 19:44:56 följande:
    hihi, ni är så söta..

har faktiskt inte tagit nått test idag.. vill gärna se att det blir starkare, och då får man försöka tygla testfingrarna..

just nu sitter jag o väntar på att sjukvårdsrådgivningen ska ringa upp mig.. trampade på en skruv innan ikväll, mindre trevligt.. tänkte höra om man måste ha stelkrampsspruta då.. haha, hoppas inte, för jag vill vara hemma ikväll.. Tungan ute
    Nu slutar du springa runt å trampa på spikar. Nu tar du det lugnt och lägger dej tillrätta i soffan med lite praliner och myyyyyyser :)
  • By Starlight

Heej! Härligt med alla testen Stintan. Men jag stampar din mamma på lilltån och hoppas det gör lite ont. Nu får hon allt ta å va lite snäll och lyrisk tycker jag. Hoppas du kryar på din dumma skada!

Nån som inte är lyrisk..det är jag. Imorgon är det över...Denna tid som jag har längtat efter i hela mitt liv nästan. Mammaledigheten. Imorgon börjar jag jobba. Jag förstår ingenting. idag går jag bara runt i en dimma och är knappt kontaktbar. urkonsig känsla. Vill inte att denna tid ska va över.

Status: Ellen är 9 månader om en vecka, 70 cm och 9 kg och nu tar pappa över.

• By Starlight
    Euphoria skrev 2010-08-08 20:20:08 följande:
    Åh, Bystar, måste vara jättekonstigt att börja jobba, du har nog ett par jobbiga veckor framför dig, men sen kommer du nog in i det och får det att flyta på. Se det från den ljusa sidan, nu får din karl ta hand om vaknätterna
    jag vet hehe det är det enda positiva jag ser i allt detta :) Att jag får sova på nätterna. Iaf hyffsat..hör ju henne ..men slipepr gå upp iaf.
  • By Starlight

Hej!
    Det går bra att jobba. Men jag känner hela tiden ett himla vemod över allting. Imorgon säljs min fina emmaljunga från 80-talet också. Nu känns det verkligen som hela bebistiden med Ellen är förbi. Det är den ju inte precis..Men ja..känns som något tagit slut. Sorligt.
    Det är även lite jobbigt att komma hem hur trött som helst om kvällarna och träffa på en först glad ellen att se mamma, men sedan en väldigt trött och gnällig ellen som behöver gå å lägga sig. Man träffas knappt liksom. Och jag är nästan för trött att kunna ägna en massa tid åt henne. Mitt lilla gryn. Men jag tar hand om nattningsrutinen varje kväll och ger kvällsmaten också.
    Jag var på Gekås i juni. Ja de hade verkligen ett stort barnsortiment. Hade jag haft mer pengar hade jag nog shoppat tills jag blivit tokig :)

• By Starlight

Stintan, näää inte syskonsugen alls...Han har gått ifrån "okej..vi skaffar väl ett till om ett antal år, om det betyder så mkt för dej" till "Vi vet ju inte ens om vi ska ha ett barn till.." :( Så jag får börja om igen typ.

Just sålt liggvagnen nu ikväll..och då kom det lite på tal igen den där med syskon..men direkt taggarna ut.

Men han gillar att vara pappaledig! Mycket!!

Tidiga dagar, nä..Min chef har bestämt att ingen ska få sluta tidigt längre. Iofs..15 slutar jag en dag i veckan..det är väl hyffsat halvtidigt.

Måste rusa..Puss!!!!!!!! Extra kram på Stintan! wohooo!!

• By Starlight
    Euphoria skrev 2010-08-16 16:20:26 följande:
    Åååh, Miixs, var ääär du!? Simon har fått torsk, suck! Vet att Nellie hade det, tips tack
    (visst var det någon mer som haft torsk?) 

Vi ska börja pensla med vichyvatten nu iaf. Nu vet jag ju varför han krånglat vid bröstet också, hade jag inte en tanke på varför innan jag såg den där vita tungan! 
    Jag och Ellen hade det. Eller de tog prover på mig, med de sa att jag inte ha det. Men jag tror minsann jag hade det ändå. Utan tvekan. Var ju helt fucked upp bakom amningsbhn..jösses amailia.
    Känns som jag förträngt mkt av det där nu... Men vi penslade ellens tunga rejält. Hört att de knappt räcker med en tops, men många gör så, även vi gjorde så. Men "ta i lite" liksom när ni drar topsen över tungan. Doppade även nappen i sånt där vatten.
     Inte säkert bvc ger medecin. Även om Ellen hade svamp så fick hon inte det. De bara rekomendera att pensla. Jag fick tips om en salva, som jag glömt vad den heter, som jag kunde köpa recepfritt på apoteket och ta på mina bröstvårtor.
    Ellen har även fått torsk när hon var ganska stor..typ 4-5 mån. Men då gick det över av sig själv. Tror vi hade slarvat och inte kokat hennes nappar tillräckligt. Min egen teori.

Hoppas ni får bukt med det!
  • By Starlight

Stintan, ja veckorna fram till v 12 är ju en EVIGHET..Sedan fortsätter man ändå oroa sig lite till. Att vara gravid är en väldigt orolig tid..Men det kommer finnas månader då du bara är överlycklig också.
    Vi tror då inte på missfall. Här hos oss väntar du en bebis och inget missfall!
    Många tjatade om missfall även när jag var gravid..och varje gång jag torkade mej på toa stirrade jag på pappret efter blod..Blev helknäpp ett tag. Jag hoppas du snart kan slappa av lite och bara må bra!
    Puss på dej.

Ang syskon så sa han häromdagen "ja vi har ju inte bestämt om vi ska ha en till.." Han tog upp det själv liksom i ett sammanhang..Så helt är inte dörrarna stängda. Jag hoppas innerligt på ett syskon en dag. Skulle vara så roligt för Ellen....och för mej :))) Och för honom också tror jag.

Idag fick jag gå hem från jobbet med migrän, två timmar inna jag skulle slutat. usch..det kändes INTE bra. Andra veckan på jobbet bara. Gick hem och la mej med en kall handuk på pannan och drömde om jobbet oavbrutet. Såååå dåligt samvete. jag hade en inskolning plus lite personal..Men ja var tvungen. Kände hur jag nästan spydde. och då är det verkligen dax att gå hem. usch usch usch. mardrömsdag idag.

Måste bara skryta lite om min underbara dotter också. Hon är så jääävla häftig!!!! :) Hon har sin egen kryp/åla-stil och far runt snabbt som attan. Hon busar och skrattar så hon kiknar. Hon vinkar till pappa när han åker och repar. Hon klappar händerna och sjunger lite enformiga strofer, Hon spelar på en av de 10 gitarrerna vi har hemma (!!) och får till det så roligt. Hon säger mamma och pappa och mapa. hehe en liten sammanfattning av oss båda :) Eller så betyder det lampa :) Hon kan stå utan att vi håller i henne flera sek. Hon springer runt med oss i händerna...osv osv..ÅÅÅh ni har så mkt att se fram emot ni som har mindre bebbar eller väntar små. De blir liksom bara coolare och coolare och formas som människor. Fy fanken va kul det är att ha barn :)

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...