• Stintans

    09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

    Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

    Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

    Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

    Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

    Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

    {#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Enamorada

    ooh är ni på't igen lotta? spännande

    nu är vi hemma och mellanlandar - i em fortsätter vi nedåt och västerut... ser ut att mest bli regn i veckan men ska bli mysigt ändå.

    kram på er

  • Lotta83
    Enamorada skrev 2010-08-01 09:19:17 följande:
    ooh är ni på't igen lotta? spännande

    nu är vi hemma och mellanlandar - i em fortsätter vi nedåt och västerut... ser ut att mest bli regn i veckan men ska bli mysigt ändå.

    kram på er
    Inväntar ägglossning! Sen kör vi! Känns skumt att man ska börja hålla koll på det igen.
  • By Starlight

    ahaaa det är här vi ska va nu :)
    Ojojoj Lotta! Hejja hejja! :) Va spännande att en till ska vänta på plus nu. Då har vi dej och Stintan nu då! Kul att ha några som jobbar på det där. Dock tycker jag att Stintan jobbat tillräckligt nu..Hoppas hon får till det snaaaart!


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria

    *Hittar hit*

    Åh, jag längtar också efter ägglossning och försöka igen
    Men jag har lite ångest och vill vänta på "min tur", känns dumt att börja planera barn nummer två när Stintan fortfarande längtar efter nummer ett
    Så skynda dig och bli gravid nu innan min mens kommer igång igen så att jag kan köra igång igen med gott samvete! *peppar Stintan och sambons spermier och ägg*

    Här är det full fräs som vanligt, Simon är godare än godast, men har haft några kinkiga kvällar, och imorgon ska han få sin 3 månaders vaccination, bävar!

    Nu ska jag underhålla lilla pysen, han gör ilskna små utrop efter mig under sitt babygym

    Misslyckas föresten med att ladda upp bilder, det gååår inte! Hälsa på i bloggen för bilder simonslivochlevene.blogspot.com 

     

  • Stintans

    nää, Epan, det där stämmer ju inte alls! så vill jag absolut inte att du tänker! då får jag dåligt samvete över att ge dig dåligt samvete.. skrattade dock högt åt peptalk till våra ägg o spermier..


    dessutom måste ni väl jobba på lite för att hinna med en stor familj..?


    dopad unge 


     


    nä, nu tror jag att jag ska gå till sängs.. har haft en uuuurhärlig 20-timmars jobbhelg med tröga arbetskamrater, gnälliga kärringar och ohjälpsamma (?) vikarier.. Skrikandes grrr....

    BTW, för att bringa lite spänning i tråden, är nu 8 dagar efter (förmodad) ÄL och har lite ovanliga symtom faktiskt.. bitch-humör, ömma bröst och svullen som tusan.. brukar bli svullen innan mens, men detta är lite väl tidigt.. hoppas hoppas jag kommer in här med ett fett plus nästa gång!!


    Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Lotta83
    Stintans skrev 2010-08-01 23:21:13 följande:

    nää, Epan, det där stämmer ju inte alls! så vill jag absolut inte att du tänker! då får jag dåligt samvete över att ge dig dåligt samvete.. skrattade dock högt åt peptalk till våra ägg o spermier..


    dessutom måste ni väl jobba på lite för att hinna med en stor familj..?


    dopad unge 


     


    nä, nu tror jag att jag ska gå till sängs.. har haft en uuuurhärlig 20-timmars jobbhelg med tröga arbetskamrater, gnälliga kärringar och ohjälpsamma (?) vikarier.. Skrikandes grrr....

    BTW, för att bringa lite spänning i tråden, är nu 8 dagar efter (förmodad) ÄL och har lite ovanliga symtom faktiskt.. bitch-humör, ömma bröst och svullen som tusan.. brukar bli svullen innan mens, men detta är lite väl tidigt.. hoppas hoppas jag kommer in här med ett fett plus nästa gång!!


    Håller tummar och tår! Heja Stintan! Sov så gott!
  • Euphoria
    Stintans skrev 2010-08-01 23:21:13 följande:

    nää, Epan, det där stämmer ju inte alls! så vill jag absolut inte att du tänker! då får jag dåligt samvete över att ge dig dåligt samvete.. skrattade dock högt åt peptalk till våra ägg o spermier..


    dessutom måste ni väl jobba på lite för att hinna med en stor familj..?


    dopad unge 


     


    nä, nu tror jag att jag ska gå till sängs.. har haft en uuuurhärlig 20-timmars jobbhelg med tröga arbetskamrater, gnälliga kärringar och ohjälpsamma (?) vikarier.. Skrikandes grrr....

    BTW, för att bringa lite spänning i tråden, är nu 8 dagar efter (förmodad) ÄL och har lite ovanliga symtom faktiskt.. bitch-humör, ömma bröst och svullen som tusan.. brukar bli svullen innan mens, men detta är lite väl tidigt.. hoppas hoppas jag kommer in här med ett fett plus nästa gång!!


    Haha, vi har nog varken råd eller plats med en så stor familj som jag skulle kunna tänka mig att skaffa  
    Tror att jag är lite färgad av att själv ha många syskon  Dessutom var det här med graviditet och förlossning det absolut bästa jag varit med om, sjukdomar och problem till trots. Jag måste nog utbilda mig till barnmorska för att undvika att få 10 barn, så att jag kan njuta av andras förlossningar istället!

    Hoppas att mitt peptalk funkade nu då! *heja heja*

    Hehe, ja, han blev ju dopad  
  • By Starlight

    Åh Stintan vad jag håller mina tummar för dig! För i helsike flytta in nu bebis och stanna och ploppa ut om 9 månader innan jag blir aaaaaaarg!!!!!

    spännande spännande spännande.

    Epan, ja det är konstigt hur man kan längta efter att ha ont överallt..vara klumpig..må illa...osv osv..Men det är nåt speciellt med att vara gravid kvinna föda barn och ha en liten liten nyfödd. Jag vill absolut vara med om det igen. Men det kommer dröjja många år..det vet jag..Tidigare går inte sambon med på det. Kanske om 3 år tidigast.
    Men gud vad jag njuter av min dotter, trots vakna nätter. Hon är så underbart rolig och utvecklas varje dag. Så jävla häftigt! 8,5 månad drygt. Stora tjejen!


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans


    ett FETT plus, även om det är svagt!!

    stanna nuuuuu!!!

     


    Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Euphoria

    *blir skitglad och gör en liten glädjedans*

    Ja, vad ska man nu göra för att vara på den säkra sidan att den stannar, ska jag peptalka "den" eller muta den? Gör både och! 
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hej Stintans lilla prick.
    Hang in there, you can do it!
    Stannar du kvar i nio månader till så bjuder tant Episode på kladdkaka *lovar*

    På återseende!

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Dessutom är jag lycklig för att jag nyss fick sms av min vovva Smillas uppfödare att hon nyss förr en valp (hon är parad av uppfödaren och är hemma hos henne och får valpar just i detta nu )

    Och så verkar Simon ha klarat sin vaccination hyggligt bra, han är lite kinkig, men mest trött, så han sover ruset av vaccinationen för tillfället.

    Ååh, bäbislyckan är på topp ikväll

    Puss på ER Stintan!

     

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...