09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
nu är vi hemma och mellanlandar - i em fortsätter vi nedåt och västerut... ser ut att mest bli regn i veckan men ska bli mysigt ändå.
kram på er
nää, Epan, det där stämmer ju inte alls! så vill jag absolut inte att du tänker! då får jag dåligt samvete över att ge dig dåligt samvete..
skrattade dock högt åt peptalk till våra ägg o spermier.. ![]()
dessutom måste ni väl jobba på lite för att hinna med en stor familj..? ![]()
dopad unge ![]()
nä, nu tror jag att jag ska gå till sängs.. har haft en uuuurhärlig 20-timmars jobbhelg med tröga arbetskamrater, gnälliga kärringar och ohjälpsamma (?) vikarier..
grrr....
BTW, för att bringa lite spänning i tråden, är nu 8 dagar efter (förmodad) ÄL och har lite ovanliga symtom faktiskt.. bitch-humör, ömma bröst och svullen som tusan.. brukar bli svullen innan mens, men detta är lite väl tidigt.. hoppas hoppas jag kommer in här med ett fett plus nästa gång!!
![]()
Stort grattis Stintan! Massor med kramar till dig!
Epan- Åhh vad jobbigt! En stor kram till dig! Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste kännas. Tänker på dig!
Epan- Verkar som om ni fick en fin sista stund hos din syster! Vill bara ge dig en stor kram! Jag beklagar sorgen!
Episode- Fick min första mens i februari, så just den delen har inte varit något problem. Tycker bara det är lite svårt att veta när man har ägglossning. Blir det inget den här månaden (vilket jag inte räknar med) så ska jag köpa ägglossningstest för nästa månad. Har ju verkligen inget tålamod
. Lite bortskämd med Alicia där det tog sig på första försöket. Var köper du dina tester?
Stintan- Va kul att allt ser bra ut med lillen i magen
.
Vilka sötnosar ni har! Gör ju inte att man längtar mindre efter en till bebis
! Alicia har fortfarande inte fått någon tand. Hon är ungefär 8 1/2 månad. Men hon dreglar som bara den. Men det tycker jag förstås att hon gjort några månader.. Tack och lov för de fina dregellapparna på name it
Oj vad man har missat när man varit och hälsat på föräldrarna! Stort grattis Epan!
superkul! Grattis till vecka 12 stintan!
Vad fort tiden går. Nu får ni ge lite gravidenergi till mig eller något
! Vill också. Börjat med ägglossningsstickor nu i alla fall. Hoppas det gör att man får lite mer koll
Hej alla!
Hoppas allt är bra!
Episode-jättekul ju att ni ska ha tätt mellan barnen. Om människor säger något dumt är det bara för att de utgår från sig själva. För att de personligen inte skulle orka med det. Det har inget med dig att göra. Mellan mig och min storasyster är det typ 16 månader. Vi har alltid stått varandra jättenära. Det är pga av henne som jag ännu mer har velat ha tätt mellan Alicia och (förhoppningsvis) nästa syskon. Nu går det tyvärr inte så fort som man hoppades på att bli gravid igen. Inser att 3 månader är kort tid. Men känns som en evighet när man längtar
Är väl mest jag som är lite övernervös eftersom vi var tvungna att göra kejsarsnitt med Alicia. Rädd att det ska ha sabbat något. Obefogad rädsla antar jag. Njut av din graviditet!
Tycker inte det är för tätt utan bara låter supermysigt med nära i ålder.
Hej flickor!
Stintan- Min barnmorska sa till mig att ens järnnivå började minska runt vecka 13. Hon rekommenderade järntabletter niferex. Är c-vitamin i så att kroppen lite lättare tar upp järnet. Litet tips bara
.
Alicias första 2 tänder har äntligen börjat komma upp
! Det var på tiden!
By starlight- Vad duktig du verkar vara! Skulle själv vilja gå ner lite i vikt. Verkar så smidigt med såna där shakes. Tyvärr är jag allergisk mot alla jag sett hittills! Innehåller sojaprotein eller sojalecitin i de jag har sett. Är ju allergisk mot baljväxter. Får skärpa mig genom att börja röra på mig mer
.
Stintan- Åhh så näpet!
Jättekul att se! Skönt att allt såg bra ut!
Vi har fyra försök bakom oss. Inte såå länge, bara känns så för att man längtar.
Stor kram till dig! Man kan ju inte låta bli att le när man ser bilderna. Suger bebisen på tummen på nedre bilden?
Epan- Klart du får gnälla lite!:-.) Är ju jobbigt att vara gravid! Särskilt med en liten bebis hemma som gör det svårare att vila. Vi blev gravida med Alicia på första försöket, så där gick det snabbt. Tack för uppmuntran!
Längtar också till julen. Ska bli extra mysigt med Julafton i år, då Alicia fyller år då. Hon föddes ju mitt under Kalle Anka!
Hej flickor!
Hoppas ni haft en bra jul! Kom just hem från mina föräldrar.
Grattis till jobbet Enamorada! Jag fick världens finaste julklapp!
Jag är gravid!
Sååå glad. Hade bim på julafton men testade dagen innan eftersom jag skulle åka till mina föräldrar. Har inte riktigt fattat det ännu. Nu är det bara att hålla tummarna för att allt kommer gå bra.
Många kramar till er!
Tack för alla grattis!
Gott nytt år!
Enamorada- Tycker också det var lite lustigt att man plussade runt jul. Hade ju BIM på Julafton, men testade ju innan eftersom vi skulle till mina föräldrar. En underbar julklapp!
Stintan- Skönt att allt såg bra ut med bebis! Visst är det kul att vara på ultraljud. Allt blir så mycket mer verkligt då.
By starlight- Tack för grattis!
Tror du inte att du kan vara så trött pga årstiden? Är ju inte det roligaste vädret, och mörkt blir det ju fort. Har du mycket att göra på jobbet? Hoppas du blir piggare snart!
Epan- Vilken fin mage du har!
Man har ju läst att det oftast syns fortare med andra barnet. Jättefin är den i alla fall. Längtar tills jag har bebismage! Just nu är den bara svullen för jämnan.
Hej tjejer!
Tokis- Tack för grattis! Vad söt Engla är! Ser verkligen ut som ett litet charmtroll
!
Stintan- Vad jobbigt med foglossning. Minns det där hur svårt det var att vända sig. Brukar kännas bättre om man sover med en kudde mellan benen. men det kanske du redan gör. Foglossningsbälte går ju alltid att testa också.
Episode- Vad bra att allt såg bra ut, men jag förstår att du är besviken. Skulle också velat göra om det om jag var du. När jag var gravid med Alicia så syntes det jättedåligt första gången vi gick dit. Hon hade lagt sig helt på vänster sida så man såg jättedåligt. Minns hur besviken man var då. Men i mitt fall så såg ju inte barnmorskan tillräckligt bra heller så då fick jag komma tillbaks efter några veckor. Tycker definitivt att du ska ta ett till ultraljud. Sov så gott!
Jag har nu under två veckor mått extremt illa. Det här är värre än då jag väntade Alicia, även om jag då också mådde illa. Känner mig konstant åksjuk. Testat postafen och akupunktur-band. Tyvärr hjälper inte det. Har ni några bra tips så tar jag tacksamt emot dem
!
Kram
Tack för tipsen tjejer
! Har testat det mesta bortsett från lergigan comp. När jag bokade tid för inskrivning diskuterade jag det med barnmorskan. Hon sa att jag fick åka till gynakuten i så fall. Känns lite väl osmidigt med en ettåring. Flyttar nästa månad i mitten av februari. Lite jobbigt att packa med illamående bara. Ack och ve! Nu känner jag mig lite gnällig
!
Köpte också mitt bälte på gula rehab.
Tokis- Va jobbigt att magen krånglar pga tänder hoppas det går över snart.
by Starlight- Visst ville du starta eget så småningom? Eller är jag helt virrig nu. Vill jag också göra. Får se om jag gör det efter föräldraledigheten med andra barnet. Vore kul om man kunde starta lite smått under föräldraledigheten också. Får helt enkelt se när det blir men det är kul att drömma och planera.
By starlight- Jag är hudterapeut och makeup-artist, så jag vill starta något eget inom den branchen. I framtiden vore det kul att ha egen salong, men det får nog vänta tills jag har större barn. Men det vore kul om man kunde göra något annat fram tills dess. Hyra ut sina tjänster eller något. Vet inte riktigt. Klurar på det
! Är värdelös på siffror, men hoppas kunna lära mig ändå. Det är bra att det finns gratis starta eget-kurser plus att man kan läsa sig till mycket. Jag köpte boken "Beautiful Business för ett tag sen. Där kan man läsa om olika kvinnor som startat eget. Älskar att läsa om sånt. Man blir extra inspirerad då.
Stintan- Vi flyttar till en 3a på 83 kvm. Vi ska bo i Liljeholmen i en nybyggd lägenhet. Längtar
! Det finns hiss och plats för tvättmaskin och torktumlare. Mitt liv kommer bli så mycket enklare
! skönt att du blev sjukskriven så du får vila.
Fick Lergigan utskrivet idag. Tror nästan att det hjälper
! Har inte spytt idag. LYCKA!