Inlägg från: Hudterapeut83 |Visa alla inlägg
  • Hudterapeut83

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Hej allihopa! Är lotta83. Min dator har pajat och kommer inte ihåg mitt gamla lösenord. Försökte få ett nytt fixat men det fungerar inte. Därför jag startat nytt konto. Lånar min mans gamla dator. Skön att han har en extra ! Har varit mycket de senaste veckorna. Varit sjuk 120 ggr om känns det som. Vinterkräksjuka plus många förkylningar efter det. Verkar inte ha något immunförsvar längre. Varit stressad med flytten också så man kanske blir lite extra känslig då. Flyttade för nästan 2 veckor sen. Lägenheten är jättefin, dock väldigt stökig än så länge !

Stintan- Jobbigt med sängläge men va kul att du kommit så långt i graviditeten ! Har du shoppat allt till bebisen ännu? Jag är i vecka 14 nu. 13+2. För en vecka sen var jag på mvc och fick höra bebisens hjärt slag! Såå glad!

• Hudterapeut83

Nämen, har bebisen kommit? Hur har jag kunnat missa det! Stort grattis Stintan! En jättekram till dig och din bebis! Ni som vet lite mer får gärna berätta.

• Hudterapeut83
    By Starlight skrev 2011-03-06 22:03:50 följande:
    Ja, jag vågade inte säga något riktigt. Men när Epan tog upp det så hängde jag på och trodde ni kanske visste :) Men kanske bara är vi som har varann på facebook som snappat upp det.
    Tror inte Stintan har något emot att vi förmedlar lite faktiskt. Det enda jag vet dock är att hon skulle in på koll den 1 mars. De upptäckte då att bebben inte mådde bra alls och gjorde akut snitt. En liten flicka på 40 cm och nån bit över kilot hittade ut. Hon verkade sansad i sin statusuppdatering på fejjan. Men jag vet inte alls hur de mår och sådär. Men vi hoppas allt är som det ska nu när hon fick komma ut.
    Tack för att du berättade ! Vill ju veta för att jag bryr mig. Hoppas allt är bra med Stintan och hennes lilla flicka.
  • Hudterapeut83

Stintan- Vad söt hon är! Vilken liten plutt! Gulligt namn också   Skönt att hon mår bra! Sköt om er!

Kram

• Hudterapeut83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er!

By starlight- Stackare! Ringde du vårdcentralen? Sådär ska du ju inte behöva må! Har du ingen möjlighet att ta lite ledigt från jobbet? Kanske sjukskrivning eller eventuellt vara föräldraledig ett tag? Tror du behöver en paus och ladda batterierna. Få energin tillbaka och kanske söka nytt jobb. Det börjar i alla fall bli varmare ute. Hoppas du mår bättre snart! En stor kram till dig!

Var på ultraljud för några dagar sen! Allt såg bra ut ! Bebisen är beräknad  till 5/9. Verkar vara en flicka. Barnmorskan var ganska säker !

• Hudterapeut83

By Starlight- Hur känner du dig nu? Har du fått kallelsen ännu? Du kanske kan börja lite försiktigt med starta eget- biten. Börja skriva på en barnbok på kvällarna eller så. Brukar gå in på företagssidorna så vet att du nämnt det tidigare . Lovar att köpa när du får den utgiven !  Skönt med lite ledighet!

Har gått och blivit sjuk! Blivit smittad av dottern. Jätteförskyld! Var tänkt att vi skulle åka och hälsa på mina föräldrar idag. Båda mina systrar och deras respektive ska va där också. Hade sett fram emot det men nu är det bara att avboka resan. Snyft! Dålig tajming! Om jag ska nämna något mer positivt så känner jag bebisen flera gånger per dag, vilket är supermysigt! Till och med utanpå-sparkar!

• Hudterapeut83

Hej på er!

Kom hem igår efter att ha varit en vecka på Rhodos med min man . Mina föräldrar har passat Alicia. Har varit såå skönt att bara koppla av, men åhh vad jag saknat Alicia. Idag kommer de hem med henne så jag sitter här och har nedräkning tills hon kommer hem.

Stintan- vad jobbigt att hon skriker så mycket. Kan hon ha kolik? Vad jag förstått är det vanligare bland för tidigt födda. När Alicia var nyfödd kändes det som om hon skrek hela tiden. Hon hade inte kolik, men ont i magen. Hon var tyst när man ammade henne. Till slut testade vi med napp, vilket hon blev lugn av. Barnmorskan vi hade till henne sa att vissa barn har större sugbehov. Kan det vara så? Jag vet ju egentligen inte . Försöker bara minnas hur det var när Alicia var mini. Vad skönt att höra att Wilda växer som hon ska. Vore jättekul att se en bild på henne om du orkar och har lust.

Kram

• Hudterapeut83
    Euphoria skrev 2011-05-09 10:51:03 följande:
    Är tjock mest. Vecka 36 nu, tungt.
    Hoppas att lillasyster kommer lite tidigare som sin bror
    Det är ju inte alls lång tid kvar för dig! Vad spännande! Har du förberett något speciellt för bebisen? Ska ni ha syskonvagn? Tycker det är jättekul att kolla bebisprylar på nätet och planera. Fast för min del är det ju lång tid kvar.
  • Hudterapeut83

Stintan- Grattis till det kommande bröllopet! Va roligt! Vad söt Wilda är! Var tvungen att visa min man också! Längtar tills vi får vår bebis. Är Epan på förlossningen? Vad spännande!

Är nu i v 27 . Går sakta men säkert framåt.

• Hudterapeut83

Åhh så söt! Stort grattis Epan! Måste kännas helt underbart!

• Hudterapeut83

Vilka söta bilder på era flickor! Stintan- Va kul att du ska gifta dig så snart! Mysigt att kombinera med dop !

Är nu i v 31. 10 veckor kvar. Åhh vad jag längtar! Längtar främst efter bebis, men också över att slippa ha så ont. Hatar foglossning! Börjar känna mig gnällig över att ha ständigt ont.

• Hudterapeut83

STORT GRATTIS! Vilken gullig bild ! Hoppas ni hade en underbar dag!

• Hudterapeut83

Hej tjejer! Vilka jättefina bilder ni lagt ut. Roligt att se! 2 veckor kvar för mig innan bebis är beräknad. Börjar verkligen närma sig. Känns helt overkligt! Snart är Alicia storasyster!

• Hudterapeut83
    By Starlight skrev 2011-08-21 21:32:22 följande:
    Åh va häftigt!!! Stort lycka till!!!
    Tack så mycket! Hur är allt med dig och Ellen?
  • Hudterapeut83
    Stintans skrev 2011-08-22 23:13:40 följande:
    Oj, herregud vad den sista tiden måste ha sprungit iväg för dig, Lotta!! Haha, kanske inte du tycker
    Lycka tiiiill!!!
    Tack så mycket! Tycker tiden gått jättelångsamt. Men nu börjar jag faktiskt inse att det närmar sig . Verkligen jättegulliga bilder på Wilda. Hon har verkligen glada ögon!
  • Hudterapeut83
    By Starlight skrev 2011-09-18 09:19:26 följande:
    Hej alla!
    Hur är det Lotta? Har det kommit nån bebis?
    14 september kom äntligen vår lilla Amanda! 9 dagar över tiden. 52 cm lång och 4200 g. Kunde inte vara gladare! En riktigt liten knubbis är hon. Lägger in en bild vid ett senare tillfälle.
  • Hudterapeut83

Här kommer en bild på minstingen. Nu tre månader

• Hudterapeut83

Livet som tvåbarnsmamma går bra. Ganska fullt upp ibland, men de är underbara båda två. Hoppas det är bra med er andra!

• Hudterapeut83

Stort grattis Stintan! Va roligt ! Supermysigt! Ska se till att uppdatera mig med det andra som skrivits. Ville bara kika in och säga grattis. Stora tjejen närmar sig tre och min lilla pyttebebis är helt plötsligt över 1 år!:-O Fattar inte vad som hände med tiden! Hoppas allt är bra med er alla! Kram

• Hudterapeut83

Insåg att jag kanske inte skrivit att jag är Lotta83. Jag bytte namn förut när familjeliv rådde till det. Sen glömde jag byta tillbaka. Vet ni om det går att ändra nu? Förstår i så fall inte hur man gör.

By Starlight- va kul att ni snart ska försöka bli gravida! Ha en jättebra helg allihop! 

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...