Inlägg från: Stintans |Visa alla inlägg
  • Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

hur har det gått idag, epan?

foglossningen är åt h*lvete idag, fick ha F till att vända mig i sängen innan idag.. haaaatar att inte kunna röra mig normalt..

F har kluddat med kablarna till modemet, han vet inte vad han har gjort, och inte jag heller, så att man har internetanslutning i 5 minuter får man vara lycklig över.. grrrr....Skrikandes 
    ingen bra dag idag..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

ooh, en rolig grej förresten!
    Igår var vi iväg o handlade vagn till lillfis!! som jag längtar!

26+4

• Stintans

Haj tjajor!

Epan: ja, du är gravid och överkänslig, hehe..  men det får man va..
    jag kan förstå att UL:et med Simon var perfekt, och du ville uppleva detsamma denna gången, men det är ju inte hela världen att det inte blev så..? det viktigaste är ju att lilla krabaten mår bra, att alla delar sitter på rätt plats osv. det vet jag att du också tycker, såklart, och att du är besviken just nu, men kommer du inte över det är det kanske bättre om ni åker till Sthlm och gör ett UL till..
    jag tyckte förresten att andra bilden du lade upp på bloggen var jättebra, tror faktiskt de är tydligare än mina..

Lotta: ja, kudde mellan benen är något jag funderar på varje kväll EFTER att jag lagt mig, och jag orkar bara inte ta mig upp och börja rota runt efter en kudde då, hahaha.. så det blir liksom inte av.. jag får helt enkelt ligga stilla ett par timmar..
    foglossningsbälte har jag också funderat på, vet bara inte riktigt hur jag ska få tag på ett som är bra.. har hittat en sida på internet som säljer ett "gravidbälte", men jag vill nog vara säker på att det är mot foglossning och inte ett vanligt stödbälte för magen.. jag har läst om vissa som får hjälp av sjukgymnaster, och att man kan få låna bälten av dem.. jag får väl helt enkelt fråga BM vid nästa träff.. ibland grubblar man alldeles för mkt i onödan..
    hmm, illamående.. finns ju massor av tips.. hehe.. mariekex åt  jag också, provade salta kex, riskakor, typ allt som egentligen inte smakar något särskilt. av andra har jag hört att ingefära ska hjälpa, citronvatten, mineralvatten, Lergigan kan man få utskrivet av BM, äta innan man går upp ur sängen, äta lite och ofta..
    Dock blir man nog utslagen av Lergigan, jag ville få det när jag blev trött på att kräkas varje morgon, men BM tyckte att om jag nu bara kräker en gång om dagen kunde jag stå ut med det och vara pigg resten av dagen istället.. tyckte jag också var en bra plan..

är nog 3-4 veckor sedan jag kräkte sist, tjohooo!!

Bystar: söt du är! idag är det bättre, är ju inte alla dagar som är sådär dåliga och tråkiga..

aaah, och bara för att Epan skryter om semlor på FB var jag tvuuuungen att köpa semlebullar igår och trycka in en sån... gudoooomligt gott! Drömmer
    kanske skulle fika på en semla i eftermiddag också....?

26+5 och sista trimestern påbörjad!!

• Stintans

Haj tjajor!

Enamorada: Grattis till Elton i efterskott! {#emotions_dlg.flower} 
    dock jobbigt med tre kalas.. puh.. tror jag ska försöka leta reda på dig på FB.. (Jag heter Lina, så du inte tror det är nån virus-spridare.. om jag nu hittar dig, vill säga..)

Bystar: ååh, jag tycker absolut du ska gå starta-eget-kurs och sedan satsa! Det är bra att vara skräckslagen! Hoppas att det är ett tillfälligt bakslag med Ellen.. Hon kan inte vara i nån slags utvecklingsfas?

Lotta: Ska ni flytta till hus eller större lägenhet? Spännnade!

Nu är jag hemmalullare! sköööönt! BM tyckte att mitt blodtryck var lite för högt för att jobba, så nu har jag varit hemma sedan i fredags, kunde bara vara sjuk t.o.m fredag utan läkarintyg. Bm bokade tid hos en obstretiker till idag, silly me trodde att jag skulle få en ordentlig genomkörar-koll på mitt blodtryck, kolla äggvita, kanske kolla bebis och flödet till navelsträngen, men inget gjordes. INGET. Läkaren frågade lite om vad jag gör när jag jobbar, hur jag mår och lite sånt.. sedan knappade han på datorn i tio minuter, jag fick sjukintyget i näven och sen var det bra med det.. jag ställde ju såklart de frågor jag undrade över och jag är glad över att inte behöva jobba mer och inte "mygla", men jag trodde att det var mer än pappersexercis idag.. Obestämd

blää, jag går och väntar på det där bältet från Gula rehab, beställde det sent i tisdags kväll, tycker det tar tiiid..

nä, nu ska jag ta lite glass, håller på och rensa i frysen så jag kan frosta av den i veckan.. då måååste ju glassen ätas upp..

27+4

• Stintans

Lotta: tvätt/tork och hiss är ju guld i lägenhet! vi bor på tredje våningen nu, utan hiss, men med tvättmaskin. torktumlare är något jag kommer att njuta av att ha i huset när vi väl kommer dit!
    slippa hänga upp alla jäkla strumpor..
    Gött med spyfri dag! Skål

Bystar: ja, det var en minst sagt märklig känsla.. när jag tackade och reste mig för att gå var det som att han "kom på" varför jag var där och att blodtrycket kanske skulle kollas snart igen för att följa upp liksom..
    mm, kan ju vara bra.. Obestämd 
    aja, skitsamma, BM har koll på mig iaf.. hihi..

gonatt!

• Stintans

haj tjajor!

Ena: Med huset går det framåt, men tar tid, såklart.. vi börjar närma oss och hoppas på inflyttning innan bebisen vill ut och hälsa på oss. F började lägga parkettgolv o helgen, och har väl kommit halvvägs, så det är verkligen kul att se!

Bystar: usch, va jobbigt när alla är sjuka! men du börjar piggna till, iaf väl?

Epan: är det inte en plååååga för dig också att mäta magen? om du tänker tillbaka på när du väntade simon, för du har väl kanske inte börjat mäta ännu?

och, ni som köpte bältet från gula rehab, tog det oliiiiidligt lång tid att få hem det? imorgon är det två veckor (!) sedan jag beställde det, brukar ju inte ta så lång tid när man handlar på nätet.. Obestämd hade ju gått snabbare att köra till GBG och hämta det själv..

här är det sådär, börjar bli nervös nu. idag var jag hos BM för att kolla bltr, och fick lämna urinprov också.. hade 150/90 i bltr och +2 äggvita.. inte jättebra.. BM gör sitt jobb kanon, och fixar en tid till mig imorgon bitti hos en obstretiker. där ska de väl kolla med ctg och ultraljud.. BM är mycket bra, och säger aldrig saker som oroar, men jag vet ju vad detta betyder. jag förstår varför hon bokar tid till direkt imorgin bitti, och jag förstår varför hon säger att jag ska söka till förlossningen om jag får ont i huvudet/magen/flimmer för ögonen.
    dessutom tycker jag att bebisen blivit lite lugnar de senaste veckorna.. innan kunde den ha en stund varje dag då den härjade omkring och sparkade så magen hoppade, men det har lugnat sig, tycker jag.. rent logiskt borde ju sparkarna bli "hårdare", ju större bebisen blir och desto mer muskler den får, men det tycker jag inte heller att de blir.. äh, ja, det är ju bara till imorgon jag har att grubbla och ha mig, och det är ju tur.. sånt stressar ju säkert upp också, att inte veta hur bebisen mår där inne..
    nä, vi vill inte ha barn nu, vi vill ha barn i april..

28+4

• Stintans

suck.
    så illa jag har stavat. hoppas ni fattar ändå.. Solig

• Stintans

ojojoj.. vilken dag.. är inte van vid att vara på sjukhus, men det är väl bara till att vänja sig..

bebisen mår bra och är en pigg rackare (fast jag inte känner 1/3 av alla rörelser tydligen), men har en tillväxthämning på 23%. Idag gjordes TUL och CTG, urinprov och blodprov. Hade 3+ i äggvita idag och 150/90 i tryck. Så nu är det kontroller i Helsingborg (3,5 mil hemifrån) 3 ggr i veckan och TUL igen om två veckor som gäller..
    det är ju j*kla tur att man inte jobbar, jag har inte tid med något annat än att vara med barn, hahah.. igår var det BM-besök, idag läkarbesök i HBG, imorgon glukosbelastning + föräldraträff på em, på torsdag får jag vara "ledig", på fredag har jag telefontid med VC-läkare på morgonen och ska in på CTG i HBG också på morgonen.
    känner mig som en pensionär som har fullt upp med egentligen ingenting..

• Stintans

haj tjajor!

whats up?

Bystar frisk snart? :( du har verkligen otur med sjukdomarna som avlöser varandra.. mysko immunförsvar kanske?

Epan har ett flickebarn i sin mage, grattis till det! kändes det bättre efter detta UL:et?

Jag tror att man kan gå med HF tiden ut, så länge barn och mamma mår bra. än är det inte tal om att vidta några åtgärder alls, eftersom CTG:n säger att bebben mår bra, flödet i navelstränden är bra, och mitt blodtryck ligger samma hela tiden. vi får väl se på tisdag hur det ser ut, då är det tid för TUL igen, behöver jag säga att jag är spänd?
    hoppas bebben har fettat på sig lite.. viiiill inte ligga på neonatalavdelning i långa tider, man vill ju vara hemma och mysa istället..

bläää, nätterna är föööör tråkiga här.. sover skitkasst ibland, och inatt låg jag bara och vände och vred på mig till klockan 3-4 nåt.. så det känns knappt lönt att gå och lägga sig än på ett tag.. Obestämd

30+3

• Stintans

haj tjajor!

här var det inte mkt till action..

TUL gick bra, bebben hade växt nääästan normalt under de två veckorna. -23% tillväxthämmad vid första mätningen och nu i tisdags var det -26%, så det har inte blivit mycket sämre iaf..

dessvärre är blodtrycket fortf. högt. i fredags var det 150/100, så jag fick ligga inne över helgen, kom hem i söndags igen.. var inget kul att ligga där, så skönt att komma hem.. men nu är det definitivt sängläge som gäller i fortsättningen.. hoppas dessa veckor gå suuuuperfort..

bystar: hur har det gått för dagistösen?

lotta är jag nyfiken på, hur mår du, vilken vecka är du i?

epan: hur var magmåttet?

nä, nu ska jag vila lite (Förvånad) innan det är dags för mig att köra till stora stan för flöde/ctg-koll..

31+5

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...