Till er som är gifta eller ska gifta sig
Ni som inte gifte er i kyrkan hur gick ni till väga?
Här hemma pratar vi om att ta en weekendresa eller liknande och gifta oss i "smyg" men vet inte hur man går till väga. Råd! Tips eller ideer nån?
Ni som inte gifte er i kyrkan hur gick ni till väga?
Här hemma pratar vi om att ta en weekendresa eller liknande och gifta oss i "smyg" men vet inte hur man går till väga. Råd! Tips eller ideer nån?
Vi gifte oss först hemma med Imam och sedan vigdes vi borgligt i stadshuset.
Vigsel på Arlanda och sedan en romantisk weekendresa?
Vi funderade på att gifta oss på Arlanda, men det blev borgerlig vigsel i lusthuset i Botaniska trädgården i Visby istället. Vi stannade i Visby i en vecka efteråt och hade "minibröllopsresa". Släkt och vänner fick läsa i tidningen om vår vigsel samma dag som vi gifte oss.
Vi gifte oss borgerligt! hyrde en gammal kvarn som rustats upp till festlokal och hade vigseln vid ett stenbord vid ån med vigselförättare! vi hade ca 50 gäster och önskade oss ett bidrag till bröllpet på ett speciellt konto och fick maten (största kostnaden) betald!! resten hade vi sparat till/ köpt lite i taget
Vi gifte oss borgerligt på en vackert belägen bygdegård. Vigseln var utomhus och innehöll sång och musik som två av våra vänner framförde. Mycket enkelt och vackert! Festen hade vi i ett av husen på bygdegården som vi hyrde för en blygsam summa på 4000 kr för 3 dagar (dukade på fredagen, bröllop på lördagen och städade på söndagen) Maten som var en somrig buffé lagade mina föräldrar, vinet stod de också för och tårtan köpte vi på ett konditori. Fick pengar av de flesta gästerna så bröllopsresan bekostades av dessa och gick till Kroatien i en vecka. Helt fantastiskt!
Å tack, låter fint alla era bröllop
VIgsel går på Arlanda har jag hört, men går det att göra själva vigseln utomlands med ? '
Men när ni gifte er borgerligt ute, vem/hur gick själva vigsel till då?
Jag har bara varit på 1 bröllop i hela mitt liv och det var i kyrkan, så känner mig väldigt vilsen om detta.
När vi gifte oss så skedde det i största hemlighet i rådhuset. Sen några veckor senare hade vi stort kalas för alla nära o kära.
Mitt ex. gifte sig borgerligt på Bohus fästning vilket var jättefint. Jag var ju inte med, men barnen.
Vi gifte oss borgerligt på stranden intill ett vandrarhem här ute på landet Samma ställe vi hade namnfesterna också. Vigselförättaren kom, ceremonin gick på 5 min och vi stod intill sjön med familjen runt oss. Var väldigt mysigt. Sen hade vi lite mat och på kvällen grillade vi. Har bilder i galleriet.
Vi ska åka på semester i Los Angeles om några veckor, och då har vi bestämt oss för att hyra en bil och köra upp till Las Vegas. Väl där ska vi kolla in utbudet av olika "kyrkor" och andra bröllops-anordningar, och sedan ta in på 5-stjärnigt hotell över natten (svinbilligt på veckodagarna, hehe).
Ingen av oss har berättat om giftasplanerna för våra familjer, vi vill att det ska vara en överraskning. :)
Vi gifte oss borgerligt vid en gammal hembygdsgård. Sedan hade vi fest i densamma.
Mycket behändigt att ha vigsel och fest på samma ställe =)