• Lindasofia

Skulle ni kunna tänka er att vara gift med en kommunist?

Ja, som rubriken lyder, skulle ni kunna vara det?
    Låt svaren flöda in!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni kunna tänka er att vara gift med en kommunist?
  • daddybear

lätt.men kanske inte den kommunism vi sett i tex kina utan "svensk kommunism" typ KPLMr

• Lillsnufflan

Ja, det skulle jag. Vi skulle kanske inte alltid hålla med varandra men de flesta kommunister jag har träffat (det finns undantag) har haft en sympatisk syn på människor och det är viktigt för mig.

• KristenTjej84

Nej det skulle jag inte, och det på grund av en endaste anledning: deras syn på mellanöstern konflikten!
    Jag är Israel vän, skulle jag gifta mig med en kommunist så skulle det bli en del flammande konflikter och bråk på grund av min musik smak, min kärlek till Israel, min tro på gud osv. Så gifter mig hellre med någon som delar både min tro och mina värderingar, då giftemål för mig är något som ska hålla, inte bara en ritual man gör lättvindigt.

• VirrigaVerna

Ja så länge det inte är en extremist.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Lillsnufflan
    KristenTjej84 skrev 2010-08-01 15:05:28 följande:
    Nej det skulle jag inte, och det på grund av en endaste anledning: deras syn på mellanöstern konflikten!
    Jag är Israel vän, skulle jag gifta mig med en kommunist så skulle det bli en del flammande konflikter och bråk på grund av min musik smak, min kärlek till Israel, min tro på gud osv. Så gifter mig hellre med någon som delar både min tro och mina värderingar, då giftemål för mig är något som ska hålla, inte bara en ritual man gör lättvindigt.

Fast det gäller ju inte alla. Jag hade en vännina som var från Israel och kommunist och hon var minst sagt ganska förtjust i sitt hemland även om hon inte alltid stod bakom regeringens agerande (framför allt skulle hon vilja se lite större ansträngningar att skapa fred än vad som stundom förekommit, hon var ganska orolig för sin familj som fanns kvar där nere). Men ett lands regim är ju som bekant inte samma sak som dess invånare och kultur. Men jag förstår ju det där med religion t.ex. Jag är ateist och skulle nog ha svårt att gifta mig med någon som var starkt religös.
  • Bedan

Nej, och då är jag sambo med en karl som inbillar sig att han är kommunist fast han så fort han dryftar lösryckta politiska åsikter låter misstänkt högervriden (tack och lov).

• Lillsnufflan
    Lillsnufflan skrev 2010-08-01 18:12:15 följande:
    Fast det gäller ju inte alla. Jag hade en vännina som var från Israel och kommunist och hon var minst sagt ganska förtjust i sitt hemland även om hon inte alltid stod bakom regeringens agerande (framför allt skulle hon vilja se lite större ansträngningar att skapa fred än vad som stundom förekommit, hon var ganska orolig för sin familj som fanns kvar där nere). Men ett lands regim är ju som bekant inte samma sak som dess invånare och kultur. Men jag förstår ju det där med religion t.ex. Jag är ateist och skulle nog ha svårt att gifta mig med någon som var starkt religös.
    Jag vet inte om det egentligen är viktigt, men ifall det skulle vara intressant: hon var troende judinna.
  • Barret08
    Lillsnufflan skrev 2010-08-01 18:12:15 följande:
    Det finns nog många israeler som är kommunister, speciellt de som bor på kibbutzer.
Svar på tråden Skulle ni kunna tänka er att vara gift med en kommunist?