• Rosana

Utflykter till fina ställen utanför Malmö?

Hjälp! Våra vänner kommer och hälsar på oss i Malmö i veckan och jag försöker komma på lite trevliga dagsutflykter. De ska åka till Danmark efteråt, så det skippar vi.
    Bokskogen och slottsparken vid Torups slott tyckte de mycket om förra gången de var här och Falsterbonäset är ju också fint....Men snälla, ge mig gärna tips om fler ställen - på inte alltför långt avstånd från Malmö (min bil krånglar!) . Uteupplevelser, slottsträdgårdar, museum etc, men gärna lugnt och utan "kommers" .Det står still i min hjärna!

• Svar på tråden Utflykter till fina ställen utanför Malmö?
  • Dixie

Katrinelund ska visst vara fint - har inte varit där själv

Tirups örtagård är trevligt

Bodarps hallonodling!

vill ni åka lite längre finns ju Österlen - Kivik - Cafe Annorlunda, Stenshuvud m.m.
    ännu längre bort finns ju Forsakar (Degeberga) som är en musig promenad till vattenfallet 

• Rosana
    Dixie skrev 2010-08-01 20:50:30 följande:
    Katrinelund ska visst vara fint - har inte varit där själv

Tirups örtagård är trevligt

Bodarps hallonodling!

vill ni åka lite längre finns ju Österlen - Kivik - Cafe Annorlunda, Stenshuvud m.m.
    ännu längre bort finns ju Forsakar (Degeberga) som är en musig promenad till vattenfallet 
    Tack Dixie! Tirups örtagård låter perfekt, ja även hallonodlingen! Nu har jag två nya alternativ. Både Österlen och Kullabygden är härliga utflyktsmål men min bil och jag är inte bästisar just nu, så jag vill inte utmana ödet.
  • vivianne

Cykla på ven är jättetrevligt. Lund kan man promenera runt i ett tag och också besöka domkyrkan, lundagård, kulturen och liknande. Alnarp har en trevlig park. Fika på kallbadhuset i Bjärred kanske.

Svar på tråden Utflykter till fina ställen utanför Malmö?