• Faber

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

murremarre skrev 2010-08-02 10:10:22 följande:
    Jämför du beteendet hos en 2 åring med en full 25 åring?!

Låt mig gissa... Du har inga barn va?! BARN KOMMER INTE MED AV- OCH PÅ KNAPPAR förstår du!!!!!
    Källan till ljudet är icke väsentlig utan det är fråga om hur mycket det stör.
  • Faber
    Anonym skrev 2010-08-02 17:14:07 följande:
    #207 "Anmäl busschauffören... Jag blev avkastad som höggravid mitt i en vinterstorm för att pengarna jag hade räckte inte ändan hem... Det var ca fem minuter hem med bussen.. Jag fick gå en vända på ca tre timmar då jag vägrade gå på motorvägen...." vad gjorde chauffören för fel?
    Är du så korkad att du hellre tar en omväg på tre timmar än 20 minuter så får du faktiskt skylla dig själv.
  • Faber
    I have a kid skrev 2010-08-02 18:10:22 följande:
     fast motor vägen är ju livsfarlig att gå på...

Men jan ju tycka att du borde haft mer pengar. TÄnk om du hade din bebis med dig  ska du gå en omväg på 3 timmar då i snöstorm?
    Nej inte om man är nykter och har ögon.
  • Faber
    a75nnna skrev 2010-08-02 20:19:49 följande:
    Har inte läst tråden men jag tycker nog att det är dags för busschauffören att byta yrke. Det är väl ganska självklart att det stiger på högludda barn på en passagerarbuss? Tågchaufför vore kanske mer passande, dom sitter väl i en egen kupé längst fram.
    Jag hade anmält händelsen.
    Tågchaufför?
  • Faber
    a75nnna skrev 2010-08-02 20:19:49 följande:
    Har inte läst tråden men jag tycker nog att det är dags för busschauffören att byta yrke. Det är väl ganska självklart att det stiger på högludda barn på en passagerarbuss? Tågchaufför vore kanske mer passande, dom sitter väl i en egen kupé längst fram.
    Jag hade anmält händelsen.
    Tågchaufför?
  • Faber
    Anonym skrev 2010-08-02 21:35:01 följande:
    Du har inte egna barn va?
    Ahhh! Det klassiska FL argumentet om man nu kan kalla det ett argument.
  • Faber
    Shasti skrev 2010-08-02 21:44:26 följande:
    Det är ett mycket relevant argument eftersom en person som inte har barn själv inte kan sägas begripa vad man pratar om när det gäller att "uppfostra" barn som låter. Jag hade skrivit under till 100%, var en sådan som satt och suckade och himlade med ögonen och var jätteirriterad när barn lät på allmän plats. Nu har jag en 2-åring själv och reagerar helt annorlunda, helt enkelt för att jag har förstått hur barn fungerar vilket jag inte begrep innan. Uppenbarligen begriper Anonym 282 inte det heller.
    Då är det alltså lika relevant att säga att Op inte förstår chaufförens stressnivå såvida hon inte själv arbetar som yrkeschaufför?
  • Faber
    MikuAndSaraLi skrev 2010-08-02 21:49:09 följande:
    Kan inte en UTBILDAD människa köra trots att ett barn låter så borde den personen inte jobba som chaufför.
    Men det finns väl inte tillräckligt att klaga på så klaga på barnen bara.
    Jag kanske ska skrika medan du framför ett fordon, jag tror nog att du kommer att känna dig distraherad i synnerhet om andra stressfaktorer redan finns på plats.
  • Faber
    Anonym skrev 2010-08-02 21:57:08 följande:
    men sen så jobbar man inte som yrkeschaufför heller om man inte klarar att hantera en situation som innefattar småbarn. har du missat att alla är välkomna att åka kollektivt?
    Isåfall vet du ju inte om någon överhuvudtaget klarar det och är således inte heller kvalificerad att avgöra det.
  • Faber
    Anonym skrev 2010-08-02 22:19:19 följande:
    så vad har du för lösning? ingen kollektivtrafik för barn?

vilka färdmedel ska erbjudas istället för de som enligt dig inte får åka kollektivt?
    Köp en bil.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!