Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
en busschaufför, en busschaufför de e en man med GLATT humör
o har han inget glatt humör så e de ingen busschaufför.....
pojken sjöng for gods sake....
En vuxen som är högljudd är jobbig men ofta inte smärtsam eller direkt skadlig för hörseln. Hz ni vet.
Sedan kan det som en förälder klassar som glada rop och sång upplevas helt annorlunda av medpassagerare men det är väl ingen idé att påpeka det. Alla som vågar kritisera föräldrar och barn här ska ju gasas ihjäl...
"...barn har faktiskt rätt att bete sig på alla möjliga sätt."
Säger liksom allt om varför det har blivit som det blivit.
Tråkigt att du har tinnitus. Jo, man kan hålla för öronen en liten stund (även om tinnitusen blir värre då med).
Jag förstår din tanke, negativitet mår man aldrig bra av men nej, jag kommer nog inte att sluta irritera mig och bli sur på föräldrar som inte gör allt för att lugna sina ljudliga barn (alltså, som jag beskrev, om barnet skriker av ilska/frustation (fick inte som den ville)). Jag menar inte bebisar, självklart inte, men en normal 2-3åring kan i de allra flesta fall faktiskt lära sig att bete sig som man ska, dvs inte jätteljudligt.
En tre-åring som gråter o skriker på grund av trötthet, smärta eller nåt sånt kan så klart inte lugna sig själv och man har som förälder ett ansvar både mot barnet och sin omgivning att se till att barnet inte blir övertrött o så.
Jag blir som sagt, inte arg på barnet utan på föräldarna.
Jag blir irriterad över att småbarnsföräldrar försvarar sig med "så är barn. punkt" o snackar om att barns rätt går före andras. Nej, barns rätt går inte före gällande offentliga transporter. Nästan 1,4 miljoner svenskar lider av tinnitus och vi måste försöka leva ihop och det går inte om en grupp slår sig på bröstet och säger "min rätt går först. punkt".
(för sakens skulle slog jag faktiskt upp hur många barn det finns i sverige (år 2009), jag räknade bara med barn från 0 -9år (vid det laget bör de ju veta att inte skrika på bussen ) och kom fram till drygt 1 miljon barn)