Inlägg från: TwistedSister |Visa alla inlägg
  • TwistedSister

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Men... bra att du kontaktat bussbolaget. Om jag hade varit med på bussen så hade han fått höra! Skulle aldrig kunna stå och bara se på när nån blev avslängd sådär med ett litet barn Vad var det för folk på bussen som inte sa nåt?

• TwistedSister
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:06:58 följande:
    Det är ju faktiskt busschafförens arbetsplats -hans arbetsmiljö. Klart att han har rätt att ställa krav. Arbetar själv inom ett liknande yrke (lokförare) och jag slänger av folk som fortsätter störa efter tillsägelse utan att tveka och det har jag stöd av min arbetsgivare i. Reser man kollektivt så ser man till att störa så lite som möjlig.
    Men hörru tågchauffören, har du stöd av din arbetsgivare att slänga av småbarn som sjunger?
  • TwistedSister
    Anonym skrev 2010-08-02 21:23:51 följande:
    Ts skrev skriker och att hon försökte tysta barnet men lyckades inte...
    Hon skrev ju att han sjöng men det ingick ett litet skri här och var i den där sången
  • TwistedSister
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:27:25 följande:
    Man får ju alltid bara ena versionen i sånna här trådar... Men JA, stör någon passagerare andra passagerare eller oss anställda så är det jag som förare som har ansvar för hela tåget och allas säkerhet och välmående så jag har min arbetsgivares fulla stördom jag väljer att avhysa någon.
    Nu är det främst fyllon jag skickat av (tonåringar brukar dämpa sig när man säger till) men skulle jag behöva skicka av en mamma med småbarn som stör så skulle min arbetsgivare inte säga någon om det.
    Vem är din arbetsgivare?
  • TwistedSister
    Anonym skrev 2010-08-02 21:31:37 följande:
    Hade en person med ett skrikande barn (eller om barnet stör på annat sätt)  blivit utkastade från bussen så hade jag inte ingripigt. Varför skulle jag det då jag vill ha lugn och ro under min bussresa som jag betalat dyra pengar för. Håller med "Tjabba eller nått" uppfostra era barn så slipper ni bli bortkörda från bussen.
    Jaha men vad bra då vet jag det.
  • TwistedSister
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:28:51 följande:
    ...och sen kan man alltid räkna med i sånna här trådar att sanningen är lite förskönad för att plocka fler poäng, det skulle inte förvåna mig om det var lite skrik med inslag av sång...
    Är det relevant? Barnet är knappt två år gammalt så... Eller är det också en lögn? Kanske han var 15.
  • TwistedSister
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:32:54 följande:
    Fast där har du fel. Den som är ombordansvarig (vilket på tåg kan vara konduktören/tågmästaren eller föraren kan slänga av folk till höger och vänster som den behagar om den man väljer att skicka av på något vis äventyrar säkerheten för sig själv eller andra, om den orsakar obehag (eller stör) någon eller helt enkelt försämrar de anställdas arbetsmiljö. Inte ens busschafförer, konduktörer eller lokförare ska behöva stå ut med hur hög ljudnivå som helst på sin arbetsplats.
    Får ni slänga av funktionshindrade människor som stör också? Kanske släppa av en förståndshandikappad människa som sjunger nånstans på en åker mitt ut i ingenting? Gör ni det?
    Eller någon med vokala tics, han får inte åka med, vänd i dörren bara!

Vem är din arbetsgivare? Jag vill ringa och klaga! De borde i så fall förse er med lämpliga hörselskydd, det får vi på mitt jobb. 
  • TwistedSister
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:37:40 följande:
    Varför? Vem ska annars ansvara för tåget, säkerheten, passagerarna och komforten för de samma om inte den som kör/ den som är ombordansvarig?

Sen har jag inte sagt att vi slänger av skikande ungar till höger och vänster men vi har arbetsgivarens fulla stöd att avhysa människor som stör, oavsett ålder.
    Men ni har vett att inte slänga av sjungande barn pga huvudvärk? Hade ni inte det vettet så kanske ni skulle förlora arbetsgivarens stöd? Eller?
  • TwistedSister
    Nilsfar skrev 2010-08-02 21:41:31 följande:
    Hur gör ni med en intellektuellt funktionshindrad passagerare som har "konstiga" ljud för sig?
    Precis! Jag undrar också.
  • TwistedSister
    Stumpan84 skrev 2010-08-02 21:42:04 följande:
    Jag blir upptrörd när jag läser visas åsikter här. Som TS skriver så kan man förstå att barn över en viss ålder ska förstå att man inte ska skrika (och då menar jag SKRIKA, inte sjunga!) men man kan inte kontrollera barnen till den milda grad att dom sitter knäpptysta! Mitt barn har autism och har viss problematik med vissa saker. Ska jag då bli avkastad pga de? Ska jag då behöva undvika folk bara för att han inte kan ha samma förståelse som en annan 7 åring? Han har skrikit på buss och det är aldrig någon som har sagt något! Självklart försöker ja lugna honom men det går inte alltid och då får de va så! Men jag anser inte att det finns någon som helst rätt att kasta av oskyldiga barn! Detta ska jag faktiskt kolla upp och sen kommer jag återkomma med svar till er vad olika företag säger... Och du som är lokförare, du sitter ju isolerad från alla människor när du kör tåg vare sig det är sj, skånetrafiken eller t-banan så du kan ju inte veta ett smack av vad som händer!

Nä du TS anmäl skiten ur dom för de e fan diskriminering!
    Åh vad bra att kolla upp detta!
    Har också en sjuåring som har svårt för att åka buss och tåg. Man kan inte bara se till hur stort barnet är för allt syns inte utanpå. 
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!