Inlägg från: TwistedSister |Visa alla inlägg
  • TwistedSister

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

roflmao skrev 2010-08-02 23:18:45 följande:
    Men herregud. Jag vet exakt vad förtal innebär. Men så som du använder det verkar det som att det kommer att bli det nya modeordet som tar över efter "kränkt". Om jag säger att ditt barn är ouppfostrat är det inte "lögnaktigt skvaller", det är en åsikt baserad på det jag ser framför mig.
    Men det betyder ju bara att sprida osanningar om folk, som du gör när du generaliserar och påstår att folk som har barn som väsnas på bussen inte har uppfostrat sina barn. Det vet du inte. Därför är det lögnaktigt skvaller och vill du syssla med sånt så varsågod. Hoppas du blir lycklig av det!
  • TwistedSister
    Anonym skrev 2010-08-02 23:25:11 följande:
    Har du ingen empati för att medpassagerna  faktiskt kanske blev störda av barnets uppförande? Och JA man kan ha egna barn och forfarande tycka att andra barn stör.
    Ja hahahaha de blev säkert kränkta! Och drabbades av posttraumatiskt stressyndrom sen! Stackars dessa arma oskyldiga människor som måste bli utsatta för ett sjungande barn.
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-02 23:30:25 följande:
    Om jag ser ett skrikande barn på bussen och säger till min vän som sitter bredvid mig att ungen är ouppfostrad är det inte förtal. Inte på något sätt. Jag skiter i om du har omdefinierat ordet förtal för att det ska passa dig bättre. Dessutom finns det inget som säger att ungen inte är ouppfostrad. Då är det jag säger sant.
    Ja då är det ju sant! Men vad bra! Hoppas du känner dig som en riktigt storsint människa när du sitter där och skvallrar med din väninna om hur illa vissa uppfostrar sina barn  
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-02 23:33:45 följande:
    Har mamman eller barnet drabbats av posttraumatiskt stressyndrom?

Jag blir inte kränkt om en unge skriker på bussen (du får kalla det sång om du vill, men en 23-månaders kan inte sjunga vackert och behagligt) däremot blir jag irriterad om ljudnivån är hög och föräldrarna inte gör något för att distrahera barnet. Folk borde sluta bli kränkta hela tiden.
    ... eller sluta kränka varandra. Sluta vara otrevliga och fördömande kanske. Tänka på sin nästa lite. Ha lite empati, förståelse, överseende kanske rent ut av. Sluta vara elaka på internetforum kanske, det hade vart nåt! Sluta kalla folk och deras barn för olika saker. Vara bra förebilder för nästa generation, det hoppas jag på. Att vi kan visa vägen till ett vänligare samhälle där liksom alla kan få plats i det offentliga rummet.
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-02 23:42:29 följande:
    Det håller jag med om. Din poäng?
    Att det är trevligt att kasta sten i glashus kanske....
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-02 23:45:30 följande:
    Jag håller med dig. Men det hindrar inte att jag har en åsikt, och detta är ett forum för folk med åsikter.
    Ja... och därför är det lämpligt att tala illa om folk i det?? Eller därför behöver man inte ta något ansvar för de åsikter man uttrycker??
  • TwistedSister
    TheCoopers skrev 2010-08-02 23:46:58 följande:
    Att ingen tog TS parti betyder nada i Sverige .. ZIP ..NOTHING .. här kan man ju bli antastad på tunnelbanan och folk bara tittar på eller vänder sig om eller varör inte misshandlad .

Störande eller inte man kastar inte av ett barn . Punkt . Ska man kasta ut barn som låter från affärer också ? Det är ganska ohållbart att ha ett lokaltrafik system där chauffören kan bestämma vem han vill ha på bussen . Vart drar man gränsen ? Om någon luktar ? svär ? låter ? Pratar ?
    Vad som är störande för en person är ju inget för någon annan . Ska varje enskild individ få välja sina egna regler ? Ska man få pengarna tillbaka då om man bli avkastad pga att ens barn låter ?
    Ska man bli erbjuden en munkavel ?

Please do tell
    Men gränserna för vad som anses störande flyttas fram hela tiden. Snart kan man väl inte råka nysa på bussen ens utan å bli avkastad.
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-02 23:48:13 följande:
    Eller att jag kan anpassa mitt beteende efter plats och situation? Om en kommentar om en observation anses vara skitsnack finns det inte en enda människa här som inte snackar skit ibland. Kommenterar du aldrig något du ser?
    Saker jo, inte folk. Det är väldigt otrevligt att kommentera folk. Om jag inte kommenterar till dem. Exempel: Vilka snygga stövlar du har, var har du köpt dem?
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-02 23:58:16 följande:
    Jag talar inte illa om folk utan jag medverkar i vad jag anser vara en genrell diskussion. Jag har tidigare skrivit att jag har svårt att tro på det någon skriver i sin TS på fl då folk har en tendens att skarva till sin fördel, men jag vet inte om så var fallet i denna tråden. Den åsikt jag uttrycker är att jag kan i vissa lägen tycka att det är jobbigt med skrikande barn, så jobbigt att jag kanske t.o.m. vänder mig till en vän för att kommentera det. Det är en åsikt som jag absolut står för. Jag har inte uttalat mig om din eller någon annans förmåga att uppfostra sitt barn. Jag tror inte att alla barn som skriker ibland är ouppfostrande. Men jag undrar varför det är så svårt att förstå att alla inte uppskattar barnljud?
    Men alla fattar det! Det är inte grejen att vi tror att folk gillar å lyssna på barn som skriker. Men du generaliserade förut om ouppfostrade barn, det var illa tyckte jag. Nu önskar jag dig en fortsatt trevlig kväll och diskussion
  • TwistedSister
    Dr Mupp skrev 2010-08-03 09:00:25 följande:
    Mina barn är ganska olika alla fyra och man har fått ta till olika knep för att få fram det man vill, men alla har de lärt sig hur man beter sig ute. Men det beror ju på att vi inte accepterar att man beter sig hur som helst.

De enda barn som man inte kan uppfostra är barn som har nån typ av diagnos. Tex barn med verbala tics går inte att få tyst på, men man kan ju föröska och förklara om det blir sura miner. Men alla normala friska barn går att uppfostra men det kräver att man vill göra det.
    Då kanske det är dags att jag går och får en diagnos på min 1,5 åring för hon kan skrika som sjutton när hon är glad och säger jag till så bara skrattar hon och fortsätter och avleda funkar ju inte alls när hon redan gör det hon vill och tycker är roligast för stunden. Hon kan inte vara normal helt enkelt.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!