• roflmao

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

TwistedSister skrev 2010-08-02 23:52:24 följande:
    Saker jo, inte folk. Det är väldigt otrevligt att kommentera folk. Om jag inte kommenterar till dem. Exempel: Vilka snygga stövlar du har, var har du köpt dem?
    Ok. Då är du en bättre människa än jag. Jag kommenterar ibland folk och jag kan t.o.m. skvallra lite om folk jag känner. Det står jag för.
  • roflmao
    TheCoopers skrev 2010-08-02 23:53:26 följande:
    Han skulle kunnat ha skrikit i 15 minuter men av ska han ändå inte . Busschaffören kan gå hem . Get laid maybe ?

Alltså jag respekterar din åsikt, men du uttrycker dig lite fel. Din åsikt, valid as it may be, stämmer inte överens med verkligheten. Man får avvisa folk som stör. Det kanske inte känns helt ok att "slänga av" en mamma med en barnvagn, men man får göra det.
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-03 00:08:31 följande:
    Men alla fattar det! Det är inte grejen att vi tror att folk gillar å lyssna på barn som skriker. Men du generaliserade förut om ouppfostrade barn, det var illa tyckte jag. Nu önskar jag dig en fortsatt trevlig kväll och diskussion
    Jag vet faktiskt inte vilken generalisering du syftar på, men jag ber uppriktigt om ursäkt om du eller någon annan har tagit illa åt sig på allvar. Det är aldrig mitt syfte när jag diskuterar. Däremot tycker jag att det är roligt att argumentera. Tack för en trevlig diskussion (och jag menar det Glad).
  • roflmao
    TheCoopers skrev 2010-08-03 00:11:23 följande:
    Ja om hon ( mamma ) stör möjligtvis . Men inte barnet för det kan inte "störa" på det sättet som krävs för att bli avslängd . Det är ju inte så att barnet stör för att jävlas , svär eller hånas . Det är bara ett barn och ska behandlas därefter.

Om man begär mer av ett barn så har man personliga problem som man kanske ska försöka lösa .
    Ett barn kanske inte stör medvetet, men det är skillnad på skrik och skrik. En del barn kan skrika så det skär i öronen under långa perioder och då ska man heller inte vistas på exempelvis en buss under de perioderna. Man måste kunna respektera att andra människor påverkas av detta.
  • roflmao
    TheCoopers skrev 2010-08-03 00:17:24 följande:
    Ja men detta var ett tvåårigt barn som sjöng och kanske skrek lite ? Visst man kan gå av som förälder men man kanske behöver komma hem ??? Eller ska man gå några mil med ungen ?

Det är inte rimligt
    Men det jag menar är att vi omöjligt kan avgöra ljudnivån utifrån en TS på familjeliv, därför kan man inte heller kategoriskt säga att det var fel att avvisa personerna ifråga. Nej det är inte rimligt att man ska gå flera mil hem, men jag har svårt att tro att det inte fanns alternativ mitt emellan de två extremerna. Om man inte själv kan lugna ner barnet kan man kanske be någon medpassagerare att vänligt men bestämt be det vara tyst? Brukar vara effektivt.  
  • roflmao
    astro skrev 2010-08-03 00:30:51 följande:
    Nån som har tänkt på ts barn i allt detta?
    Om vi förutsätter att det lilla barnet sjöng och förde lite oväsen (och nej, det är oftast inte så vackert när småbarn sjunger men jo, småbarnen själva tycker det och det är riktigt illa för deras utveckling att tala om för dem att de sjunger fult, upplysningsvis för er som inte har barn och/eller vet noll om barns utveckling) och själv tyckte att det var rätt trevligt, och så blir barnet och mamman utvisade från bussen av en främmande vuxen. På detta blir mamma dessutom ledsen och skakad. Något som ett barn garanterat märker.

Det måste ha varit en hemsk upplevelse för det lilla barnet.

En betydligt värre upplevelse än barnets sång kan ha varit för ens den mest lättstörda ombord på bussen. 

Ni som urskiljningslöst klagar på störande barn måste ju själva ha varit små en gång. Fast hur det var har ni tydligen glömt. 
    "Du sjunger jättefint Pelle men man får inte göra det på bussen. Däremot kan vi sjunga sen när vi kommer hem!"?
  • roflmao
    hemljuvahem skrev 2010-08-03 09:48:24 följande:
    Oj ts jag trodde först tråden låg i sandlådan..

Men självklart har busschauffören handlat orätt.
    Då borde man istället slänga av alla fjortisar som sitter i mobilen och skriker ut hela sitt privatliv över kollektivtrafikresenärena .. eller tuggummifolket som smackar och blåser bubblor; Glöm för guds skull inte festfolket som skiker som tusan, alkisarna som sitter längst bak och skrönar.. ja jag kan fortsätta.
    Men vad åker folk för bussar egentligen? Det verkar vara ett jävla liv för jämnan. Är det bara jag som råkar ut för nåt störande moment (inte nödvändigtvis skrikande barn) max en gång i månaden, om ens det?
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-03 11:13:30 följande:
    Men testa att råka ta bussen in till stan en fredagkväll, eller bussen ut ur stan en tidig lördagmorgon. Och folk kliver runt där helt oberörda i krossat glas å spyor för DET är helt normalt tydligen. Blä!
    Jag åker ofta buss sena fredags- och lördagskvällar men kan inte minnas att jag har störts av skräniga fyllon (och jag är nykter själv så det beror inte på det, hade någon varit irriterande hade jag märkt det), Men det beror kanske på var i landet man bor. Jag åker oftast stadsbuss och har aldrig någonsin ever råkat ut för en buss med spyor och glas på golvet. Jag har bevittnat hur ett gäng ungdomar blev avkastade en gång för att de "gav sig på" andra passagerare men det var på dagtid, i övrigt har alla alltid fått åka med.
    Det jag menar med störande moment är antingen folk som spelar hög musik på sin mobil, barnskrik (jag har lite hörselproblem så båda två ljuden är oerhört obehagliga för mig, liksom ljudet av en dammsugare praktiskt nog..) och om någon luktar lite väl mustigt.
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-03 11:32:05 följande:
    Min son är också ljudkänslig och mår dåligt av såna ljud, vi kör med hörselkåpor och öronproppar nu när han blivit lite större. Finns massor av olika varianter på apoteket, min son har nåt silikonklet som man lägger i ytterörat som ett lock för han tycker det är obehagligt att ha nåt inne i själva hörselgången. Det är jobbigt att vara ljudkänslig såklart men det går inte riktigt att kräva att alla andra ska förstå och ta hänsyn till det hela tiden man får helt enkelt ta ansvar för det själv eller för sina barn om det är de som är känsliga. Själv tycker jag det är väldigt obehagligt med trafikljud och buller från vägar men jag kan inte direkt kräva att alla slutar åka bil för det. Att stå ut med varandra fast det kan vara otrevligt ibland är också att visa hänsyn
    Är jag ute själv har jag i princip alltid hörlurar så att jag kan lyssna på något som är behagligt för mig, men en del ljud tränger igenom för jag vill inte ha så pass hög volym att jag stör andra.   Har testat öronproppar men tycker att det är obehagligt med tilltäppta hörselgångar. Kan inte ens ha den typen av hörlurar i skumgummi man kör in i örat. Men med vanliga hörlurar klarar jag mig i de flesta situationer. Däremot vill man ju gärna kunna vara social när man har någon kompis med sig och då funkar inte lurar och liknande.

Sen vill jag också förtydliga att jag inte tycker att alla barn är djävulens avkomma. Barn kan vara gulliga och jag har full förståelse för att det kan komma ljud ifrån dom. Vad jag däremot inte har förståelse för är föräldrar som inte försöker stoppa/dämpa ljuden när det gått så långt att omgivningen störs (och då syftar jag inte bara till mig själv, ser man sig omkring på en buss eller liknande är det ganska lätt att se var gränsen går för folk i allmänhet). Jag har tidigare i tråden föreslagit olika avledningsmanövrar men det ignorerades. Jag tycker inte att allt ska accepteras för att "barn är barn" i alla lägen. Jag anser att det ingår i uppfostran att man lär barn att man beter sig olika beroende på situation
  • roflmao
    Mushroom skrev 2010-08-03 12:33:57 följande:
    ANMÄL!!!!!!!!!!!!!!!!
    1) Skärp dig.
    2) Exakt vad är det som ska ligga till grund för anmälan?
    3) Om man måste ta till versaler och multipla utropstecken för att föra fram sin åsikt säger det ganska mycket.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!