trädis skrev 2010-08-03 22:38:57 följande:
jag pratar inte om allergiker. jag pratar om folk som stör sig på andra människo. det är väl det du pratar om också?
säger till en småbarnsförälder? hur menar du då? förstår du inte att en två åring inte alltid är så medgörlig?
i de fall då folk är känsliga för höga ljud är den enklaste lösningen att ha med sig öronproppar eller en ipod så man kan få annat att lyssna på.
Om man ogillar rökdoft borde allergiplatserna vara ganska safe.
Jo jag förstår att en 2-åring inte alltid gör som man säger, jag har inte påstått annat. Men om man som förälder blir uppmärksammad på att folk störs av ens barn bör man göra vad man kan för att dämpa situationen och går inte det är väl åtminstone en ursäkt på sin plats? Respekt för sin omgivning, som sagt.
Musik kan till viss del dränka oljud, men barnskrik kan vara ganska så skärande (pratar inte om TS nu utan generellt), och ska man dränka den typen av skrik måste man höja musiken så pass mycket att man själv stör sin omgivning. Dessutom är det inte så trevligt att inte kunna konversera med sina vänner för att man har öronproppar i.