• Här och nu

Ska manlig dagispersonal få ha bar överkropp?

Mitt svar är nej. Hör inte hemma på dagis.

• Svar på tråden Ska manlig dagispersonal få ha bar överkropp?
  • Schnooglewookiemush

Nej. Inte kvinnor heller.

• HSB Lund

Vad spelar det för roll om det är sommar tex?

• Schnooglewookiemush
    HSB Lund skrev 2010-08-03 12:29:19 följande:
    Vad spelar det för roll om det är sommar tex?
    Jag tycker inte att man har det på sin arbetsplats, bortsett från t.ex. vägarbete om det är så varmt så att det går att ha arbetskläder på sig.
  • HSB Lund
    AtroCious skrev 2010-08-03 12:34:40 följande:
    Jag tycker inte att man har det på sin arbetsplats, bortsett från t.ex. vägarbete om det är så varmt så att det går att ha arbetskläder på sig.
    Om de leker ute och det är 25-30 grader varmt på sommaren, så ser jag inget som helst problem med detta. Det gör ju säkert barnen också. Varför skulle det vara mer ok för en vägarbetare att gå med barn överkropp? Folk som kör förbi kan ju bli förstörda för livet och kanske även litet kränkta. Tomte
  • Schnooglewookiemush
    HSB Lund skrev 2010-08-03 14:28:11 följande:
    Om de leker ute och det är 25-30 grader varmt på sommaren, så ser jag inget som helst problem med detta. Det gör ju säkert barnen också. Varför skulle det vara mer ok för en vägarbetare att gå med barn överkropp? Folk som kör förbi kan ju bli förstörda för livet och kanske även litet kränkta. Tomte
    Jag tycker inte det. Jag tycker att man ska ha kläder på sig när man arbetar, men det finns få undantag.
  • Eisa

Klart de får gå med bar överkropp- I don't care.

• HSB Lund
    AtroCious skrev 2010-08-03 14:29:31 följande:
    Jag tycker inte det. Jag tycker att man ska ha kläder på sig när man arbetar, men det finns få undantag.
    Jag förstår att du inte tycker det. Det är däremot högst relevant att höra hur du motiverar din ståndpunkt, när du nu två gånger berättat för oss att du inte gillar det. 
  • Schnooglewookiemush
    HSB Lund skrev 2010-08-03 14:32:52 följande:
    Jag förstår att du inte tycker det. Det är däremot högst relevant att höra hur du motiverar din ståndpunkt, när du nu två gånger berättat för oss att du inte gillar det. 
    Jag har ingen skyldighet att förklara för dig, och bara för att du verkar tro det - så kommer jag inte göra det heller.
  • Gung Ho
    AtroCious skrev 2010-08-03 14:29:31 följande:
    Fast vi pratar ju inte nakenhet här eller? Jag antar att förutom bar överkropp menar TS att de har byxor på sig.
  • Gung Ho
    AtroCious skrev 2010-08-03 14:38:56 följande:
    Jag har ingen skyldighet att förklara för dig, och bara för att du verkar tro det - så kommer jag inte göra det heller.
    SkrattandeTungan uteSkrattande
Svar på tråden Ska manlig dagispersonal få ha bar överkropp?