Ska manlig dagispersonal få ha bar överkropp?
Mitt svar är nej. Hör inte hemma på dagis.
Mitt svar är nej. Hör inte hemma på dagis.
Om det är 30 grader varmt ute och en malig pedagog tog av sig till bar överkropp hade jag nog inte brytt mig.
Tycker det hade varit lika ok om en kvinnlig pedagog skulle gå i bikiniöverdel.
Ser inte problemet...
Ja, inga problem, fast bara om det var väldigt varmt och kvinnfolket kanske bar bikini
Om de leker med vattenspridare då, får han ta av sig tröjan? Får en kvinnlig personal ha typ shorts och badtop? Eller får de inte leka sådana lekar med barnen? Var går gränsen, för en sådan finns väl, för er som inte tycker de får ha bar överkropp?
Skulle kanske fundera lite om de gick med bar överkropp om de inte lekte med tex vatten eller så, men leker de en sådan lek ska de kunna få vara med och leka med barnen.
Nej, på jobbet är man påklädd. Vare sig man är kvinna eller man.
Ja, varför inte? Men då ska också den kvinnliga personalen kunna gå i bikiniöverdel om de så vill.
Tycker inte alls det är fel att lära barnen att "nakenhet" inte är något konstigt eller skämmigt. Tycker det är lite för strängmesigt nu för tiden.. folk är så himla lättstötta att det ibland blir riktigt pinsamt.
Nej tycker man e påklädd på arbetsplats samma regler borde gälla som på ett äldreboende!
Nej det tycker jag inte. Inte för att det är fel i sig, men kvinnlig dagispersonal är ju så illa tvungna att ha på sig tröja och då tycker jag bannemej att en man kan fixa det också. Bra att lära barnen att personalen är jämställd tycker jag!
Nej. Det handlar om dresskod helt enkelt. Att vara respektabel i ett serviceyrke. På sjuttiotalet och en bit in på åttiotalet gick förskollärarna helt i bikini varma sommardagar. Men sen kom dresskoden, och då blev det mer påklätt. Det tycker jag är bra. Både män och kvinnor alltså.