• M  och  M

Vid 4 månader byta till Semp 2?

Min dotter är 4 månader på söndag. Hon äter nu Semp 1 Lemolac. Jag har sett att Semp 2 (visst finns den också i Lemolac?) är från 4 månader, bör vi då byta nu när dotter blir 4 månader eller? Vad är skillnaden mellan Semp 1 och Semp 2?

• Svar på tråden Vid 4 månader byta till Semp 2?
  • M  och  M
    AtroCious skrev 2010-08-03 12:26:03 följande:
    Om du endast ger ersättning så skulle du ha kunnat gå över till steg 2 redan från första dagen. Står på paketen.
    Jasså? Vad är skillnaden då?
  • M  och  M
    Schnooglewookiemush skrev 2010-08-03 12:26:03 följande:
    Om du endast ger ersättning så skulle du ha kunnat gå över till steg 2 redan från första dagen. Står på paketen.
    Jag har läst på Baby Semp 2 och jag ser ingenstans där det står att den kan användas från dag ett om man bara ger ersättning, utan det står bara att den är från 4 måander och att den täcker näringsbehovet från 4-12 månader...
  • M  och  M
    yes79 skrev 2010-08-05 10:41:28 följande:
    Vår dotter är också 4 månader och vi håller på att byta till babysemp2, vad jag förstår innehåller det lite mer järn än babysemp1 som de behöver när de blir större. Jag har också läst i en annan tråd att babysemp2 innehåller lite risstärkelse så att bebisen blir mättare. Vi byter i sakta takt, blandar med babysemp1 någon vecka minst för att se att hon inte får ont i magen. HIttills går det bra.

Man måste inte byta heller, babysemp1 fungerar tills de är 6 månader!
    Ja det är det jag tänker att ammar man så byts det ju inte ut något efter 4 månader utan det är ju samma... Jag tror vi kör  Semp 1 ett tag till då vår dotter verkar nöjd med det....
  • M  och  M
    Miss Union skrev 2010-08-05 21:39:46 följande:
    Japp det stämmer att den stora skillnaden är att det är risstärkelse i Bayby Semp 2, det är meningen att mättnadskänslan ska vara längre.
    Jag förstår inte riktigt varför egentligen. De som äter ersättning, t.ex. Semp 1, håller sig ju oftast mättare längre än de som ammar. De som ammar verkar ju behöva äta var-varannan-var tredje timme medans de på ersättning klrara sig 3-4 timmar oftast jämt och sover längre på nätterna för att de håller sig mätta längre. Vad är det då som gör att man måste börja med något som håller de mättare äääännu längre än vad Semp 1 gjort (alltså Semp 2) när de som ammar har samma hela tiden?
  • M  och  M

Jag förstår inte riktigt varför egentligen. De som äter ersättning, t.ex. Semp 1, håller sig ju oftast mättare längre än de som ammar. De som ammar verkar ju behöva äta var-varannan-var tredje timme medans de på ersättning klrara sig 3-4 timmar oftast jämt och sover längre på nätterna för att de håller sig mätta längre. Vad är det då som gör att man måste börja med något som håller de mättare äääännu längre än vad Semp 1 gjort (alltså Semp 2) när de som ammar har samma hela tiden?

• M  och  M

Men jag förstår inte varför man ska byta när man äter ersättning vid en viss ålder då de som ammar har ju samma hela tiden, de kan ju inte byta ut något...

• M  och  M

Men det blir väl inte mer järn i bröstmjölk från 4 månader för de som ammas eller??? Varför behöver de som äter ersättning helt plötsligt mer järn vid 4 månader, men de som ammas kan fortsätta med det utan skillnad?

Svar på tråden Vid 4 månader byta till Semp 2?