• ElismammaEmelie

Frågor kring; Mountain Buggy swift

Jag har precis vart och beställt en swift till min lille som beräknas komma i månadsskiftet okt/nov!

Jag har nu några frågor gällande vagnen:
    1. Kan man ha adapters till swiften för att fästa babyskyddet på chassit? (Vi har ett maxi Cosi?)
    Är det samma adapteras som till UJ?

2. Vilken åkpåse har du haft till din swift?

3. Hur har ni bäddat i liggkorgen för Er bebis? Speciellt på hösten?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-03 11:56
    Har du en Swift får du gärna dela med dig av din åsikter om vagnen i detta forum!

• Svar på tråden Frågor kring; Mountain Buggy swift
  • mu

Jag fick hem min swift idag! Den verkar vara kanoners men det är ett tag tills min bebis kommer så liggdelen kan jag inte testa.
    Däremot har jag testat att köra runt på min fyraåring i den ute.
    Jag funderar också på hur stora åkpåsar som får plats i liggdelen. Jag har två stycken i fleece som jag sytt efter inspiration av Lodger Bunker och dom passar perfekt i alla fall ^^

Angående adapters till bilstolen så är det inte samma som till stora UJ, men det finns som passar med maxi cosi och akta graco. Barnvagnar.se som jag beställde min vagn ifrån skulle få in sådana under veckan eller nästa vecka! 

• ModestyB

Hoppas det är ok att jag lånar tråden för en egen fråga...

Jag undrar hur det funkar med ståbräda till och hur den är att köra i snömodd på vintern?

• mu

Det undrar jag med!
    Och om det finns universal regnskydd till sittdelen som passar bra så man slipper köpa ett svindyrt från UJ? 

• ElismammaEmelie

Jag tycker bara det är kul att det kommer igång en diskussion i detta forum!
    Kul att kunna byta erfareheter med varandra, fortsätt så!

• ElismammaEmelie
    mu skrev 2010-08-23 19:32:36 följande:
    Det undrar jag med!
    Och om det finns universal regnskydd till sittdelen som passar bra så man slipper köpa ett svindyrt från UJ? 
    Vi  köpte vår vagn på Bonti i Sthlm. Dom hade ett sånt där universal regnskydd som passa på de flesta vagnar.
    Vi valde dock att köpa UJs till vår vagn, lite jobbigt att man måste ha ett till liggdelen och ett till sittdelen. Detta hade man undvikit med ett sådant universal, så mitt råd är att kika i deras webbshop om dom har det där..
  • ElismammaEmelie
    mu skrev 2010-08-23 19:13:31 följande:
    Jag fick hem min swift idag! Den verkar vara kanoners men det är ett tag tills min bebis kommer så liggdelen kan jag inte testa.
    Däremot har jag testat att köra runt på min fyraåring i den ute.
    Jag funderar också på hur stora åkpåsar som får plats i liggdelen. Jag har två stycken i fleece som jag sytt efter inspiration av Lodger Bunker och dom passar perfekt i alla fall ^^

Angående adapters till bilstolen så är det inte samma som till stora UJ, men det finns som passar med maxi cosi och akta graco. Barnvagnar.se som jag beställde min vagn ifrån skulle få in sådana under veckan eller nästa vecka! 
    Tusen tack för ditt svar!
    Vi har också ett tag kvar, en ack vad jag längtar nu..
    Lyckost dig som kan testa vagnen iallafall!! Hihihiii, lite avis faktiskt.
  • mu

Jag fick regnskydd till liggdelen med på köpet när jag beställde vagnen, så jag har ju iof ett tag på mig att fixa regnskydd till sittdelen, men jag ska kolla in bonti!

• ElismammaEmelie
    mu skrev 2010-08-23 20:33:06 följande:
    Jag fick regnskydd till liggdelen med på köpet när jag beställde vagnen, så jag har ju iof ett tag på mig att fixa regnskydd till sittdelen, men jag ska kolla in bonti!
    Jaaa det fick jag med!
    Dom flesta affärer har säkert såna där universalskydd, jag tänkte köpt det först men hitta då bara på babyland och dom var typ lika dyra som UJ skyddet så då gick det på ett ut för min del.
  • Mållgan

Åh äntligen en tråg om Swiften som verkar leva lite.. har försökt flera ggr men fått väldigt få svar.
    Vi väntar en prinsessa i nov och har efter mycket om och men bestämt oss för en Swift, jag tycker den verkar SÅ smidig och bra.
    Har bara oroat mig för; kan liggdelen bli för liten på slutet..? Eller är det bara om man får en enormt stort barn..?
    Någon som provat liggdelen?

mu; vad härligt att läsa och se att vagnen funkar till en fyraåring!! Har undrat så om den skulle bli för liten..

Svar på tråden Frågor kring; Mountain Buggy swift