ElismammaEmelie skrev 2010-09-10 12:13:11 följande:
Jaa man måste ju tänka på att bebisen och dess kläder kommer att vara färgglad så det räcker antagligen. Det var så vi tänkte också, sen har jag inte hittat någon åkpåse än så man kan ju ta en roligare åkpåse med!
Eller joo jag har hittat en från 7 A.M. men min kära sambo tyckte 1900 kr var lite förmycket pengar för en åkpåse, ibland förstår jg mig inte på honom allt, hihihii..
Jaaa det där med namn, det har varit väldigt svårt med killnamn tycker jag. Mycket lättare med tjejnamn!!
Vi hade klart vad den skulle heta om det var en tjej jätte tidigt dock tror jag vi har bestämt oss för att det blir en liten Noah nu! Men vi kommer säkerligen ändra oss.
Vad har ni för namn till er prinsessa??
Det finns ju många åkpåsar på Trader i jättefint skick om man kan tänka sig begagnat. Vi köpte vår på
loppi.se och den var jättefin. 330 kr för en One Tre hill, svart, inkl frakten. Köpte även regnskydd (oanvänt) och skötväska One Tree hill på Tradera. Det blir himla mycket pengar totalt om man köper allt nytt, även om man blir himla sugen när man går i affärerna! För att inte tala omkläderna när man kikar förbi barnavdelningarna, oj oj oj.. Har ni handlat mycket kläder än?
Min syster har två pojkar så jag har gått igenom allt "neutralt" och fått lådvis, och än så länge har jag bara köpt ett par vita byxor med röda hjärtan som vi tänkte ta hem henne i (ska hitta en body med), en body på tradera och ett par lacksandaler också på Tradera - jag kunde inte låta bli! Strl 16-17. =)
Men mamma och svärmor har ju redan börjat shoppa loss.. skulle kunna handla hur mycket som helst men försöker begränsa mig lite än, annsrs får sambon fnatt haha!
Noah är ju jättefint! Även Noel gillar jag mycket. Min bästa vän hade dem och Neo som alternativ, men det blev en Neo till sist.
Vi har väl mer eller mindre bestämt oss för Allie, om vi inte skulle ändra oss helt när hon kommer. I andranamn lutar det åt Noelle. Var även inne på Enya tidigare som förnamn, men har båda fastnat för Allie.
Vad hade ni för tjejnamn innan ni visste?
Det är så svårt att bara välja ett!