• tristania

Du är hos din vän....

..och era barn ska leka tillsammans. Är du då noga med vad ditt barn gör, hur ditt barn betér sej, och vad ditt barn faktiskt kan ställa till med? Eller tillhör du den slappa föräldern, som låter andra sköta den biten?

Jag har vänner, som låter sina barn husera fritt hemma hos mej. Dom kör sina bilar på vårat bord (som är ganska nytt), dom sätter sej med kakan i soffan och dom hoppar i soffan.  Deras föräldrar gör inget åt det - och sådant gör mej galen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du är hos din vän....
  • Banshee Queen

Jag kollar mina barn noga och eftersom jag har tre så bjuder oftast jag hem mina vänner till oss, på det sättet kan jag slappna av, annars sitter jag bara på helspänn. Tyvärr har jag dock vänner som de du beskriver, men då tillrättavisar jag deras barn, i vårat hus har man inte leksaker på vardagsrumsbordet och man fikar inte i soffan, om man är barn, då sitter man vid matsalsbordet i vardafsrummet.

• Johannapanna87

När jag är borta hos släkt/vänner som har barn så håller jag inte bara koll på mitt eget barn utan deras barn också ifall dom har något beteende som jag inte vill att min dotter ska ta efter och säger till barnen.

Mitt barn ska betee sig lika bra som hemma om inte ännu bättre :)

• lövet2

Jag förväntar mig att de beter sig lika bra som hemma. Andras barn på besök brukar också bete sig bra.

• Lena

Jag håller koll på att dottern beter sig som hemma. Men gäller andra regler så får vännen säga till dottern och sen kommer jag hålla ett öga på det med.

• VirrigaVerna

Jag hade stenkoll på telningarna!
    För det värsta jag visste var när andras barn fick husera hej vilt inne hos oss medans föräldrarna satt och gjorde...um..inget.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Lantani

Jag har stenkoll på sonen när vi är iväg. Både hur han sköter sig, så att han inte river huset totalt och så att han inte själv kan skada sig!

• Mandel

Är vi borta hos bekanta springer jag efter hela tiden medans maken alltid sitter på rumpan även när jag ber om avlösning.
    Han går inte ens när det hörs att de gör något som kan behöva kontrolleras! Inte ens om jag ber honom!
    Hemma hos mina föräldrar slappnar jag dock av mer, men har ändå koll.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fragile Angel

Jag kollar mitt barn noga.

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Avelyn

Kollar mitt barn noga, om jag är med på besöket. Om mitt barn är hemma hos en vän och leker själv ( vilket de gör förr eller senare.) hoppas jag att det beter sig lika bra som hemma.

• kaveldun
    Lena skrev 2010-08-03 17:51:25 följande:
    Jag håller koll på att dottern beter sig som hemma. Men gäller andra regler så får vännen säga till dottern och sen kommer jag hålla ett öga på det med.
    Ungefär så tänker jag också, det kan ju faktiskt vara olika vad som gäller. Sonen får tex köra med sina bilar på bordet ibland (inte samtidigt som vi äter dock) så det kanske jag inte skulle tänka på hos någon annan.
    Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
Svar på tråden Du är hos din vän....