• Bollen2

Känna av sin graviditet väldigt tidigt.

Två dagar efter min uträknade ägglossning fick jag molande värk långt nere i magen, hade aldrig känt värk på det sättet tidigare. Hade samlag på ägglossningsdagen, varken en vecka före eller en vecka efter. På nått vis kändes det redan ett par dagar efter att jag blivit gravid. Kan man verkligen känna det så tidigt? Två dagar efter ägglossning? Verkar egentligen ganska osannolikt.

Denna molande värk fortsatte under ett par veckor. Och dagen för beräknad icke mens gjorde jag ett positivt graviditetstest. Molvärken försvann sedan och andra symtom kom. Är nu i vecka 10!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 16:58
    Nu är vi inne & november och min graviditet går inne i vecka 25.
    Önksar lycka till, till er alla!

• Svar på tråden Känna av sin graviditet väldigt tidigt.
  • Aprildelfin

Tack för det! Jag har nämligen börjat ifrågasätta mig själv. Vi hade samlag på samma dag som ägglossningen och efter ca 2 två dagar fick jag molvärk och ömmande bröst. Trots att jag redan har två barn så börjar jag fundera på om jag är skengravid... Jag har inte BiM förrän den 9 augusti så jag vet inte än, därför gav det hopp när jag läste ditt inlägg, tack!

• camilla 87

Min ägglossningsdag är idag så jag har tänkt göra mig lite extra fin och förföra sambon när han kommer hem från jobbet Flört Hoppas på molande värk om 2 dagar, vill så gärna bli gravid! Har börjat med Mitt Val Kvinna som många har rekommenderat, känner att min kropp är i god form för en graviditet. Håller tummarna hårt!! Solig

• Bollen2
    Aprildelfin skrev 2010-08-06 07:18:54 följande:
    Tack för det! Jag har nämligen börjat ifrågasätta mig själv. Vi hade samlag på samma dag som ägglossningen och efter ca 2 två dagar fick jag molvärk och ömmande bröst. Trots att jag redan har två barn så börjar jag fundera på om jag är skengravid... Jag har inte BiM förrän den 9 augusti så jag vet inte än, därför gav det hopp när jag läste ditt inlägg, tack!
    Åh, då håller jag tummarna för dig!! Meddela sen hur det gick!
  • lo g

När jag plussade med vår dotter så började det så. Från att varit skengravid några månader till att veta att NU blev jag gravid. Det kändes helt mysko. Trodde ett tag att nu har jag verkligen blivit koko men samma dag fick jag en nidblödning och på BIM dagen +ade jag=) Så nog tror jag att det är möjligt! Vi har en dotter som bevis på det!
    Hoppas att ett är fallet för er också!

• Bal

Stort grattis först o främst!!!
    Hoppas oxå på en graviditet. Är rätt säker på att vi prickade ÄL (känner av det) o vi har ändå jobbat på vår 2:a sen i okt.  Har BIM till veckan o har oxå känt av ömmande bröst o molvärk. Nr 2 för mig.

• ohbaby

intressant att läsa!

Får jag fråga en fråga här bara... Väntade ni med att testa på BIM-dagen eller gjorde ni negativa test innan BIM?

Har ingen molande verk men fick (förhoppningsvis en nid-)blödning tre dagar efter äl som höll i sig i två dagar...

Kan det vara så att man kan plussa lite tidigare när symtomen kommer tidigare pga högre hormonhalt?

hm... vill nämligen testa tidigt men inte slösa på allt för många gravtest;)

• lo g
    ohbaby skrev 2010-08-07 01:15:09 följande:
    intressant att läsa!

Får jag fråga en fråga här bara... Väntade ni med att testa på BIM-dagen eller gjorde ni negativa test innan BIM?

Har ingen molande verk men fick (förhoppningsvis en nid-)blödning tre dagar efter äl som höll i sig i två dagar...

Kan det vara så att man kan plussa lite tidigare när symtomen kommer tidigare pga högre hormonhalt?

JAg väntade til BIM dagen och det visade et starkt +. Så jag kan nog tänka mig att hade jag kollat tidigare hade det nog synts ett svagar+. Men man vet ju aldrig. Man har ju hört om de som testat och fått negativt i flera dagar efter tills det synts så det borde väl vara åt andra hållet med?

Vad spännande för er alla. Jag hoppas att det är något för er!

• Bollen2
    ohbaby skrev 2010-08-07 01:15:09 följande:
    intressant att läsa!

Min mens har inte varit riktigt regelbunden den senaste tiden (förr alltid 28dagar), men innan jag blev gravid kunde det likagärna gå 31 dagar emellan. I vilket fall som testade jag första grav.testet 28 dagar efter förra mensens första dag, och då visade det ett svagt +, två dagar efter starkt +. Så egentligen testade jag nog någon dag innan BIM. Kunde inte vänta en dag längre.

Och som någon skrev här har jag också varit "skengravid" många gånger, men denna gången kändes det helt annorlunda.

Önskar er alla LYCKA TILL!  

• camilla 87

Är 2 dagar nu efter min ägglossning, hade sex på ägglossningsdagen och sedan igår har jag världens molande värk i magen. Känns ungefär som mensvärk fast lite mer ilande. Hoppas innerligt att det är samma molande värk som ni har upplevt och att även jag kommer att få ett + senare =)

• Molly3

hej :)
    Jag hade min ägglossning nu för någon dag sen. Redan idag har jag känt av lite svag värk därnere och igår hade jag lite som små "hugg" när jag gick på jobbet, MEN det bara kom sådär och sen försvann det igen. Sen nu imorse så kände jag mig inte jätte sugen på frukost men eftersom jag skulle iväg och jobba så var jag tvungen att ha något i magen så jag tog lite youghurt. När jag sen satte mig i bilen och skulle köra till jobb blev jag illamåeende och det kom och gick lite under hela förmiddagen. Sen bara försvann det. Inte jätte illamåeende men jag kände av  det.  Vi hade sex innan ÄL dagen och pga jobb blev det 2 dagar efter ÄL dagen :( Tror ni jag har en bebis på gång?

Efter 15 försök så tog jag till med Apiforce, äter även Kvinna. Nu vill vi ha ett Plus

Svar på tråden Känna av sin graviditet väldigt tidigt.