• Bollen2

Känna av sin graviditet väldigt tidigt.

Två dagar efter min uträknade ägglossning fick jag molande värk långt nere i magen, hade aldrig känt värk på det sättet tidigare. Hade samlag på ägglossningsdagen, varken en vecka före eller en vecka efter. På nått vis kändes det redan ett par dagar efter att jag blivit gravid. Kan man verkligen känna det så tidigt? Två dagar efter ägglossning? Verkar egentligen ganska osannolikt.

Denna molande värk fortsatte under ett par veckor. Och dagen för beräknad icke mens gjorde jag ett positivt graviditetstest. Molvärken försvann sedan och andra symtom kom. Är nu i vecka 10!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 16:58
    Nu är vi inne & november och min graviditet går inne i vecka 25.
    Önksar lycka till, till er alla!

• Svar på tråden Känna av sin graviditet väldigt tidigt.
  • maria77
    camilla 87 skrev 2010-08-08 17:44:40 följande:

Jag tror nog att det finns hopp om att en liten växer inom dig =) Tycker det är otroligt att man kan känna symptom redan så snabbt, har en hel lista på symptom som jag känner men vet inte om jag vågar tro på att det verkligen är en liten inne i mig, eller om jag är skengrav.. Men hopp har jag minsann! Spännande att det är så kort tid kvar till din BIM, jag har 12 dagar kvar till min, och är redan sugen på att ta ett grav.test! Hur snabbt kan man testa sig för att få ett något sånär korrekt svar..? Om du inte orkar vänta tills nästa helg så kan du säkert ta ett grav.test nu i veckan =)

hej Camilla

ja du så länge man har hoppet kvar så finns de ju alltid en chans
    kommer nog vänta på o testa mig till på lördag ,,,så håll en tumme för mig,,
    känner lite "tryck" där nere oxå som ja inte kännt annars förrutom typ vid förra grav.*s*
  • alive01

Kände av illamående, yrsel, molvärk redan i v 5-6 förra gången. Plussade dock första gången i v 7.

• Premismamma

Vet inte när jag hade ägglossning men jag tror att den kom mellan tisdag och fredag. Jag har inte missat den i alla fall. 

Jag känner mig lite mosig. Kan ju ha åkt på en förkylning. Molar i ryggen, killar lite i brösten men jag tror att det är för tidigt :)  

• Dexxi

När jag var gravid kände jag väldigt tidigt...en vecka efter ÄL så hade jag grymt ont i brösten, har aldrig det annars så det kändes väldigt misstänkt...kunde knappt rida på min häst, så ont gjorde det. 3 dagar före BIM testade jag svagt plus och sen starkt på BIM. Så det var ingen tvekan där! Hoppas alla ni har plus som inväntar BIM.

♥ Nova 21:e mars 2008 ♥
  • Livets under
    maria77 skrev 2010-08-08 17:31:43 följande:
    Hej

Alltid kul när man är fler med samma "symtom", jag har haft värk där nere till o från i ca 4-5 dar samt ömmande bröst vårtor, o i söndags tro jag de va då sambon o ja va o handlade fick ja yrsel o fick stå o luta mig över kundvagnen samt mådde eller mår till o från ap dåligt, vaknade en natt o ville nästan springa o spy men klarade mig, o åka bil gå än sämre nu ;-(
    Svullen mage na grymt känns som om ja ska spricka värst är efter lite mat, kan dock inte äta fullt lika mycket som förr.
    Tyvärr så har jag inte + ännu ;-(
    Till helgen är beräknad mens så än finns ju hopp.

Vad tror ni tjejer , finns det hopp om att en liten växer inom mig eller är det skengrav?

Mia 
    Oj! Det låter ju nästan som mig! Jag har mått illa konstant i flera dagar, idag började jag känna mensvärklikande. Jag mår bättre av att äta lite, men samtidigt känner jag mig sprickfärdig efter maten!
    Tror jag måste räknat fel eller nåt, för är inte BIM förräns nästa fredag så känns ju långt tills dess med alla dessa symptom.. 0_o
  • 1mamma

Gud så skönt o höra att de är fler som känner som jag. Trodde/tror att jag kanske är skengravid, hade ÄL 29/7 BIM nu den 12/8.

Har haft lite ömande bröst sen ett par dagar efter ÄL och fram tills iförrgår ömande runt i tjejmagen.
    Tror inte om jag nu skulle va gravid att jag plussar på torsadg som jag har låga hormonvärden. (PCO)
    Hoppas inte de ömande i magen som nu har avtagit att de är mensen som är på G.
    Hade sex på ÄL dagen och dagen efter.

HOPPAS HOPPAS

• Bollen2
    Molly3 skrev 2010-08-08 16:57:32 följande:
    Föresten, när man räknar ut sin BIM räknar man då från föregående mens första dag?
    Eller räknar man från föregående mens sista dag?
    Min mens är mellan 28-33 dagar lång. Kan man utgå och räkna från föregående mens, hur lång den var?
    Man räknar från föregående mens första dag. Tag första dagen i din förra mens och räkna 28 dagar framåt. Kanske säkrast att räkna 33 dagar eftersom din cykel är så lång ibland. Den dagen kan du ta ett grav.test.
  • Tetran

När jag varit gravid förut, har varit det 2 ggr har jag inte haft ömma bröst eller mått illa. Det är lite svårt att ha det som symtom Flört.  

Tjos - har man låga hormonvärden när man har pco. Eller är det bara du som har fått det konstaterat? Jag har pco, det är därför jag undrar.  

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Molly3
    Bollen2 skrev 2010-08-09 19:03:14 följande:
    Man räknar från föregående mens första dag. Tag första dagen i din förra mens och räkna 28 dagar framåt. Kanske säkrast att räkna 33 dagar eftersom din cykel är så lång ibland. Den dagen kan du ta ett grav.test.
    tack för svaret. Ja den har varit 33 dagar en gång, men den ligger där emellan 28 - 33. Jag tror jag räknar från 28 som är normalt så får jag utgå från det. TAck så mycket :)
Svar på tråden Känna av sin graviditet väldigt tidigt.