• livet från ljusa sidan

Varför blir det hål i tröjorna på magen?????

Ärligt talat nu blir jag helt skogstokig!! Nästan alla mina t-shirts och linnen har hål på sig på magen...små hål och det finns oftast bara ett!

Nu har på mig ett linne som är tvättat en gång och det är hål!

Jag köper mina kläder på vanliga ställen som hm, lindex och gina..... Inga märkeskläder men det borde väl inte spela någon roll?

Någon som har något svar på varför det blir så, vet att jag inte är ensam men nu får det bli ett slut på detta! 

• Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????
  • Venna

Samma här. Jag upptäckte för ett tag sen att ett av de små hålen i själva trumman i tvättmaskinen hade fått en liten flisa. Mest troligt den som gör hål i kläderna. De tröjor som fått hål har alla varit i lite tunnare tyg.

Men det låter ju märkligt om de bara hamnar på magen...men mitt råd är ändå att känna igenom trumman i maskinen med handen för att se om du känner något vasst...

• Alkyone

Tror definitivt på ohyra. Stämmer rätt bra med beskrivningen av småhålen och vart de sitter.
    Läs speciellt om änger på ANticimex hemsida.

• Joico

Skadedjur? Pälsängrar? Tvättmaskinen? Använder du billigt tvättmedel?

• Lindreas
    livet från ljusa sidan skrev 2010-08-04 21:07:07 följande:
    Varken röker eller svetsar ;) Tröjorna är inte tighta heller...

Fräter tvättmedel? Oj låter inte så bra....

Alltså jag känner att jag måste verkligen ha ett svar på detta...nyfiken som jag är.....
    Är du SÄKER på att du inte svetsar? ;)
  • Mrs K

Här kommer ännu en variant
    Jag hade samma problem precis efter att jag fått barn. Kom på att det måste ha varit min vigselring (som har en liten detalj som är lite vass) som skavt hål på tröjen när jag bar på dottern. När jag började tänka på att vara försiktig med ringen så fick jag inte heller hål på tröjorna. Har du någon ring som inte är slät?

• Astarte

Eftersom det alltid är på magen kanske du kan testa att ha en förkläde när du steker? Bara en tanke. . .

• Ann Lee

Min svärmor har samma problem. Och hon hävdar att det händer på tröjor som hon köpt på KappAhl. Bara på de. Och ibland redan efter en eller två veckor hon har köpt de.

• chrissepisse

Skador i tvättmaskinens trumma kan orsaka hål i kläderna, det har jag varit med om. Nu är samtliga maskiner i vår gemensamma tvättstuga relativt nya, så för tillfället är det lugnt, men med äldre maskiner har jag råkat ut för att det främst i bomullströjor blir hål. Det är riktigt surt när det blir hål mitt på magen på en nyinköpt tröja redan vi första tvätten.

• Indianica

Jag har samma problem och det enda jag kommit  fram till är att det är de billiga tröjorna i tunnare bomullskvalitet som får dessa småhål, problemet har upphört sedan jag slutade köpa dem. Tyvärr är det så att pris och kvalitet ibland hänger ihop!

Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????