• livet från ljusa sidan

Varför blir det hål i tröjorna på magen?????

Ärligt talat nu blir jag helt skogstokig!! Nästan alla mina t-shirts och linnen har hål på sig på magen...små hål och det finns oftast bara ett!

Nu har på mig ett linne som är tvättat en gång och det är hål!

Jag köper mina kläder på vanliga ställen som hm, lindex och gina..... Inga märkeskläder men det borde väl inte spela någon roll?

Någon som har något svar på varför det blir så, vet att jag inte är ensam men nu får det bli ett slut på detta! 

• Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????
  • brünnhilde

För att utesluta agressiv tvättmaskin kan du ju börja tvätta dina kläder i tvättpåse?

• Åsiktskvinnan

Jag har oxå hål, ett i varje plagg, dock inte alla, trodde det var något vasst i maskinen men jag har känt efter noga, men jag har även på mina tajts, inte bara tröjorna.

• livet från ljusa sidan

oj vad mycket ni skrivit! Är jättetacksam för alla råd :)

Hmm tvätta i tvättpåse kanske vore något! Vi har ofta grumme tvättmedel, men det kanske är billigt vet inte...

Steker mat gör jag inte så ofta och det är ju inte fettfläckar heller runt om... Har bara en slät förlovningsring så den kan inte göra hål...

• Miss Obsessive

Det kan inte vara så enkelt som att larmen varit fäst där i affären? De brukar lämna hål i kläderna när de avlägsnas i kassan.. 

• Pyl

Jag vet inte om det är detta som orsakar dina hål just vid magen ts, men dragkedjor sliter upp små hål i kläderna när man tvättar. Därför ska man alltid se till att stänga alla gylfar innan man slänger in kläderna i maskinen.

Kanske är det din gylf eller ditt skärp som gör att du får hål just vid magen?

• livet från ljusa sidan
    Pyl skrev 2010-08-08 18:51:21 följande:

Jag vet inte om det är detta som orsakar dina hål just vid magen ts, men dragkedjor sliter upp små hål i kläderna när man tvättar. Därför ska man alltid se till att stänga alla gylfar innan man slänger in kläderna i maskinen.

Kanske är det din gylf eller ditt skärp som gör att du får hål just vid magen?

ahhhhhh! Skall testas!
  • Lindasofia73

Jag har också exakt samma problem men jag har fått för mig att det kommer från våran diskbänk.
    Det här problemet startade för ca tre år sen och i samma veva bytte vi kök. vi satte in en diskbänk från ikea och höjden är exakt där jag lutar mig där hålen blir??? kanske är den behandlad med något frätande ämne? Vet ej.....
    men man blir så lesssss

• Twilight

Som Pyl skriver så är det väldigt vanligt att öppna dragkedjor/hakarna på bh:ar osv gör hål i kläderna under tvättningen. Värst är det om man tvättar en proppfull maskin.

Varför dina hål bara hamnar på magen, det vet jag dock inte... 

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • hbvkjldh

och jag trodde jag var ensam, jättekonstigt mina hål är på magen också tänkte kanske min piercing gör det eller skärpet men inga vassa kanter men ändå .otroligt irriterande.

• cirpen

Samma här.
    Min slutsats har alltid varit att det är "kaggen" som nöter extra på tyget. Och har man skärp blir det än mer nötande.

Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????