• Get Real

Ang. blockering på Facebook.

Jag undrar hur det blir om jag blockerar en person på Facebook.

1. Kan hon/han se det?
    2. Hur kommer min sida se ut för den blockerade? Som om jag aldrig uppdaterar min sida eller?
    3. Kan man avblockera senare?

Tack för svar!

• Svar på tråden Ang. blockering på Facebook.
  • LeLove

Det går att välja vad man vill dela med just vem, bara gå in under inställningar... Sen kan man kolla i förväg från ens egen sida hur det ser ut för just den personen när dom loggar in på din sida.

• Tingeling83

de som inte är mina vänner kan bara se min profilbild inget annat!!

Kärlek
  • Get Real

Om man använder "dölj", så kan man slippa se vad denne "vän" uppdaterar och skriver om eller?

• Get Real
    Get Real skrev 2010-08-04 15:06:04 följande:
    Om man använder "dölj", så kan man slippa se vad denne "vän" uppdaterar och skriver om eller?
    det verkar inte gå..
  • LeLove
    Get Real skrev 2010-08-04 15:11:22 följande:
    det verkar inte gå..
    prova att logga ut å sen in igen?  vill du slippa se vad personen skriver om sig själv på sin sida lr vill du att h*n inte ska se nåt om dig?
  • Get Real
    LeLove skrev 2010-08-04 15:17:51 följande:
    prova att logga ut å sen in igen?  vill du slippa se vad personen skriver om sig själv på sin sida lr vill du att h*n inte ska se nåt om dig?
    vill inte se vad den skriver på sin sida.
  • LeLove
    Get Real skrev 2010-08-04 15:35:27 följande:
    vill inte se vad den skriver på sin sida.
    då borde de funka med att klicka på "remove" på home-sidan, sen vet jag dock inte om man måste logga ut å sen in igen för att det ska verkställas.... annars - låta bli att gå in på personens sida? ja veeet de e svårare än man tänker sig
  • Get Real
    LeLove skrev 2010-08-04 15:39:42 följande:
    då borde de funka med att klicka på "remove" på home-sidan, sen vet jag dock inte om man måste logga ut å sen in igen för att det ska verkställas.... annars - låta bli att gå in på personens sida? ja veeet de e svårare än man tänker sig
    Ha,ha! Ja, det e just det som är problemet att man bara inte kan låta bli..
  • Alkyone

Ja det är bara att låta bli att logga in.

• Wilma93

Jag är med i en grupp på Facebook där jag känner alla medlemmarna.  Har frågat tjejen som startade gruppen vilka som saknas och då nämnde jag en som jag inte kunde se där. Hon säger att personen är med men jag kan inte se henne. Troligen är jag blockerad men förstår inte varför. Sånt är lite trist, tycker jag. Har inte försökt kontakta eller lägga till denna personen som vän heller så hon har inte behövt blockera mig.
    Fler i samma situation?

• Lellebror
    Get Real skrev 2010-08-04 14:45:39 följande:

Jag undrar hur det blir om jag blockerar en person på Facebook.

1. Kan hon/han se det?
    2. Hur kommer min sida se ut för den blockerade? Som om jag aldrig uppdaterar min sida eller?
    3. Kan man avblockera senare?

Tack för svar!

1. får ingen info om att xxx är blockad.
    2. den blockade ser inga händelser överhuvudtaget från dig, din sida finns inte
    3 ja
  • minie

Om skriver inlägg i en grupp där den jag blockerat är medlem - kommer denne då se mina inlägg?

• Lilia

1. Han/hon får inget meddelande om det. Det är som att du har slutat existera. Om han/hon är med i en grupp där du också är med och du har lagt upp en bild så kommer han/hon bara att se bilden, men inte vem som har lagt upp den. Det ser helskumt ut, så man fattar direkt vad det rör sig om.

2. Din sida slutar existera för den blockerade. Personen kan inte söka på dig, alla taggar till dig blir svarta och oklickbara. Personen kommer överhuvudtaget inte åt din sida.

3. Ja, det kan du.

• Lilia
    minie skrev 2013-06-09 15:35:14 följande:
    Om skriver inlägg i en grupp där den jag blockerat är medlem - kommer denne då se mina inlägg?

Nej, vilket blir helskumt om du har en diskussion med någon och bara den andra personens inlägg syns.
  • Vjekoslav

för att avblockera migFörmodar att Sonja Hrvoj har blockerad mig i Facebook, vad gör jag ?

Svar på tråden Ang. blockering på Facebook.