• Jacksparrow

Hur får jag honom att vilja ha mig igen?

Min sambo och jag har varit ihop i snart 2 år, flyttade ihop "på riktigt" i mars. Sista juni när jag kom hem från jobbet sa han att han inte älskade mig mer, hade sagt upp sig från sitt jobb (första fasta jobbet han haft på typ 6 år) och sa att han tänkte dra. Det gjorde han också.

3 dagar senare kom han hem och hälsade på och sa att vi kunde försöka på distans under sommaren medan han bodde hos sin mamma och sommarjobbade.

Jag har försökt så hårt fast jag varit ledsen, chockad och knäckt. Men det blir bara värre och värre, färre telefonsamtal, färre sms. I mån kom jag på honom med att ljuga (en liten lögn men ändå) genom hans lillebror och konfronterade honom. Vi bråkade på tele i 40 min, sen sa han bara att han skulle höra av sig på sms och la på. Sedan dess har vi inte hörts.

Jag förstår inte varför? Hur kan så otroligt mkt kärlek som vi har haft bara försvinna? Kvällen innan han stack hade vi sex och han sa att han älskade mig 3 ggr under tiden. Dagen efter - ingenting.

Kan man hitta tillbaka?
    varför hör han inte av sig?

kan också nämna att jag är gravid i 7 veckan, oplanerat och han vet om det...

• Svar på tråden Hur får jag honom att vilja ha mig igen?
  • Libbe7

Man kan inte tvinga någon att älska en. Inte ens att du e gravid gör att han får några känslor för dig. Så behåll inte barnet av den anledningen. Är dom slut så är dom.

• Anonym (liknande)

Så gjorde mitt ex med, vi hade bott ihop i 9 månader och haft det jättebra när han en morgon kom in och satte sig på sängen och sa att han inte ville mer och att han tänkte flytta. God morgon, liksom? Det var inte mycket som kunde få honom att ändra sig för dagen efter när jag kom hem var allt tomt, ingen sambo och hans grejor var borta. Blev jättechockad! Var jag inte värd mer än så? Han som sa att jag var hans allt? Jag försökte också kämpa för att få tillbaka honom. Sen tre månader senare kom han hem till mig mitt i natten och vi pratade ut, hade sex och dagen efter flyttade han in igen (snabba kast). Men då hade mitt förtroende för honom fått sig en rejäl smäll, jag lyckades aldrig slappna av så en månad gick och efter många sömnlösa nätter bad jag honom att flytta ut igen. för att det helt enkelt inte kändes rätt längre. Sveket han en gång gav mig var för stort.

Så jag tror, även om du känner dig desperat nu, att du efter en tid kommer inse det svek han nu gett dig kommer vända sig till att du inser att du är värd mer än så. Ge det lite tid, sörj och sakna men var försiktig. Skynda inte in i något nytt försök. Du kanske blir brädad igen? Inget kul det där.

• Banshee Queen

Det bästa du kan göra är att bryta upp med honom, hur kan du låta honom ha en sån kontroll över ditt liv? Ta ett beslut, vill du vara ledsen och osäker tills han bestämt sig för hur han vill ha det eller  vill du vara stark och leta efter någon som uppskattar och älskar dig så som du förtjänar?

• Jacksparrow

Jag vet inte... Jag förstår vad ni menar helt klart. Men jag är så undrande och chockad, det här är en man som jag trodde jag skulle gifta mig med, så sent som för 2 månader sedan satt vi och tittade på hus och diskuterade förlovning och han sa att jag var hans allt. Hur kan såna känslor bara försvinna??

Jag grubblar så på varför och har väl några svar, han fick en rejäl depp i vintras och blev väl aldrig riktigt bra från den och i våras var det min tur, båda var arbetslösa och levde på min lilla akassa vilket orsakade en del tjaffs och oro.

Just nu är jag bara så ledsen över att han inte hör av sig. Det var HAN som kom till mig och sa att han ville försöka hitta tillbaka eftersom vi har haft det så himla bra tidigare. Så hur man kan bara skita i att höra av sig till sin gravida flickvän efter ett bråk?!

• Banshee Queen
    Jacksparrow skrev 2010-08-05 11:54:30 följande:
    Jag vet inte... Jag förstår vad ni menar helt klart. Men jag är så undrande och chockad, det här är en man som jag trodde jag skulle gifta mig med, så sent som för 2 månader sedan satt vi och tittade på hus och diskuterade förlovning och han sa att jag var hans allt. Hur kan såna känslor bara försvinna??

Jag grubblar så på varför och har väl några svar, han fick en rejäl depp i vintras och blev väl aldrig riktigt bra från den och i våras var det min tur, båda var arbetslösa och levde på min lilla akassa vilket orsakade en del tjaffs och oro.

Just nu är jag bara så ledsen över att han inte hör av sig. Det var HAN som kom till mig och sa att han ville försöka hitta tillbaka eftersom vi har haft det så himla bra tidigare. Så hur man kan bara skita i att höra av sig till sin gravida flickvän efter ett bråk?!
    Som sagt, är du inte mer värd än så? Kommer du att kunna lita på honom igen eller kommer du att gå och vänta på att han ska lämna dig? Alltför ofta gör kvinnor sig till offer och låter männen diktera huruvida ett förhållande ska bestå eller inte, har du inte mer självaktning än så? Ryck upp dig, packa hans saker, kräv av honom att om han vill ha dig tillbaka får han arbeta för att återfå ditt förtroende och din respekt, ge inte dig själv till någon som behandlar dig som en dörrmatta.
  • Jacksparrow

Nej jag har nog inte mer självaktning... Jag vill bara att han ska komma tillbaka... :( Nu hör han inte ens av sig, innan har han ringt varje dag och nu är det snart 3 dagar sedan vi hördes. Kan ju inte vara ett bra tecken...

• Anonym (liknande)
    Banshee Queen skrev 2010-08-05 11:58:40 följande:
    Som sagt, är du inte mer värd än så? Kommer du att kunna lita på honom igen eller kommer du att gå och vänta på att han ska lämna dig? Alltför ofta gör kvinnor sig till offer och låter männen diktera huruvida ett förhållande ska bestå eller inte, har du inte mer självaktning än så? Ryck upp dig, packa hans saker, kräv av honom att om han vill ha dig tillbaka får han arbeta för att återfå ditt förtroende och din respekt, ge inte dig själv till någon som behandlar dig som en dörrmatta.
    Det är lätt att tänka så när man inte är i situationen själv. Att bli lämnad bara sådär utan några vettiga förklaringar och sen bara bli avhyvlad av den man älskar över allt annat gör förbannat ont, man blir handlingsförlamad och livet tappar mening. Men när lite tid har gått undrar man vad fan man såg i människan. Allt handlar om tid, även om det är klen tröst när man nyss blivit lämnad. Det tog mig tre år att släppa in en man i livet igen, en man som garanterade att han aldrig skulle lämna mig utan förklaring... Och vad händer? Tre månader senare gör han samma sak och fast att jag lovat mig själv att aldrig gå under så som exsambon fick mig att göra, gjorde jag likadant igen. Det är svårt! Riktigt jävla svårt ts, men det blir bättre. Men tillåt honom inte att leka med dig. Du förtjänar inte det!
  • Banshee Queen
    Jacksparrow skrev 2010-08-05 12:01:06 följande:
    Nej jag har nog inte mer självaktning... Jag vill bara att han ska komma tillbaka... :( Nu hör han inte ens av sig, innan har han ringt varje dag och nu är det snart 3 dagar sedan vi hördes. Kan ju inte vara ett bra tecken...
    Men vännen, då är det kanske dags att börja bygga på ditt självförtroende. Jag säger detta i alll välmening. Tycker du verkligen att du inte är mer värd än att sitta och titta på en telefon och vänta på att en man som inte kan visa dig den respekt du förtjänar ska dyka upp eller ringa? Tills du börjar kräva respekt kommer inte han att ge dig någon, förstår du hur jag tänker?

Jag har själv varit där, och jag vet att det inte är lätt, men det går alltid att fixa, att bygga på sitt självförtroende är första steget. Så ta och packa ihop hans saker, sedan ringer du en vän och går dit och tar en fika eller tar en tur på stan, sitt inte bara hemma och vänta på honom. Visa honom att du har ett liv utan honom, skapa dig ett liv utan honom, och när han börjar behandla dig som du förtjänar, då är han välkommen in i ditt liv igen, om DU fortfarande vill ha honom.
  • Jacksparrow

Ja jag förstår faktiskt inte vad som har hänt, är nog fortfarande helt chockad. Det här var mannen med stort M, allt har liksom stämt för oss från dag 1. Och nu är allt borta.

Vad ska jag göra? Låta bli att höra av mig och vänta på att han tar kontakt? Antar att han fortfarande är arg på mig för att jag frågade hans lillebror... samtidigt som jag är arg för att han ljög om en skitsak.

• Banshee Queen
    Anonym (liknande) skrev 2010-08-05 12:03:52 följande:
    Det är lätt att tänka så när man inte är i situationen själv. Att bli lämnad bara sådär utan några vettiga förklaringar och sen bara bli avhyvlad av den man älskar över allt annat gör förbannat ont, man blir handlingsförlamad och livet tappar mening. Men när lite tid har gått undrar man vad fan man såg i människan. Allt handlar om tid, även om det är klen tröst när man nyss blivit lämnad. Det tog mig tre år att släppa in en man i livet igen, en man som garanterade att han aldrig skulle lämna mig utan förklaring... Och vad händer? Tre månader senare gör han samma sak och fast att jag lovat mig själv att aldrig gå under så som exsambon fick mig att göra, gjorde jag likadant igen. Det är svårt! Riktigt jävla svårt ts, men det blir bättre. Men tillåt honom inte att leka med dig. Du förtjänar inte det!
    Jag vet precis, jag har fortfarande inte släppt någon inpå livet.
Svar på tråden Hur får jag honom att vilja ha mig igen?