• Cate

    spontangravid trots avbruten ivf

    Jag undrar om det är någon mer som blivit gravid efter att en ivfbehandling avbrutits. Jag fick 16 äggblåsor i stället för 2 och för 6 veckor sedan avbröts behandlingen och äggblåserna hade gått tillbaka enl läkaren och i måndags testade jag positivt och jag har gjort tre tester alla positiva. någon som har en aning om vad som hänt 

  • Svar på tråden spontangravid trots avbruten ivf
  • Cate

    Tack jag är både glad och chockad har ju försökt i ett år nu för att få syskon till ida

  • saffe

    Var det verkligen en IVF du skulle göra? Det brukar ju vara bra med många äggblåsor då menar jag.. Var det så att du fick hormonbehandling och blev överstimulerad så har jag hört att man kan ha lättare för att bli gravid efter att ha blivit överstimulerad. Grattis iaf!

  • Modgun
    Cate skrev 2010-08-06 07:49:09 följande:
    Tack jag är både glad och chockad har ju försökt i ett år nu för att få syskon till ida

    Ja det kan jag tänka mig. Min svärmor som är bm har berättat att flertalet par har blivit gravida "normalt" när de gort ivf. 
    Men det kanske kan bero på att man släpper pressen på kroppen för stunden.

    Hur som. MEGA GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower} Och jag önskar dig en underbar graviditet. =)

  • Cate

    Jag skulle bara göra en stimulering och få två fina ägg och göra en insemination och inte en stor ivfbeh så jag fick en för hög dos av puregon därför blev det så här

Svar på tråden spontangravid trots avbruten ivf