• bubbelmaja

prolaktin

helt ny här! drömmer om barn och började läsa på. Insett att vätskan från ena bröstvårtan kan vara tecken på för höga värden av prolaktin. Blev superorolig och ringde husläkaren. Ska på hormonkoll på onsdag. Har något liknande erfarenheter? Hur lång tid tog det att bli gravid?

• Svar på tråden prolaktin
  • bubbelmaja

var och kollade idag, bara att vänta på svaret. Vet inte om jag kan lita på det, husläkaren verkade lite osäker. Det kändes som om jag genom familjeliv vet mer om vilken behandling som finns att få än han visste. Han tyckte att prolaktinet, om det nu var så, inte skulle ligga ivägen för att skaffa barn, -barn är ju bra, hoho! Jag sa att det ju kanske inte blir nåt barn om värdet är för högt. Då sa han -nej, kanske det, vi får väl se efter då. Jag tror att jag ser till att skaffa ägglossningsstickor när jag slutar med p-piller, bara för att se om jag har ägglossning eller ej. Men först väntan på provsvar.

• bubbelmaja

det är ju så svårt att låta bli att klämma, man blir ju besatt av det. Ska nog sätta ett stort plåster över hela!!

• bubbelmaja

fick mitt svar idag. Inte förhöjda värden enligt husläkaren. 8,3. Vilka värden hade ni som fick medicin?

Svar på tråden prolaktin