• dicny

Vad bjöd ni på efter dopet?

Vi ska döpa vår lilla tjej om ett par månader, men vi har lite svårt att lista ut vad man ska bjuda på efteråt. Vi har tänkt att vi vill bjuda på tårta men man ska väl ha något annat också? Vad bjöd ni på när ni hade dop?

• Svar på tråden Vad bjöd ni på efter dopet?
  • Prinsessa82

vi gjorde smörgåstårta, o sen tårta efter det..

men vill ni bara ha tårta m bulle/kaka är det minst lika rätt

• a mor

Tårta och kakor funkar fint. Koka gärna lite varmkorv också om det är barn med så slipper dom sitta och vara hungriga och därmed kanske kinkiga.  Glad

• La Lola

Pastasallad (bygg din egen-variant), bröd o sen lite fika (bullar o kakor).

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • FruSen

Tårta, kakor och bullar/långpannefika. Blev väääldigt mycket. Hade räckt med bara tårtor och kaka

• Sarah84

Vi beställde smörgåstårtor & så hade vi tårta efteråt. Så hade vi på båda barnens dop.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • dicny

Vad smart att ha korv med bröd till barnen, det hade jag aldrig tänkt på innan. Pastasallad hade jag när jag fyllde 30 år och då visade det sig att bl a min sambos ena bror inte äter "kall mat" som sallader, smörgåstårta mm. Väldigt synd för annars hade det definitivt varit ett alternativ. Smörgåstårta är bland det godaste jag vet. Sambons mamma äter inte choklad heller som är en annan av mina favoriter. Kanske räcker med att servera 3-4 sorters kakor och sen tårta.?

• La Lola
    dicny skrev 2010-08-06 11:36:39 följande:
    Vad smart att ha korv med bröd till barnen, det hade jag aldrig tänkt på innan. Pastasallad hade jag när jag fyllde 30 år och då visade det sig att bl a min sambos ena bror inte äter "kall mat" som sallader, smörgåstårta mm. Väldigt synd för annars hade det definitivt varit ett alternativ. Smörgåstårta är bland det godaste jag vet. Sambons mamma äter inte choklad heller som är en annan av mina favoriter. Kanske räcker med att servera 3-4 sorters kakor och sen tårta.?
    Om det endast är en gäst som inte äter kall mat så hade jag inte brytt mig helt ärligt utan ändå bjudit på något kallt.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Sarah84
    Fast det är ganska svårt att ta hänsyn till alla. Smörgåstårta är det många som inte äter, iaf på vårt dop.
    Men vi ville ha de & då tog vi de. Till de som inte åt fanns de smörgås.
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • FruSen
    Vilken tid är dopet? Och när är dopfikat? Eller vad det nu kallas?
    Vi hade dop kl 14 och fika direkt efteråt. Vi kände att det passade inte med nått så "matigt" då när alla skulle hem och äta middag ett par timmar senare. Det var även för sent för lunch liksom.
    Håller man dopet tidigare, kring lunchtid är det kanske bättre att bjuda på nått mer lunchaktigt, tex pastasallad eller smörgåstårta.
Svar på tråden Vad bjöd ni på efter dopet?